Stało się ! Saab wznowił produkcję swojego najpopularniejszego modelu. Pod skrzydłami chińsko-szwedzkiego koncernu specjalizującego się w autach elektrycznych, czyli N.E.V.S (National Electric Vehicle Sweden) szwedzka, kultowa firma ma nadzieje powstać jak feniks z popiołów. Na razie sprzedaż została uruchomiona przez internet z przeznaczeniem na rynek wewnętrzny. Pojazd jest na razie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: srebrny i czarny, wyłącznie jako sedan w wersji Aero o mocy 220 KM. Silnik: Turbodoładowana, rzędowa "czwórka" rozwija 220 KM, co oznacza, że legitymuje się o 11 KM większą mocą niż poprzednik. Według obietnic Saab'a zmodernizowany motor jest także ekonomiczniejszy. Pozwala rozpędzić się do maksymalnie 240 km/h i w 6.9 sekundy do pierwszej "setki", co jak na auto tej klasy jest dzisiaj dobrym wynikiem. Według danych fabrycznych spalanie w mieście ma oscylować wokół 12 litrów benzyny na 100 km, a na trasie zejdzie poniżej 6. Oczywiście informacje te należy traktować z pewną dozą krytycyzmu, bowiem mając pod stopą 220 KM raczej nie jeździmy jak emeryci. Nie mniej dużą zaletą dzisiejszych aut jest możliwość dopasowania ekonomii do nastroju i potrzeb: mając ochotę możemy na odpowiedniej drodze wcisnąć gaz do dechy, a na co dzień cieszyć się tanią jazdą. Standardowo otrzymujemy 6-biegową skrzynię manualną, opcjonalnie można zakupić 6-biegowy automat (w przeliczeniu około 5 000 zł). Z samej zasady nie polecam wybierania tej opcji, gdyż lepiej cieszyć się z pełnej kontroli nad autem. Po za tym pojazd z przekładnią automatyczną jest beznadziejnie wolny: 8.6 s do 100 km/h to na pewno nie powód do chluby.
Wnętrze: W porównaniu do niemieckiej konkurencji 9-3N jest bardzo dobrze wyposażony, a przy tym znacznie tańszy: w standardzie otrzymujemy skórzane fotele z funkcją podgrzewania, ponadto wszystkie elektrycznie regulowane, tempomat, czujniki parkowania, dwustrefową klimatyzację i 6 poduszek powietrznych.
Kupno: Na stronie internetowej otrzymujemy formularz, dzięki któremu możemy złożyć zamówienie na Saab'a 9-3. Oto co wyświetla nam się na stronie:
Śpiesz się, ponieważ mamy zarezerwowane ograniczoną liczbę unikalnych okazów z pierwszej serii produkcyjnej dla Szwecji. Prowadzimy sprzedaż samochodów prosto z fabryki, więc możesz zamówić swój samochód na naszej stronie internetowej.
Samochody zjeżdżające z linii mają wszystko, czego oczekujesz od Saaba: przyjemność z jazdy, jakość wykonania i nowoczesne rozwiązania - stwarzają wyjątkowego doświadczenie jazdy Saabem.
Jeśli kupisz nowego Saab 9-3 Aero powitamy Cię w naszej fabryce, abyś mógł odebrać swój samochód. Podczas wizyty można również uzyskać osobistą prezentację, jak NEVS widzi przyszłość motoryzacji i naszą zaplanowaną drogę do stania się wiodącym producentem pojazdów elektrycznych.
Podróż z NEVS dopiero się zaczyna. Saab 9-3 Aero wrócił, by dawać nieograniczoną radość z jazdy. Ekscytująca przyszłość czeka.
Jak z opłacalnością zakupu ? W przeliczeniu 9-3N kosztuje około 130 000 zł. Jeśli doliczymy do tego akcyzę 3 % (poniżej 2 litrów) i koszty rejestracji (opłata recyklingowa, itd.), to biorąc pod uwagę nieco niższy, polski VAT finalne koszty wyniosą niewiele ponad 135 000 zł. A kupując BMW 328i 2.0 245 KM (diesel o mocy 218 KM byłby jeszcze droższy) z analogicznym wyposażeniem zapłacimy prawie 160 000 zł. Nabywając bawarskie auto nie możemy odebrać go własnoręcznie w fabryce, nie otrzymujemy możliwości zwiedzenia fabryki i przyjrzeniu się produkcji aut. Na razie tygodniowo powstaje około 10-15 aut, więc 9-3N z pierwszej serii to niemal rękodzieło. Trzeba być głupim, by wybrać inny samochód. Gdzie jest przysłowiowy haczyk ? Nie ma go, bo na razie jedyną komplikacją jest utrudnienie w serwisowaniu i realizowaniu gwarancji (Saab nie zdążył jeszcze odnowić sieci dilerskiej i serwisowej), ale w zasadzie 9-3N jest tym samym samochodem, co model z 2008 roku, a częściowo także i z 2003. Ostatnim, ale nie mniej ważnym powodem do zakupu SS jest to, że przyczyniamy się do odrodzenia wspaniałej marki z bogatą historią i (miejmy nadzieję) świetlaną przyszłością.
Elektryczne i hybrydowe SUV-y – czy to przyszłość motoryzacji? Rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie jedną z największych rewolucji w swojej historii. Tradycyjne pojazdy spalinowe powoli ustępują miejsca nowym, bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Szczególnie interesującym segmentem ...
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD - test spalania Jak wykazał test, napęd przenoszony wyłącznie na jedną oś jest gwarancją niższego spalania. RAV4 w tej wersji sprawdzi się jako samochód firmowy gwarantujący wysoką wartość rezydualną. Za dobre osiągi odpowiada hybrydowy ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.