Samochód automat do 90k

03 Lis 2022, 22:52

Witam, zastanawiam sie nad wyborem samochodu
Najważniejsze wymaganie to skrzynia automatyczna, w miare niskie spalanie coś koło 7-8L. Na razie wpadła mi w oko taka skoda super B
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] proszę o opinie odnośnie tego silnika jak i awaryjność całej jednostki.
Robie niedługie trasy około ~25km bocznymi drogami stąd raczej większe wskazanie na benzyne. Jeżeli chodzi o nadwozie to sedan/kombi. Rozpatrzyłbym również inne samochody z podobnym wyposażeniem.
Z góry dziękuje za pomoc
paciep
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 27 09 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda 6 I
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lis 2022, 09:59

Silnik już w tym roczniku był poprawiony ale warto by było mu się jeszcze przyjrzeć. Samochód ogólnie wygodny jednak z tym spalaniem to musisz liczyć bliżej 8 lub nawet więcej no chyba że jeździsz do 90km z raczej stałymi mniejszymi prędkościami.
O DSG trzeba by zadbać i wymienić olej bo ma już 100tkm przebiegu i pewnie jeszcze serwis olejowy skrzyni nie był robiony. Sama skrzynia fajna i daje frajdę z jazdy ale potrafi być kapryśna, co prawda przy tym przebiegu nie powinna sprawiać żadnych problemów.

Potrzebujesz tak przestronnego auta z tyłu? Jeździsz z pasażerami na tylnej kanapie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

04 Lis 2022, 12:36

Co do samego egzemplarza auto miało dość burzliwą historię - 3 właścicieli, ostatni to osoba fizyczna. Dodatkowo na numerze VIN - jakieś wpisy ze szkodami. Auto z LU w Gdańsku komuś się musiało chcieć i opłacać.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1357
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

04 Lis 2022, 13:24

Mam taki sam silnik w Golfie VII 4x4, jest ok, ładnie się zbiera. Oleju między wymianami (14-15 tys. km) na bagnecie ubywa ze 2-3 mm. U mnie spalanie w trasie to 7-8l/100km, w mieście zdecydowanie więcej. Co ciekawe mój Golf waży minimalnie więcej od tego Superba, chyba masa Haldexa robi swoje. Bardziej niż na silnik zwróciłbym uwagę na skrzynię - tu siedzi chyba "suche" 7-biegowe DSG (DQ200) - najgorsze ze wszystkich skrzyń tego typu. U siebie mam 6-biegowe DQ250, które pod względem awaryjności jest wyraźnie lepsze. Suberba szukałbym z 2.0 TSI, tam z uwagi na większy moment już jest "mokre" DSG.
Ostatnio edytowany przez Adek1, 04 Lis 2022, 16:17, edytowano w sumie 1 raz
Adek1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 03 03 1998
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf VII Alltrack
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Lis 2022, 13:35

Zawsze można iść w 1,4 i pomyśleć o chipie z takiej wersji 150 pod 200 bez problemu pójdzie, a 1,4 TSI dość radykalnie zostały zmodernizowane przez ostatnią dekadę, a przy tym jest szansa że nieco mniej łyknie.
Z resztą 100 tys przebiegu, to auto więcej stało niż jeździło, bardziej bym się skupił na blacharce co tam było robione.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

04 Lis 2022, 16:20

Trevor napisał(a):Zawsze można iść w 1,4 i pomyśleć o chipie z takiej wersji 150 pod 200

Tyle, że 1.4 też jest łączone z "suchym" DSG DQ200, ja bym szedł jednak w 2.0 :)
Adek1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 03 03 1998
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf VII Alltrack
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Antyradar samochodowy – co warto wiedzieć?
    Antyradar to urządzenie do wykrywania radarów. Choć używanie sprzętów próbujących namierzyć sygnał sprzętu mierzącego prędkość, jest niedozwolone, istnieją urządzenia, które są całkiem legalne. ...