Saab 9-3 Rdza na nadkolu, co i jak ;-)

23 Lut 2013, 00:36

Hey, jestem tutaj nowy, witam wszystkich serdecznie, to mój nowy post ;-)

Mam do Was pytanie. Wyszło mi troszkę rdzy (vide zdjęcie) i wszyscy mi wmawiają, że trzeba lakierować cały tył samochodu za 1000 pln...ja znam się trochę zarówno na mechanice i nawet mam tuningowane auto ;-) i nijak mi się to nie układa w całość. Dlaczego nie można tego zrobić miejscowo? Czy umiejętności lakierników są tak niskie ? Poradźcie proszę co najlepiej zrobić aby to usunąc i polakierować ;-) z góry dzięki za pomoc

[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]

[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
qbator
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Saab 9-3 Stage 3
Silnik: b204L
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Lut 2013, 15:35

Cały tył malować to trochę przesada ale tej rudej to troszkę jest i pewnie że da się to zrobić miejscowo :wink: . Sam miałem takie miejsca korozji w Golfie 4 i lakiernik mi to zrobił za 300zł,wyciął taki kawałek podobnie jak masz na zdjęciu i wstawił nowy a tą rdze do okola nadkola to nie wiem jak zrobił ale nie było nic widać i byłem zadowolony :D
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lut 2013, 17:14

Witam, z tego co widzę (chociaż mogę się mylić) już kiedyś były w tym aucie wstawiane reperaturki błotnika bo ranty błotnika wyglądają na nie oryginalne. Cały element musi być malowany ponieważ tutaj trzeba wstawiać nowe reperaturki, a wiec wycinać spory kawałek blachy na której jest korozja a wspawywać nowy. W ten sposób mamy już minimum pol błotnika do szpachlowania i malowania. Niestety nigdy nie da się trafić idealnie w kolor wiec błotnik musi być malowany do samej góry. Z tego co wiem koszt blacharza i lakiernika to 400-500zl reperaturka około 100zl. Jak masz po obu stronach to wychodzi nam ponad 1000zl. Oczywiście to są koszty jak pojedziesz do porządnego zakładu blacharsko-lakierniczego.

Pozdrawiam
AmattorLBN
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda Civic gen VI
Silnik: D15Z8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Maj 2013, 09:07

Moim zdaniem należałoby tutaj przede wszystkim zabezpieczyć te elementy na których już występuje korozja,potem szybko pójdzie Ci to dalej na całe nadkole. Samego lakieru można dokupić pod kolor i zamalowac,to żaden problem.
Alkomaty
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 376
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia - przemyślane rozwiązania
    SKODA Octavia to najważniejszy z modeli marki, który wciąż bije rekordy popularności i jest najchętniej kupowanym modelem od 2009 roku w Polsce. Debiut trzeciej generacji tego auta stanowi wielkie wydarzenie dla całej ...
    Jaki wpływ na prędkość ma hałas silnika, a jaki muzyka?
    Badania wykazują, że hałas silnika ma wpływ na prędkość, z jaką jedzie kierowca. Gdy kierowca nie słyszy natężenia pracy silnika, jeździ szybciej i znacznie zaniża szacowaną przez siebie prędkość, z jaką się porusza*. A jak ...