Samochód do 15-16 tys. misja niemożliwa?

11 Cze 2017, 10:01

Na wstępie Witam wszystkich, jestem tutaj nowy:)

Obecnie jeżdżę lanosem 1.5 8V benzyna + lpg z 98r. mimo dbania to już coraz częściej mu coś dolega , no i przyznam szczerze, że brak klimatyzacji to trochę tragedia. Z uwagi na te dwie wypadkowe pomyślałem o zmianie auta.
7 lat temu zdałem prawko i przez ten czas zrobiłem ze 100 tys. km czyli można założyć, że rocznie to 15 tyś. km robię. Mimo to jestem laikiem w motoryzacji.

Do wydania mam 15-16k maksymalnie czyli samo auto stosunkowo mniej bo trochę trzeba poświęcić na pakiet startowy. Im dłużej przeglądam internet tym większy problem mam z określeniem jaka marka i model.

Dlatego też zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Chciałbym aby samochód to był hatchback , miał klimatyzację (jakąkolwiek), był stosunkowo niezawodnym autem z dosyć tanimi częściami (gdyby jednak ta niezawodność nie byłą taka bardzo:)) , benzynowy z możliwością założenia LPG (bo chyba lepiej za jakiś czas samemu założyć lpg niż kupować z już istniejącą instalacją?). No i rocznik i przebieg moze trochę lepszy niż mój lanos:) , chociaż nie wiem czy przebieg to wiarygodna informacja o samochodzie.

Honda Civic , VW Polo/Golf, Hyundai i20, Fiat Grande Punto takie coś rzuca się na pierwszy ogień? Co sądzicie o takiej stronce toyota "pewne auto" czy tam samochody w jakiś sposób pewniejsze niż jakieś allegro?
mattis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 04 2010
Auto: -

11 Cze 2017, 10:14

Praktycznie każda marka prowadzi sprzedaż samochodów używanych, zwykle trafiają tam auta oddane po okresie leasingu, zostawione w rozliczeniu.
W teorii powinny spełniać stawiane im wymogi jednak zdarzają się wtopy - podsumowując, tak, auta używane z salonów są lepszym wyborem niż od handlarzy. Nie można jednak skreślać tych z "wolnego rynku", szczególnie od osób prywatnych, pierwszych właścicieli.

Polo/Golf zostaje Ci 1.6mpi, rodem z początku lat 90-tych, żaden "rozwój" w porównaniu do lanosa. Dodatkowo masa szrotu na rynku, odpuściłbym.
i20 w sumie ok ale nie wiem jak z cenami, grande również ok - obydwa auta to segment b więc kosmicznego wyposażenia i jakości nie znajdziesz, są za to tanie części.
Civic VII w sumie może być ale osobiście skupiłbym się jednak na corolli e12, astrze h i focusie (tutaj warto mieć ogarniętego gazownika)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2017, 10:59

A pojawiła się opcja od znajomej :
Peugeot 307 SW 1.6 - kombi (trochę niestety) i diesel z 2005 r. z przejechanymi 210 tys. Rozrząd i sprzęgło w zeszłym roku wymieniane no i elektronika też robiona. Podobno pozostaje zawieszenie do zrobienia bo coś szwankować zaczyna. Cena 5k. Pozostaje płyny eksploatacyjne powymieniać no i to zawieszenie zrobić ale chyba bym się zmieścił w limicie finansowym .
Obawiam się tej elektroniki, która podobno szwankuje w tych modelach a odpowiada za wszystko . Warto rozważyć tą opcję?

Co do astry h to myślałem wcześniej nad tym autkiem bo to fajna opcja ale chyba 15-16k to za mało jak na ten samochód.
mattis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 04 2010
Auto: -

11 Cze 2017, 11:04

Japonczyki chodź mogą okazać się najmniej awaryjne to niestety ceny części i nie należą do najniższych niestety i jak trafisz na niedoinwestowany egzemplarz to niestety odczujesz to po kieszeni. Rozglądał bym się raczej za focusem (MK1 uwaga na rdzę) grande Punto a nawet i zadbane Punto II FL, Ibiza III, Astra H
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Cze 2017, 13:55

Co do astry h to myślałem wcześniej nad tym autkiem bo to fajna opcja ale chyba 15-16k to za mało jak na ten samochód.


Znajdziesz spokojnie.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2017, 14:40

No więc tak Focus chyba odpada , bo zagazować ciężko, podobno wypalają się gniazda zaworów.

Na polu walki zostaje Grande Punto i Opel Astra H.
Tak przeglądając allegro zdecydowana większość Oplów jest sprowadzona z Niemiec ,chyba lepiej szukać kupionej w salonie w PL ?:)

A jak miałbyś Ty wybierać to Fiat czy Opel ?:)
mattis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 04 2010
Auto: -
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

11 Cze 2017, 15:26

Punto dużo łatwiej znajdziesz z salonu PL. Można też liczyć na młodszy i mniej wyeksploatowany egzemplarz. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, to większość na rynku to jest 1.4 77 KM. Stara konstrukcja, prosta i trwała. Jeśli jeździsz po mieście głównie typ się nada, na trasę chyba trochę za mała moc, więc trzeba by szukać 1.4 95 KM albo t-jet.
Astra jest większa i wygodniejsza, ale tutaj dużo trudniej (niż przy punto) o benzyne z PL. Mocniejsze silniki niż w Punto i też dość trwałe. Astre łatwiej znajdziesz też z lepszym wyposażeniem.

Wszystko zależy od tego czego potrzebujesz i jak używasz samochodu. Jak nie zależy Ci bardzo na komforcie i mocy, to Punto będzie lepsze.
kubajj
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 18 09 2011
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Cze 2017, 15:33

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Chyba wszystko jasne , przeglądając oferty będę zwracał uwagę na te oba modele, chyba z lekką przewagą opla:) Jeszcze raz dzięki:)
mattis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 04 2010
Auto: -

11 Cze 2017, 16:58

Jeśli chodzi o opla sprawdź sobie car-mat, ceny troszkę wyższe ale chłopaki często polecani i bez wałków
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km