Samochód do 15-16 tys. misja niemożliwa?

11 Cze 2017, 10:01

Na wstępie Witam wszystkich, jestem tutaj nowy:)

Obecnie jeżdżę lanosem 1.5 8V benzyna + lpg z 98r. mimo dbania to już coraz częściej mu coś dolega , no i przyznam szczerze, że brak klimatyzacji to trochę tragedia. Z uwagi na te dwie wypadkowe pomyślałem o zmianie auta.
7 lat temu zdałem prawko i przez ten czas zrobiłem ze 100 tys. km czyli można założyć, że rocznie to 15 tyś. km robię. Mimo to jestem laikiem w motoryzacji.

Do wydania mam 15-16k maksymalnie czyli samo auto stosunkowo mniej bo trochę trzeba poświęcić na pakiet startowy. Im dłużej przeglądam internet tym większy problem mam z określeniem jaka marka i model.

Dlatego też zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Chciałbym aby samochód to był hatchback , miał klimatyzację (jakąkolwiek), był stosunkowo niezawodnym autem z dosyć tanimi częściami (gdyby jednak ta niezawodność nie byłą taka bardzo:)) , benzynowy z możliwością założenia LPG (bo chyba lepiej za jakiś czas samemu założyć lpg niż kupować z już istniejącą instalacją?). No i rocznik i przebieg moze trochę lepszy niż mój lanos:) , chociaż nie wiem czy przebieg to wiarygodna informacja o samochodzie.

Honda Civic , VW Polo/Golf, Hyundai i20, Fiat Grande Punto takie coś rzuca się na pierwszy ogień? Co sądzicie o takiej stronce toyota "pewne auto" czy tam samochody w jakiś sposób pewniejsze niż jakieś allegro?
mattis
Nowicjusz

Prawo jazdy: 20 04 2010
Auto: -

11 Cze 2017, 10:14

Praktycznie każda marka prowadzi sprzedaż samochodów używanych, zwykle trafiają tam auta oddane po okresie leasingu, zostawione w rozliczeniu.
W teorii powinny spełniać stawiane im wymogi jednak zdarzają się wtopy - podsumowując, tak, auta używane z salonów są lepszym wyborem niż od handlarzy. Nie można jednak skreślać tych z "wolnego rynku", szczególnie od osób prywatnych, pierwszych właścicieli.