Rozwazmy tutaj w tym temacie - jaki bylby najlepszy typ poja

31 Maj 2011, 15:36

Rozwazmy tutaj w tym temacie - jaki bylby najlepszy typ pojazdu ( nie marka nie klasa) a rodzaj pojazdu- ktory sprosta najlepiej:
a - polskim drogom i wertepom
b- polskim cenom- na wszystko od paliwa poczawszy
c- polskim -unijnym podatkom,akcyza itp
-d polskiej :"kulturze jazdy kierowcow"
-e-braku powszechnie garazy
-f- znikomej politechnizacji polskiego kierwocy- posiadacza
-g- posiadaniu na rodzine pzrecietnie - pzrewaznie tylko 1-nego pojazdu

?

Generalnie dzielimy pojazdy na:
Osobowe ( roznych klas)
Sportowe ----"------
Vany -----"-----
SUV- truck -----"----


wszystkie te pojazdy moga byc napedzane silnikami spalinowymi lub spalinowo elektrycznymi- czyli hybrydami

jaki rodzaj silnikow- na jakie paliwo bylby najlepszy dla Polskiego wlasciciela..??

Mamy tez kilka rodzajaow napedow:
FWD
RWD
AWD
4WD
4x4

zatem ktore z nich sa najwlasciwsze na polskie warunki?i z jakim silnikiem oraz napedem

Burus

prosze wpisywac swoje sugestie i opinie!
raymondbusch
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: czechoslowacja

31 Maj 2011, 17:36

raymondbusch napisał(a):Mamy tez kilka rodzajaow napedow:
(...)
AWD
4WD
4x4

Fajnie, ale te 3 napedy to sa po prostu napedy na 4 kola i tyle, tylko kazdy producent to inaczej oznacza sobie. W Mercedesie sie to 4 motion nazywa, w BMW xDrive, w Audi Quattro i tak dalej. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

31 Maj 2011, 18:09

Czimi napisał(a):
raymondbusch napisał(a):Mamy tez kilka rodzajaow napedow:
(...)
AWD
4WD
4x4

Fajnie, ale te 3 napedy to sa po prostu napedy na 4 kola i tyle, tylko kazdy producent to inaczej oznacza sobie. W Mercedesie sie to 4 motion nazywa, w BMW xDrive, w Audi Quattro i tak dalej. :D


Niby masz racje :mrgreen:
Generalnie napęd na cztery koła każdy producent może nazywać inaczej, ale jest zasadnicza różnica pomiędzy napędem poprzez sprzęgło lepkościowe, napędem poprzez centralny mechanizm różnicowy (tu dołączany lub stały), napędem dołączanym na "sztywno" bezpośrednio ze skrzyni. Z reduktorem bez reduktora. Napęd napędowi nie równy :wink: Każdy ma inną konstrukcję i inne zastosowanie.

Na polskie drogi to chyba najlepszy Van z napędem na obie osie. Wystarczy napęd przez wiskoze. Tylko wymagane jakieś większe koła 17stki minimum. Jak częściej do miasta to benzyna jak więcej w trasę to diesel.

Pozdrawiam :wink:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

31 Maj 2011, 21:24

Jak dla mnie najlepszym samochodem na polskie drogi jest coś w stylu Audi A6 Allroad z pneumatycznym zawieszeniem i mocnym dieslem.
Prowadzenie lepsze niż w terenówkach i SUV'ach + pewność w każdych warunkach, duży komfort nawet na naszych drogach, bez problemu można wyprzedzać tabuny tirów, bardzo pojemne wnętrze.
Szkoda, że nie łapie się na kategorię cenową.
Jest tańsza opcja, Subaru Outback diesel :smile:
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000