Igoruss napisał(a):A co myślicie o spalaniu takiej Hondy, da się osiągnąć te 8l które tu piszą:
[link do autocentrum.pl wygasł]
No i słyszałem że Hondy trzeba wysoko kręcić bo na niskich obrotach to jest zamuła. A jak wiadomo wyższe obroty = wyzsze spalanie ?
Z tym kręceniem to różnie bywa
![Wink ;)]()
Sporo ludzi za bardzo demonizuje japońskie silniki, że w ogóle nie jadą na niskich obrotach itp. To jest silnik 16V, więc tak samo jak inne tego typu, ma bardziej wysokoobrotową charakterystykę niż 8V, jak wiadomo. Może i ten 1.4L ma nieco mniej momentu obrotowego i jego maksymalna wartość przypada trochę wyżej niż u reszty konkurentów z tej samej półki (wolnossące 16V o tej samej pojemności), ale w niższym zakresie obrotów nie ma tragedii i nie powiedziałbym, że zamula. Ale to tylko moje zdanie, sąsiad miał Civica 1.4L 90 KM (5-drzwiowy hatchback), więc mniej więcej wiem jak to jedzie, ale ktoś inny może mieć inne zdanie.
A co do spalania, oprócz autocentrum (gdzie w sumie każdy może sobie wpisać co mu się podoba
![Laughing :lol:]()
), polecam też dzienniki gdzie ludzie dokumentują tankowanie i spalanie, dzięki czemu wyniki są bardziej wiarygodne np:
http://www.motostat.pl/search?type_id=1 ... gsCnt_desc
20 ludzi którzy przejechali Civicem 1.4L ponad 40 tysięcy kilometrów:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2