Rozsądny ale szybki samochód do 50 tys. zł

29 Cze 2016, 11:45

Temat poszukiwania samochodu dla osób niezdecydowanych na konkretny model jest jak zwykle bardzo szeroki. Ale postaram się szybko:
1. Aktualnie posiadam Peugeota 307 1.6 w gazie i starszą corsę do zajedżenia
2. Miałem jakiś czas E60, koszty utrzymania wyleczyły mnie z BMW, więc E90/91/92/93 odpada, E87 odpada (w tym roczniku i budżecie prawie każde inne odpada z automatu)
3. Szukam auta nie starszego niż 2011 do 50k max brutto (leasing), które zarówno da frajdę z jazdy jak i będzie rozsądne w utrzymaniu. Mam kilka typów, ale przy każdym z nich pojawia się jakieś "ale".
Aktualnie robię 20-25k km rocznie, w gazie to żaden koszt dlatego chciałbym aby kupowane auto nadawało się do zagazowania, mam znajomego dealera, który zagazuje auto przed leasingiem więc luz, ale nie wykluczam też diesla czy downsizignowej benzyny. Nie potrzebuję dużego auta, ale nie wykluczam czegoś "na przyszłość. Odpadają VANY, SUVY i Skody
I tak kilka moich typów, czekam na opinie, a może coś o czym nie pomyślałem
1. Astra J GTC/ewentualnie hatchback - 1.6 TURBO - niestety kilka negatywnych opinii na temat wyżyłowanego silnika, auto dość ciężkie, 1.6 wolnossąca będzie za wolna więc w grę wchodzi tylko wersja turbo, ewentualnie 1.4 bo opinie ma troche lepsze i nadaje się do lpg, ale Mokka w automacie z tym silnikiem nie dawała rady. A może jednak 2.0 CDTI - wiem że diesel to wydatki, ale wyżyłowana benzyna domyślam się że porównywalne
2. Focus MK3 1.6 EcoBoost 150KM mniej mi się podoba ale właściwości jezdne podobno lepsze, ponad 150 kg lżejszy od astry
3. Scirocco 2.0 TSI podobno te silniki to porażka
4. Giulietta 1.4 TB 170KM ?
4. Z innej beczki podoba mi się Passat B7 ale nie mieści się w budżecie :( golf odpada
5. Accord 8 był numerem jeden jakiś czas, bo dobre silniki go gazu, duży przyszłościowy ale nie wszystkim w rodzinie się podoba, że tak to ujmę
6. No i moim nr 1 jest Hyundai Genesis Coupe, nawet 2.0T by wystarczyło ale też nie ten budżet
Była myśl jeszcze na temat IS250, A4 B8 albo W204 ale na ten rocznik - też zbyt mały budżet.
Soli
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 10 2006
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa B
Silnik: 1.2 45KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

29 Cze 2016, 16:53

Soli napisał(a):Była myśl jeszcze na temat IS250, A4 B8 albo W204 ale na ten rocznik - też zbyt mały budżet.

Co ma rocznik do tego jak auto jest udane (IS na tle Scieroko). Na ISa spokojnie Ci wystarczy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Cze 2016, 17:13

Dzida - autor szuka auta min. z 2k11,więc Lex po za zasięgiem.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

29 Cze 2016, 17:38

nie doczytałem, że chodzi o leasing
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Cze 2016, 20:59

w tym roczniku ładne egzemplarze ISa to blisko 20k euro - niestety. Przejadę się astrą 2.0 cdti (1.6 turbo jeździłem) i pewnie między tymi silnikami będę wybierał, raczej w wersji 3d
Soli
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 10 2006
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa B
Silnik: 1.2 45KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

29 Cze 2016, 21:00

Chcesz nam powiedzieć,że weźmiesz "sportowego" diesla? :D
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

29 Cze 2016, 22:31

Może Civic VIII Type R
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

30 Cze 2016, 20:55

silniki porażka w scirocco mowisz ? a przeczytałeś taka informacje na forum onetu czy interii ?
Karol93
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Scirocco
Silnik: 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

02 Lip 2016, 11:40

W każdym warsztacie Ci to powiedzą. Odwiedź ASO i popytaj. Nie wiesz jakiego bubla masz i na czym polega problem techniczny tego silnika.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Lip 2016, 00:58

To mozesz mi wyjaśnić w takim razie w czym leży problem i podeprzyj swoją opinie jakims argumentem, oczywiście mowa o 2.0 tsi , nie o 1.4
Karol93
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Scirocco
Silnik: 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

06 Lip 2016, 08:01

1. wadliwe pierścienie tłokowe (są za cienkie) - naprawa 14tys. zł przy wymianie układu korbo-tłokowego lub 8tys. przy samoróbce polegającej na rozszlifowaniu rowków na uszczelniacze
2. zużycie oleju
3. nagar na zaworach i wtryskiwaczach
4. nietrzymanie mocy
5. przypadki wypalania tłoków
6. przypadki pękania tłoków (brak ciśnienia)
7. trwałość silnika ok. 200tys. km

Jeszcze chcesz argumentów?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lip 2016, 19:03

bzdura, najlepiej jest się wypowiadać o aucie którym pewnie nawet nie jechałeś a ja wszytko wiem z autopsji .
Każdy silnik Turbo FSI bierze olej, kwestia lania odpowiedniego oleju , a nie kupionego na stacji benzynowej, ja do swojego 2.0 TSI leje tylko motul 300V 5w30 z wymiana co 10-12 tys km bo tyle robię w rok i dolewam od wymiany do wymiany w zależności od stylu jazdy bo to ma duży wpływ od 0,5 do 1 l oleju (na te 10-12k km).
Nagar w układzie dolotowym to standard przy bezpośrednim wtrysku , silniki z turbo mają mniejszy problem z tym ale gdzieś przy 130-150k km warto zlecić usługę czyszczenia z nagaru (koszt ok 500 zł).
Nietrzymanie mocy kompletna bzdura, nie wiem czy wiesz ale te silniki mają spore bonusy , przykładowo moj 2.0 TSI CAWB wypluł na hamowni 217km a ma katalogowe 200 , natomiast silniki nowsze o oznaczeniu CCZ miały bonusy nawet do 240 km przy katalogowej mocy 210 .
Problem z tłokami był ale przy silniku 1.4 TSI , pudło :D
Każdy silnik bez znaczenia czy to tsi tdi z mercedesa czy audi jak wsiądzie wariat i na zimnym będzie pałował do odciny to oczywiste że nie wytrzyma nawet 100 tys km , zakatować silnik żaden problem więc jeżeli się dba to i te 200 tys spokojnie przejedzie i nawet więcej .
A nawet jeśli się coś sypnie to dobre osiągi rekompensują to , 5,5 s do 100km (po sofcie i wydechu ).
Pozdro :D
Karol93
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Scirocco
Silnik: 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

09 Lip 2016, 19:52

Był cały cykl o silnikach TSI w Auto-Świecie, listy pisali użytkownicy tych aut:
http://connectedcar.auto-swiat.pl/porad ... kow/339snz

Jest opisany na forum Audi:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 2&t=130728
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lip 2016, 20:16

Nie wiem czy jesteś tego świadomy może nie , ale koncern VAG stosuje w swoich samochodach ogólne nazewnictwo 2.0 TSI czy TFSI , przy czym to nie oznacza ze silnik 2.0 TFSI z audi a4 b8 w tym artykule to ten sam silnik co w scirocco, poczytaj troszkę , w audi silniki są montowane wzdłużnie i to inne silniki(inne oznaczenia) niż te co siedzą np w vw mk 6 gti , scirocco itp .
Po drugie w artykule poruszona kwestia 1.8 TSI - silnika o którym nie rozmawiamy ale mniejsza o to .
Także to że w audi a4, a5 jest silnik 2.0 TFSI to zupełnie inna bajka niż 2.0 TSI z scirocco , więc warto Panowie się troszkę głębiej zorientować w temacie niż snuć takie opinie i każdemu kto pyta o scirocco na tym forum je odradzić :)
Karol93
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Scirocco
Silnik: 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

10 Lip 2016, 10:57

Karol93 napisał(a):bzdura, najlepiej jest się wypowiadać o aucie którym pewnie nawet nie jechałeś a ja wszytko wiem z autopsji .

Bzdura to Twoje wypociny na podstawie jednej sztuki - dziwni są ludzie co myślą, że jak mieli takie auto, to wiedzą wszystko o każdym egzemplarzu.
Na podstawie swojego egzemplarza możesz opowiadać o ergonomii, prowadzeniu, osiągach itp. ale trwałość i awaryjność wymaga wielu próbek pomiarowych...

Branie oleju jest spowodowane wadliwymi pierścieniami, a nie że to TSI poprzeczne i wzdłużne, na pasku czy łańcuchu... Dotyczyło to i 1,8TSI i 2,0TSI wszystkich wersji od 2007 do 2013r! Polecam wycieczkę do ASO i tam będzie czy to Octavia, Superb, Golf czy A4 zawsze masz ten sam problem. Ciebie ominęło, a co powiedzą dziesiątki tysięcy innych osób? Mało tego, w A4 był rzadziej spotykany niż w Scierocco/Golfie/Octavii/Leonie, o którym mówisz.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


tutaj starszy vs. nowszy:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Nagar powoduje nie trzymanie mocy i tak jest to konsekwencja wtrysku bezpośredniego. Jednak w jednym silniku częściej się zbiera w innych rzadziej. Jak to ma trzymać parametry?

Problem tłoków występował też w 1,8TSI i 2,0TSI jednak na mniejszą skalę niż w 1,4 TSI. Wypalanie tłoka było spowodowane wtryskiwaczami zapchanymi nagarem.

Także nikt tu nie snuje - to są fakty.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010