Saab 9-3 - diesel czy LPG?

23 Maj 2014, 14:05

Witam, chcę kupić Saaba 9-3 z lat 03-05, sedan.
Jaki silnik powinienem wybrać, aby jeździło się oszczędnie, w miarę dynamicznie i żeby koszta nie były wysokie?

no i ile takie autko powinno kosztować?
swiezak1234
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2014
Auto: Nie mam

23 Maj 2014, 19:38

Pomoże ktoś ?
swiezak1234
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2014
Auto: Nie mam

23 Maj 2014, 19:51

2.2 Diesla TiD zdecydowanie nie polecam, przestarzały i nieekonomiczny.
1.9 Diesle to konstrukcje fiatowskie, takie jak w vectrach C, astrach III. Godne polecenia.
Z benzyn 1.8 i po lifcie 2.8 v6 to konstrukcje opla, modele z turbo - konstrukcje saaba - oparte na łańcuchu rozrządu, niestety trwałością nie grzeszy (koszt wymiany ok. 3000zł). Eksploatacji na LPG nie znoszą, niszczą się wtedy kasety zapłonowe.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

23 Maj 2014, 20:56

Warto dodać, że w 2.2 DTI (TiD) pompy wtryskowe padają jak muchy- 1300 zł za używkę.
9-3 ogólnie jest bardzo udanym samochodem, zarzuca się mu brak "ducha marki" i to, że był budowany wspólnie z Oplem Vectrą- ale z naszego punktu widzenia to tylko zaleta. Jedyne do czego można się przyczepić to spasowanie plastików we wnętrzu. Brałbym 1.9 TiD 150 KM. W celu zagazowania kierowałbym się raczej w stronę Jaguara X-Type 2.1 lub 2.5 V6- seryjnie napęd AWD, bogate wyposażenie i równie genialna co w Saabie stylizacja.
Ogólnie jaki masz budżet ? Zadbany Saab 9-3 z 2003/2004 nie powinien raczej być droższy niż 20k zł :ok:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

23 Maj 2014, 21:44

Jaguar te V6 benzynowe to ma Forda? A jaki tam siedzi diesel u X-type pod maską bo nie wiem.
Co do Saaba to 1.9 diesel jest dobrym wyborem.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Maj 2014, 21:51

Diesel w Jagu jest kiepski- to 2.0 TDCI od Forda Mondeo, czyli niezbyt udana konstrukcja, ale benzyniaki Duratec (też Forda) są jak najbardziej godne polecenia- nie słyszałem też o żadnych problemach z gazowaniem.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOYOTA GAZOO Racing Trophy w Europie
    TOYOTA GAZOO Racing Trophy to nowe zawody dla właścicieli tylnonapędowego coupe GT86 w wersjach rajdowych i wyścigowych, wyprodukowanych przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Mieszcząca się w Kolonii firma jest m.in. siedzibą ...

23 Maj 2014, 22:06

2.5 V6- ten co często do gazu polecam, ma trwały łańcuch i silnik jest nie do zajechania :wink:
TDCI- nie ma co nawet patrzeć, chyba że ma znikomy przebieg i auto opchnie się przed 150k. :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Maj 2014, 00:15

To brać Saaba 1.9 TiD? Skoro nie ma nic dobrego do zagazowania?
swiezak1234
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2014
Auto: Nie mam

24 Maj 2014, 08:32

Dzieki wiedza uzupełniona :ok: Na to wygląda brac 1.9.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Maj 2014, 08:42

Podepnę się pod temat:

Jak wielkie jest pokrewieństwo technologiczne Jaga z Mondeo???
Nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że płyta, zawias, silnik, hamulce, większość osprzętu i elektroniki.

Wie ktoś jak w nich jest rozwiązany napęd na 4 koła i jak to się sprawdza na drodze???

Oraz jak z tolerancją LPG?? Bo to Fordowskie 2,5 z tego co kojarzę to lubi się z LPG.


Przyznam szczerze że myślałem i rozglądałem się za Vectrą C i Astrą H w benz 1.8 z planem włożenia LPG, ale jakbym miał możliwość kupienia auta z dobrym 4x4 i V6 :naughty: w podobnych pieniądzach to przełknę większe spalanie LPG (bo pewnie z 13-14 weźmie). Jeździłem jakiś czas Foresterem 01 i sprzedałem bo jego serwis straszne kwoty pochłaniał i śrenio się z gazem lubił niestety, a została mi po nim miłość do fajnego burczenia pod maską i 4x4 (które mi się przydawało dość często) wiec proponowany tu w temacie Jag (o którym nawet nie pomyślałem) przykuł moją uwagę.
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Maj 2014, 10:27

W X-Typie inne jest karoseria, napęd, wnętrze- czyli wszystko co widać na pierwszy rzut oka. Nie ma się co obrażać, że zbudowano go wspólnie z Fordem Mondeo, bo dziś wszystko robi się wspólnie dla obniżenia kosztów. Aston Martin DBS ma nawigację i resztę elektroniki z Volvo, Lamborghini SUV ma być budowane wspólnie z Audi Q7, do Noble'a M600 wsadzili silnik z XC90 i nikt nie twierdzi, że to są/będą złe auta. Mondeo jest najlepiej prowadzącą się przednionapędówką w klasie średniej i nie jest to moja opinia. Napęd AWD w X-Typie testowali chyba kiedyś w Top Gear:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Silniki benzynowe są bardzo udane i dobrze się gazują. Osobiście żal mi trochę, że zmarnowali potencjał auta i nie zrobili wersji "X-Type R" np. z V8 Supercharged od XJR-a. Jeżeli nie serwisujesz w ASO, gdzie mają horrendalne ceny (sam tego doświadczyłem), to jest nawet tani w eksploatacji, bo rzeczywiście większość rzeczy da się dopasować od Mondeo. Jakość wykończenia stoi na bardzo wysokim poziomie- szczególnie jakość materiałów, bo do spasowania można się gdzieniegdzie przyczepić. Awaryjność- najmniejszej "niezapowiedzianej" usterki przez 5 lat, jeżeli nie liczyć tego co naprawiłem przy zakupie. To co piszę jest poparte doświadczeniem, bo sam do 2009 byłem właścicielem X-Type'a 2.1 V6 z AWD.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006