23 Lis 2016, 11:30
to są dwa bardzo odmienne auta. Bardzo odmienne. Skoda to jest przedłużony passat b5 i dzięki ma bardzo dużo miejsca i tanie części zamienne oraz niezły na tamte czasy silnik 1,9 tdi. Niestety należy do samochodów bardzo poszukiwanych więc większość dobrych egzemplarzy miała już właściciela dla którego koszty eksploatacji są sprawą nadrzędną i w związku z tym oszczędzał na wszystkim bo przecież legendarna jakość vw to przetrzyma. W większości przetrzymała, ale nie bez szwanku.
Saab jest samochodem niszowym. Typowy poszukiwacz okazji nawet nie bierze jego zakupu pod uwagę. Ma to swoje zalety - raczej nie miało właściciela skody o którym napisałem wyżej, ale i wady - niektóre części mogą być trudno dostępne a przez to mogą być drogie. Oczywiście czysto eksploatacyjnie to prosty samochód oparty na silniku fiata (piszę o dieslu) i mechanice opla vectry C. Niestety jeżeli piszemy o częściach nietypowych które nie zostały zdjęte z półek fiata czy opla może być znacznie gorzej. Zatem za skodą przemawia: popularność, tani serwis, prosta znana powszechnie mechanika, ogromna ilość przestrzeni z tyłu i jednocześnie raczej słaba jakość, bardzo toporny i prymitywny dizajn wnętrza, wyesploatowanie egzemplarzy dostępnych na rynku. Saab z kolei to szeroko pojęty prestiż, tanie podstawowe części i eksploatacja, dużo dostępnych egzemplarzy w dobrym stanie technicznym i postrzeganie pojazdu jako drogiego i z charakterem, ale niestety drogie części nietypowe, możliwe problemy z zamiennikami oraz usterkami nietypowymi, problematyczna odsprzedaż no i jakość wykonania która niekiedy nie przystoi tej klasie pojazdów.