Samochód do 15 tys.

14 Gru 2016, 23:52

Jak w hondzie czyli jak będziesz miał problem to z blachą. Niestety problem solonych dróg naszej części Europy dla japońskich producentów jest przeszkodą na dzień dzisiejszy nie do pokonania. Jest lepiej co nie oznacza że jest dobrze. Honda to dobre silniki i niewiele więcej.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

15 Gru 2016, 10:31

comandosx napisał(a):Druga sprawa jak wyglądają blachy w Hondzie Civic VII ?


Dla pierwszego właściciela, który kupuje Hondę w salonie blachy nie są problemem. Ty jednak będziesz zmuszony kupić kilkunastoletnią Hondę, więc na pewno raz na jakiś czas będziesz musiał odwiedzić blacharza-lakiernika i wpakować w regenerację blachy trochę $. Tak jak pisze diddy79 - silnikowo te auta są znakomite (tzn. pod względem trwałości), ale reszta nie odbiega w żaden sposób od konkurencji (np. bardzo kiepskie skrzynie biegów, przekładnie kierownicze, od VII generacji nietrwałe zawieszenia), a blachy wręcz są jedne z najgorszych.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

15 Gru 2016, 11:17

Niestety ale jakość i wytrzymałość blach w Hondzie Civic nie należy do trwałych czy wysokich, ale też z drugiej strony nie jest aż tak kiepsko jak w przypadku Mazdy. Dobry stosunek cena-jakość-komfort w tym przedziale cenowym masz w Vectrze C 1.8.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

15 Gru 2016, 16:31

No właśnie ta blacharka mnie trochę przeraża mam teraz Opla Astre F jak na 98r. nie jest źle coś tam rdzy jest, ale jak na Astrę F to jest dobrze. Tylko, że teraz kupując auto chciałbym aby mi nie zgniło po roku jest coś w cenie do 15 tys z dobrym silnikiem i blacharką? Jeżeli chodzi o spalanie to nawet jestem gotów podnieść próg jak nie ma nic ciekawego do 8l/100 km. Myślałem nad Audi A3 8P, ale musiał bym dozbierać pewnie do 25-30 tys zł tylko że to potrwa kolejny rok, a chciałbym już teraz coś poszukać. Patrzałem również na A4 B5 ale tutaj chyba będzie ciężko jakieś dobre autko znaleźć bo rocznik już nie młody choć blacharka dobra (tylko że w cenie do 15 tys to raczej coś nowszego bym chciał).
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

15 Gru 2016, 20:10

Volvo v50
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

15 Gru 2016, 21:00

Powiem ci miałem Hondę vii tyle że w dieslu i jedynym problemem w tym aucie właśnie był ten silnik. Teraz jestem znów przed wyborem auta ibsie zastanawiam czy nie powtórzyć przygody z tym modelem tylko 1.6 vtec.
Hater92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

18 Gru 2016, 15:56

Znalazłem jeszcze jedno autko, które ewentualnie by mi pasowało Opel Astra H coupe z wyglądu bardzo ciekawe auto według mnie. Może być też wersja hatchback. Jakie silniki benzynowe byście polecili ewentualnie jak by dobrze znosił to silnik bym zagazował we własnym zakresie. Myślę, że eksploatacja tego samochodu będzie tańsza od hondy i wiem że środek Astry nie będzie powalający, ale samochód ma być tani w utrzymaniu, a poza tym na zewnątrz auto na prawdę ładnie wygląda w wersji coupe. Jak wygląda zabezpieczenie blacharki bo słyszałem że tutaj Opel już się bardziej postarał w porównaniu do poprzednich wersji gdzie mocno gniły. Wszystko jest już w ocynku czy tylko jakaś część i wiem że pewnie gdzieś po forach bym się dowiedział tego, ale nie wiem czy tam są wiarygodne źródła i chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto miał styczność z blachami od astry jak to wygląda.
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Gru 2016, 21:24

Znalazłem blisko siebie takie autko:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zastanawiam się jedynie czemu ma tylko 85KM przy silniku 1.8 benzynowym to jest chyba jakaś pomyłka? Ale nie ważne dopytam ewentualnie ile posiada KM bo to pewnie jakiś błąd w ogłoszeniu. Chodzi mi o ocenę tego ogłoszenie czy warto kupić to autko w tej cenie? Bo jeśli jest ok to zawsze zaoszczędzę trochę kasy tylko pytanie czy warto?
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Gru 2016, 21:34

W mocy jest 85, bo wpisał kW, nie KM
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14207
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Gru 2016, 16:00

No tak pewnie kW podał to by się zgadzało. Wracając do mojego pytania opłaca się za tę cenę? Jak z eksploatacją tego samochodu jest tania i jak z awaryjnością tego silnika. Cenę na pewno spróbuje do 7tys zł równe utargować bo ta końcówka zachęca do tego tylko pytanie czy za tę cenę się opłaca takie autko z takim wyposażeniem?
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

19 Gru 2016, 20:52

Jeszcze dwa autka mam do sprawdzenia oprócz tego.
Znalazłem dwie oferty:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł] (jak tutaj z utrzymaniem?)
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

19 Gru 2016, 21:21

Pomijając już te konkretne ogłoszenia
1.7cdti jeśli dobrze kojarzę był składany w Polsce, ma jakąś dziwną głowicę i napęd pompy oleju z rozrządu, który lubi cieknąć. Ten sam silnik był w np. w civicu vii. Miałem okazję jeździć taką astrą i szczerze mówiąc dupy nie urywa, baaaardzo słabo zbiera się z dołu.
Volvo jak volvo, koszty wyższe, komfort i jakość lepsza. Pięć cylindrów więc np. wtryskiwaczy również jest więcej niż w "standardzie". Nigdy nie było akcji z żadnymi spektakularnymi awariami w autach/silnikach produkowanych przez tą markę
Każdy diesel przy dużym przebiegu będzie wymagał napraw (które w porównaniu do benzyniaków są po prostu drogie), pytanie czy przy Twoim użytkowaniu warto się w to pchać.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2016, 21:25

Tutaj coś o dieselkach http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wielki-ranking-silnikow-sprawdzilismy-45-silnikow-diesla/szgqcj

Oczywiście magiczne trzy litery TeDeI w czubie :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14207
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Gru 2016, 19:43

Volvo D5 za 12 tysięcy? Zadbane egzemplarze z początku produkcji nie schodzą poniżej 18-20 tysięcy. Ten z ogłoszenia to ma z 500 tysięcy przebiegu spokojnie. Same sprzęgło z dwumasą do tego silnika to z 3000zł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

31 Gru 2016, 16:34

[link do oferty na Allegro wygasł]

Co powiecie na takie auto nie za drogie jak na A3? Czy silniki 1.8T tyle stoją cenowo?
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998