S3 8L vs E46 325/328ci

01 Sie 2022, 14:44

Czy Leon będzie dobrym wyborem w tym 1.8T, jest dużo tańszy niż S3, przywrócenie mocy do serii a potem zmodowanie i mamy osiągi podobne. Leon tez występował z haldexem wiec czy może on będzie dobrym wyborem?
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

01 Sie 2022, 14:47

fruuksx napisał(a):przywrócenie mocy do serii a potem zmodowanie i mamy osiągi podobne


To nie lepiej dołożyć te 5-10k do czegoś co jest nowsze, jedzie z dołu i mniej pali?

Gdzie tu sens, gdzie logika? Jesteś miłośnikiem VAG 1.8T? To nie pytaj tylko kupuj...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Sie 2022, 15:02

Leon z 4x4 to zwykła wersja nie Cupra, czyli jak S3 ma 210 albo 225 to Leon ma 180 koni + napęd, hm osiągi podejrzewam ciutke lepsze niż we wspomnianym nowszym Bravo 1,4 t-jet
Nie wiadomo co chcesz osiągnąć bo S3 czy Cupra to sportowce i moce przynajmniej w teorii 200+
a taki Leon 180 to po samym programie może z 205 będzie miał a dalej to już dłubanina, więc osiągi podobne do seryjnych S3 czy Cupry 210 ale tam możesz też program zrobić i masz 240 koni, tego już bez nakładów nie osiągniesz, pomijam tzw BAM-a 225 bo tam to i 260 da radę i turbo K04.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 811
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

01 Sie 2022, 15:27

Napisałem, ze Leon 4x4 to wersja TS - Top Sport, a nie Cupra i nie kolego drogi, nie lepiej dołożyć bo po prostu nie mam na tyle pieniędzy żeby dołożyć aż takie kwoty. Chce osiągać mocy rzędu myśle ze tak 250KM, ale na pewno nie odrazu a bardziej stopniowo po znudzeniu danej mocy ulepszać. Wygląd Bravo kompletnie mnie nie przekonuje do siebie, ani w środku ani na zewnątrz, dlatego nie chciałbym jeździć czymś co mi się po prostu nie podoba.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

01 Sie 2022, 15:36

Chciałbym dostać odpowiedz na to, jakie są różnice czy to w prowadzeniu czy w jakiś innych aspektach Haldexa, a FWD. Wiem ze spalanie będzie mniejsze i waga na pewno w tym drugim a co może przemawiać, być lepsze w Haldexie i czy opłaca się szukać aut z takim napędem.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

01 Sie 2022, 15:43

Przecież haldex to dołączany napęd czyli normalnie też masz FWD, vagi te stare są podsterowne także szału nie będzie.
Stały napęd 4x4 to masz w Audi A4/A6 itp.

Pamiętaj tylko że masa to będzie jakie 1400 kg czyli podobnie jak S3 a mniej mocy, a samo zrobienie z tego 250 koni to pewnie okolice jakiś 10 tys zł.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Stacja "Circle K" w Polsce zastąpi nazwę "Statoil"
    Stacje Statoil w Polsce zmienią w najbliższych miesiącach nazwę na Circle K. Zmiana marki rozpocznie się na polskim rynku 11 maja br. i obejmie całą sieć Statoil, która liczy 350 stacji paliw. Obiekt pilotażowy w Opolu ...

01 Sie 2022, 15:44

Nie masz 5-10k żeby dołożyć
Chcesz doprowadzić do serii i wyciągnąć 250 KM za... ile skoro nie masz pieniędzy?

Dobra rób jak chcesz, kolejny super projekt który się skończy na papierze :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Sie 2022, 15:47

No tak jest to napęd dołączany ale musi mieć jakieś zalety skoro producenci go produkowali, domyślam się ze startuje na pewno szybciej ale czy np. w zimie będzie odczuwalna różnica?
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

01 Sie 2022, 16:01

Chodzi o to ze jakbym miał dołożyć te już 5-10k do innego samochodu to chociażby ten Golf V GTI, to były by to wszystkie z TFSI, zależy mi tez na ekonomii, tam nie zamontuje gazu, a z 1.8T współpracuje on bardzo dobrze i jest to już sprawdzone na wszystkie sposoby, a spalanie benzyny rzędu 11l będzie dużo droższe niż 14-15 lpg w 1.8T
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

01 Sie 2022, 16:13

Jeśli auto ma być typowo Daily i całoroczne to nawet haldex z taką mocą wypada korzystniej, ale do samej zabawy wolałbym FWD, w VAGu każde FWD jest skuteczniejsze w jeździe torowej od haldexa
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna