Rozrząd

25 Sty 2009, 23:33

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Mam taką zagwostkę. Jake są wady i zalety silników z jedym wałem rozrządu z układem popychaczowem (OHV), i silników z wałem rozrządu znajdującym się nad głowicą (OHC). Jeśli to pierwsze rozwiązanie jest przestarzałe to dla czego na przykład w silnikach chryslerowskich LA Magnum tak długo stosowano to rozwiązanie. Na przykład silniki V8 5.2 i 5.9 w Jeepach i Dodgeach produkowane do 2002 roku. Po dziś dzień silniki te cięszą sie dużą popularnością są niezawodne i podatne na modernizacje a jednak technologicznie niby przestarzałe...
muscletruck
 

26 Sty 2009, 19:13

Też chętnie usłyszę coś na ten temat, bo także się nad tym zastanawiałem
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Miejscowość: WPN

26 Sty 2009, 19:30

Trochę poczytałem i podstawowy problem jest taki, że układ popychaczowy jest mniej precyzyjny w otwieraniu zaworów a szczególnie pogłębia się to zjawisko wraz ze wzrostem obrotów.
muscletruck
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Kultowy model Renault 4 świętuje 60-lecie
    W 2021 roku mija 60 lat od wprowadzenia Renault 4. Historia tego modelu to prawdziwe succes story. Na przestrzeni trzydziestu kilku lat sprzedano łącznie ponad 8 milionów sztuk Renault 4 w ponad 100 krajach. Renault ...