Saab 9-3 2.0 Turbo - lpg?

21 Kwi 2018, 14:05

Cześć! Noszę się z zamiarem montażu instalacji gazowej w moim Saabie. Silnik 2.0 Turbo 175 KM. Pytanie do Was jak się przygotować? Chciałbym też zrobić chip tuning, lepiej przed czy po? No i co założyć?
Kanaro
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 29tys. km
Auto: Saab 9-3
Silnik: 2.0 Turbo
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2008

21 Kwi 2018, 18:34

Zdecydowanie zacznij od chip tuningu, tera tylko pytanie zasadnicze czy będzie to tylko zmiana mapy PB czy mechanicznie chcesz coś zmieniać? Pamiętaj że gaz to paliwo alternatywne i przy źle zrobionym tuningu może się okazać że na wysokich obrotach będzie trzeba wspomóc się PB. Podsumowując najpierw chip później będziemy się "martwić" co założyć jak będziesz widział jaką mocą dysponujesz.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Kwi 2018, 18:22

Właśnie jeszcze dokładnie nie myślałem co zrobić. Ale sądzę, że chyba głównie mapa/ podkręcenie turbiny itp. Pytanie czy to dobry pomysł? No i pytanie co możesz/ możecie doradzić z mocnych instalacji?
Kanaro
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 29tys. km
Auto: Saab 9-3
Silnik: 2.0 Turbo
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2008

05 Maj 2018, 18:37

Pomysł moim zdaniem dobry, chip tuning bym wykonał najpierw, a potem dopiero dobierał instalacje. Z samym wyborem też bym poczekał, rozeznał się i wcześniej znalazł montera. Z mocniejszych instalacji to bym mógł doradzić P&D od Brc. Reduktor Genius Max i mocne wtryski.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

06 Maj 2018, 19:31

Kanaro napisał(a): Ale sądzę, że chyba głównie mapa/ podkręcenie turbiny itp. Pytanie czy to dobry pomysł?

Jeżeli nie przegnie się z mocą będzie to funkcjonować. Najważniejsze to aby wtryskiwacze PB się nie zapętlały dobrze jakbyś podniósł moc zmierzył to na hamowni a wtedy dobierzemy instalację która obsłuży tą moc.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Maj 2018, 22:07

Dzięki za informację. Przemyślałem to trochę i chyba jednak zostanę przy tej mocy, bez kręcenia. Może kiedyś ale chyba teraz założę lpg i zostanie tak. W takim razie do tej mocy co wybrać? Ten zestaw P&D jak się sprawdza? Ile lpg ogólnie auto pali?
Kanaro
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 29tys. km
Auto: Saab 9-3
Silnik: 2.0 Turbo
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cusco tuninguje nową Toyotę Suprę
    To było pewne. Na rynku tuningowym pojawia się coraz więcej części do nowej Toyoty GR Supry. Tym razem coupé Toyoty na warsztat wzięło japońskie Cusco. Firma nie postawiła jednak na poszerzone nadkola czy wielkie skrzydło, ...

13 Maj 2018, 19:45

Dobrze zamontowany i wyregulowany z pewnością się sprawdzi. Spalanie będziesz miał większe od 10% do 20% więcej niż Pb. Zależy jak będzie ustawione, ale i tak wyjdziesz na swoje.
Funriel
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 17 07 1970
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Maj 2018, 22:56

Kanaro napisał(a):Ile lpg ogólnie auto pali?

Tyle ile wlejesz, generalnie autem na zasilaniu LPG jeździ się szybciej bo paliwo jest tańsze dlatego ciężko tak przeliczyć.
Funriel napisał(a):Spalanie będziesz miał większe od 10% do 20% więcej niż Pb. Zależy jak będzie ustawione,

głupota jeżeli będzie palił do 10% procent to jest ustawiony skład mieszanki, z racji tego że LPG jest mniej kaloryczne auto musi palić co najmniej 20% więcej od PB
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Maj 2018, 20:15

djkranc napisał(a):Tyle ile wlejesz, generalnie autem na zasilaniu LPG jeździ się szybciej bo paliwo jest tańsze dlatego ciężko tak przeliczyć.

Z tą złotą radą ciężko dyskutować, ciężko nawet odgadnąć co poeta miał na myśli "jeździ się szybciej bo paliwo jest tańsze". :ok:
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

17 Maj 2018, 19:10

lotek33 napisał(a):lotek33

Kolega ma problem czytania ze zrozumieniem? To jeszcze raz wyjaśnię tak abyś zrozumiał. Przykładowo jeżdżąc autem które w warunkach miejskich auto pali 8l (w przybliżeniu 45zł za 100km) na PB jeździ się autem bardzo ekonomicznie czyli nie kręcimy auta na wysokich obrotach itp. Jednak gdy mamy opcję paliwa zastępczego w postaci LPG i auto spala 10l (w przybliżeniu 20zł za 100km) przy zmniejszeniu kosztów autem jeździ się zdecydowanie dynamiczniej, przez co spalanie auta może wzrosnąć.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002