Rozrząd Panda II

19 Sty 2009, 14:56

Czy przy wymianie rozrządu trzeba od razu wymieniać pompę wody ? Bo słyszałem że jeśli ona padnie to żeby się do niej dostać trzeba rozbierać rozrząd ?
ralf1990
Początkujący
 
Posty: 168
Miejscowość: Warszawa
  • 19 Sty 2009, 18:15

    dokładnie tak pompa jest napedzana przez pasek rozrzadu i przy wymianie rozrzadu powinno sie ja wymienic
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    19 Sty 2009, 20:16

    Jeżeli nadszedł czas wymiany paska rozrządu,to wymień od razu pompę - to jest Fiat i lepiej nie ryzykować.A jak zatrze się pompa,to szczeli pasek i do remontu będzie cały silnik.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Sty 2009, 18:20

    ten silnik jest bezkolizyjny, ale i w takich zdarzają sie podgiete zawory
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    20 Sty 2009, 18:34

    W fiatach przy wymianie rozrządu dobrze jest wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu-fabrycznie montowane są marnej jakości.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    22 Sty 2009, 20:41

    ok dzieki za rady :)
    Ale mam jeszcze jedno pytanie. Przy szybszym ruszaniu coś mi stuka, jak przejade przez jakąs wiekszą dziurę to jest to samo. Od razu wykluczam sworznie wahacza całe wachacze były wymieniane poł roku temu. A i jeszcze postoju mam lekke drgania kierownicy.

    Czytałem jeszcze że silniki 1.1 są silnikami bezkolizyjnymi czyli jak pasek strzeli to nic mu nie będzie ? :) Mam pande z 2003 roku
    ralf1990
    Początkujący
     
    Posty: 168
    Miejscowość: Warszawa
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Burza, wiatr, deszcz i grad - trudne warunki drogowe
      Gwałtowne burze, porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu czy gradu to warunki pogodowe, jakie mogą spotkać na drodze każdego kierowcę. Uważajmy na nie zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim, kiedy pogoda bywa bardzo zmienna. ...

    23 Sty 2009, 19:50

    trzeba sprawdzdic co stuk moze koncówka, drazek a moze magiel ma juz luz i puka.

    faktycznie jest to silnik bezkolizyjny i niby nic nie powinno sie stac ale ja miałem przypadek w oplu astrze 1.4 8V silnik bezkolizyjny a po peknieciu rozrzadu jeden zawór sie skrzywił
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    24 Sty 2009, 22:21

    kolego silnik opla 1,4 jest kolizyjny z tego co pamiętam,1,6 8v jest napewno bezkolizyjny.pozdrawiam.
    I jeżeli się mylę to sorry.
    autolucas
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 134
    Miejscowość: Płock

    25 Sty 2009, 10:44

    Fiaty to Fiaty i z własnego doświadczenia wiem,że mimo,że piszą,że silnik jest bezkolizyjny,to lepiej nie czekać,aż pasek rozrządu pęknie.Chyba,że autko jest na gwarancji,to wówczas nie musi boleć głowa o to - jak pasek pęknie i silnik się rozleci,to naprawiają za darmo w ramach gwarancji,bo napisdali,że przecież jest bezkolizyjny.Oczywiście trzeba przestrzegać termninów przeglądów,żeby gwarancja była ważna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Sty 2009, 18:35

    niby wszaystkie osmio zaworowe ople sa bezkolizyjne ale to niby
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    25 Sty 2009, 19:40

    ralf1990 napisał(a):Przy szybszym ruszaniu coś mi stuka, jak przejade przez jakąs wiekszą dziurę to jest to samo. Od razu wykluczam sworznie wahacza całe wachacze były wymieniane poł roku temu. A i jeszcze postoju mam lekke drgania kierownicy.


    Masz coś z poduszką na silniku. Przy szybszym ruszaniu prawdopodobnie jest uszkodzona bądź zerwana poduszka szkrzyni biegów tylna pod podwoziem. Ale to też nie jest reguła. Trzeba sprawdzić najlepiej wszystkie. :)
    Dryf
    Nowicjusz
     
    Posty: 3