Rozrząd w silniku- pasek rozrządu. pytania.

06 Sty 2009, 16:05

Witam!
Proszę przeczytać całość.

Szwagier, który "siedzi" w samochodach od paru lat z bratem załatwił mi
Forda Sierre 2,0 z 1991 roku. Wszędzie gdzie nią byłem ze szwagrem to wszyscy handlarze pytali się czy nie chce jej sprzedać.... Nie sprzedawałem bo nie miałem innego samochodu, później pojechaliśmy do znajomego mechanika żeby sprawdził wentylator bo jeden nie włanczał się, autko również przypadło mu do gustu. Prawko mam od roku- na samochodach od strony technicznej za bardzo się nie znam, ale jeździłem wieloma autami w tym z 3 Sierrami i wszystkie się dosłownie chowają do mojego autka.

Teraz przyszedł czas na sprzedaż i co...?
Przyjechał ojciec ze synem obejrzeć samochód i co stwierdzili?
Rozrząd, kielichy tłoki i łańcuch strasznie głośno chodzą. Mówię im żeby się chwile rozgrzał jest na saniu a oni swoje.
Powiedziałem im że autko stoi od dobrego tygodnia a teraz mamy -20 stopni, co śmieszne wszyscy nie mogą odpalać aut a ja wsiadam i pyk.
... auta nie zabrali.

Teraz pytanie jeśli jest mało płynu w chłodnicy może być przyczyną tego zdarzenia? Słyszałem że jeśli zwykła wlana woda zamarznie to rozsadzi rozrząd- prawda? Sprawdzałem oleje wszystko jest, gdy odjechało znów odpaliłem i autko zaczeło chodzić cicho.
Zadzwoniłem do szwagra powiedziałem jaka była sytuacja stwierdził że są poj...... nie będę cytować.

ach samochód ma 82... tys przejechane wiem że po 70-90tys powinno się zmienić pasek, ale.... raczej to nie to?
DOHC/Zetec - taki mam silnik.
An2
Nowicjusz
 
Posty: 35
  • 06 Sty 2009, 19:07

    Co ma woda do rozrzadu? rozwaliło by chłodnicę.Chyba szwagier miał rację.z tekstu nie rozumiem tych kielichów oraz czy tydzień autko stało na wodzie w takie mrozy?
    miroslaw duda
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Starachowice

    06 Sty 2009, 19:25

    Sierry 2,0 DOHC o ile się nie mylę miały rozrząd na łańcuch.W tym czasie był robiony silnik 2,0 o mocy 220 KM ,na pasek montowany do Coswortow.Te kielichy to na pewno chodzi o hydroszklanki.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    06 Sty 2009, 20:17

    Coś tam mówili o hydroszklankach. Owszem silnik jest DOHC- olej sprawdzałem powiedzmy z 2 miesiące temu i dziś znów, praktycznie jest tyle ojeju ile było. Sprawdzane na bagnecie.
    Wnioskując po oleju to wszystko jest ok, i wychodzi na to ze nie ma dużego przebiegu?
    ps. łańcuchy na rozrządzie- tzn. czasami pękają?

    Wi
    An2
    Nowicjusz
     
    Posty: 35

    08 Sty 2009, 17:12

    nie przejmuj sie takimi klientami, ja sprzedawalem golfa III i gdybym im wiezyl to chyba bym sie zalamal, nastepny klient dal kilkaset wiecej i byl zadowolony
    godfather78
    Aktywny
     
    Posty: 274
    Miejscowość: swarzędz
    Prawo jazdy: 0- 0-1996
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: octavia II
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    10 Sty 2009, 11:04

    Dzisiaj przyjechali następni klienci.
    Chłopaki ze Ślązka- chcieli przerobić sierre 2,0 DOHC na rajdówkę.
    Gdy przyjechali wszystko było ok - możliwe dlatego że był szwagier z kumplami gdy odjechali; chłopcy że Ślązka zaczeli wymieniać co do wymiany:

    termostat- brak termoobiegu, możliwe że chodniczka jest zapchana
    sprzęgło już jest do winiany ( jakie moje zdziwienie było)
    :shock:

    dwójka niby jest ale jedzie się tak jak by jej nie było. SZOK!
    uszczelka pod głowicą ( ostatni klienci mówili o rozrządzie)
    wentylatory za późno się włanczają - wlanczają się jak wskazówka jest na czerwonym polu ok 97-98 stopni.

    planowanie głowicy ( chyba dobrze napisałem)
    cytat " ale kierownica lata" !!!
    Owszem poruszała się ale nie latała i max z 0,5-1 cm w prawo i w lewo, a po drugie jechaliśmy po śniegu!
    Podsumowując przeżyłem SZOK!!!
    Chcieli przerobić auto na rajdówkę ale ze silnika 2,0 DOHC- to ma tylko 113- 115 km ( koni)!!!

    ps. części do Forda są drogie!
    Ja myślałem że jeśli ktoś chce zrobić rajdówkę to liczy się z tym że dużo rzeczy się psuje i trzeba często wymieniać.
    An2
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa
      Niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach oraz przekraczanie linii wyznaczającej granice toru jazdy to tylko niektóre z bardzo niebezpiecznych nawyków kierowców, ...