REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
znów zbyt ogólnieserenity20 napisał(a):który jest najbardziej opłacalny.
mike napisał(a):Sharan aniołem też nie jest jeśli chodzi o (bez)awaryjność
Kupując Volkswagena Sharana, trzeba dokładnie obejrzeć go pod kątem wycieków oleju, dotyczy to zwłaszcza aut mocno już wysłużonych. Handlarze często myją silniki w samochodach, w których problem jest już zaawansowany, dlatego odradzam zakup samochodu z błyszczącą jednostką napędową.
Nie warto też inwestować w egzemplarze z instalacją LPG, w których często z powodu niechlujnego montażu pojawiają się awarie układu chłodzenia. Zawodna bywa również elektryka. Zacinające się elektrycznie otwierane szyby, blokowanie się centralnego zamka czy niedziałający alternator to najczęściej spotykane awarie.
Volkswagen Sharan ma też nietrwałe zawieszenie, czemu winna jest duża masa konstrukcji, znacznie obciążająca jej podzespoły. Oprócz takich trywialnych elementów jak łączniki stabilizatorów czy tuleje wahaczy uszkodzeniu ulegają także górne łożyska kolumn MacPhersona i tylne wahacze.
Uwaga! W autach z początku produkcji na nadwoziu mogą pojawić się ogniska korozji, rdzewieją również przewody elektryczne, przez co mogą odmawiać posłuszeństwa niektóre urządzenia. Niekiedy też z powodu uszkodzenia jednej z uszczelek podszybia do wnętrza dostaje się woda. Nietrwałe są łożyska kół i przekładnie kierownicze, które nawet w stosunkowo nowych egzemplarzach często już wymagają regeneracji.