Ok, dzięki za opinie. Szukałem dalej informacji o awaryjności i natrafiłem na jedną stronę z "centrum" w nazwie i na podstawie popularności problemów danego samochodu zebrałem takie dane:
Skoda Fabia:
-często przepalające się żarówki reflektorów
-kiepskiej jakości łożyska przednich kół
-stuki (klekotanie) zawieszenia w tyle auta
-przeskoczenie łańcucha rozrządu w silniku 3 cylindrowym
-zerwane odboje amortyzatorów tył
-poduszki stabilizatora oraz drążki stabilizatora
- czujnik poziomu płynu chłodzenia w zbiorniczku wyrównawczym
-zamarza woda w odmie w silnikach VW benzyna
-instalacja elektryczna - wada centralnego zamka, zamyka sie i otwiera podczas jazdy
-mruganie świateł mijania i podśwetlanie wskaźników
-urywa się linka od elektrycznego podnoszenia szyby - szyba opada
-instalacja elektryczna
-wypalanie się gniazd zaworów w silnikach trzycylindrowych 1.2
-problemy z elektroniczną przepustnicą - świeci się
kontrolka elektroniki
-awaria czujnika biegu wstecznego
-pękanie gum osłony przegubu
-powodujące wibracje i szum fabryczne opony Matador
-kłopoty ze zwijaniem pasa bezpieczeństwa kierowcy
-wentylacja i wyciszenie kabiny
-mokra tapicerka tylnych drzwi
-zerwane odbojniki amortyzatorów tył
-Łączniki stabilizatora
-problemy ze złączami elektrycznymi
-Światło w kabinie
-nakładki na słupki
-zapchane otwory odprawadzające wodę
Toyota Yaris
-sprzegło - fabryczna wada
-zamki (klapa bagaznika, zamek drzwi kierowcy)
-wsteczny bieg
-wada fabryczna napinacza pasa bezpieczeństwa
-brak cięgna otwierania bagażnika
-ramię tylnej wycieraczki
-półeczka przy tylniej szybie
-brak oświetlenia w bagażniku
-mocowanie foteli przednich, szczególnie kierowcy
VW Polo IV
-rozrząd
-czarny lakier nie metalik
-parujące i zamarzające od środka wszystkie szyby
Seat Ibiza IV
-zabezpieczenie antykorozyjne drzwi
-parujące przednie i tylnie lampy
Przeklejałem problemy bardzo orientacyjnie nie wchodząc we wszystkie szczegóły i tylko takie, których stosunek słuszności dodania, od niesłuszności (forma oceny problemu na stronie) była dużo większa.
Jak widać przoduje tu Skoda Fabia, nie wiem z czego to wynika szczególnie że Fabia, Polo i Ibiza są na tej samej płycie podłogowej. Czyżby jednak Skoda coś przy tym majstrowała? Dziwi mnie ten fakt i jak widzę na ilość problemów i ceny samochodów (fabia jest najtańsza z wymionionych), to jakoś coraz mniej jestem przekonany do tego auta. Czy nie bez przyczyny to auto jest najtańsze ze wszystkich? Może ludzie chcą się po prostu pozbyć go?
Jeszcze jedno pytanie teraz mi przyszło do głowy - w jaki sposób rozpoznać które silniki w Fabii są od VW, a które od Skody? Czytałem, że sporo problemów przysparzają czeskie silniki i należy się ich wystrzegać.