REKLAMA
Witam,
Panowie mam pewien problem z moim Saab'em 95 1999r. 2,0t 150KM. Usterka pojawiła się w pierwszy cieplejszy dzień po zimie, jakieś 3 tyg temu, a mianowicie po przejechaniu jakichś 50km w tym dniu zaczęła rosnąć temperatura silnika, aż doszło do czerwonego pola. Zatrzymałem samochód, poczekałem aż ostygnie. Jako że byłem jakieś 4km od domu postanowiłem wrócić, włączając klimatyzację i nawiewy na "full". Od tamtego dnia za każdym razem wskaźnik temperatury idzie w górę po przejechaniu około 30 km w ruchu miejskim. Dodam, że płyn chłodniczy został wymieniony na nowy. Pod korkiem oleju nie ma majonezu, płyn chłodniczy czysty więc to raczej nie UPG. Rura od termostatu gorąca, czyli termostat też prawdopodobnie w porządku. Wentylator załącza się na postoju. Zauważyłem też niewielki wyciek na wysokości rozrządu, nie wiem dokładnie co cieknie... Podejrzewam jednak że awarii uległa pompa wody która napędzana jest łańcuchem rozrządu (?), stąd wyciek i przegrzewanie się, jednak proszę się tym nie sugerować bo to tylko moje domysły : ).
Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam, Tomek.