Samochód do 19 tyś.

04 Cze 2014, 22:21

Witam,
Na wstępie pozwolę sobie przybliżyć co nieco swój profil kierowcy. Otóż mam 22 lata, prawo jazdy posiadam od 4 lat. Niedawno sprzedałem swój dotychczasowy samochód - Ford Focus mk1 hatchback 1.6 16V z 2000r. Nie mogłem na niego narzekać poza pojawiającymi się wykwitami rdzy na błotnikach i rantach drzwi. Pierwszy mój samochód - Fiat Bravo I nie miał ni grama "rudej", a w drugim taka niemiła przygoda mnie spotkała. Zachorowałem na widok brązu na karoserii i podwoziu. Przyszła pora na zakup czegoś świeższego. Czegoś, co nie będzie tak łatwą pożywką dla wyżej opisanego cholerstwa.

Auto będzie służyć przede wszystkim do jazdy miejskiej (droga ok. 4km mieszkanie-studia i z powrotem), około dwa razy w miesiącu trasa 2x200km celem odwiedzenia rodziców i zabrania nieco wałówki :mrgreen: Co więcej? Zależy mi na w miarę bezawaryjnej obsłudze (od napraw jest chrzestny, dobrze znający się na autach wszelkiej maści), niewielkich kosztach części i oczywiście spalanie by było "na studencką kieszeń". Cudów w postaci 4l/100km w mieście nie oczekuję, ale by było nie więcej jak... 10 (?). Tu chciałbym przejść do klasy samochodu, ale przyznam szczerze, że nie mam sprecyzowanych wymagań. Jeśli będzie to kompakt, rozważę; jeśli coś klasy średniej również nie powiem nie. Byle nie była to pchła typu Smart, czy Seicento. Focus był odpowiedni, nie za duży, nie za mały, aczkolwiek jakimś sedanem nie pogardzę. SUV i inne wymysły odpadają - zaznaczam dla pewności, choć i tak wiem, że w założonym budżecie takowego nie dostanę. Aha, kombi... kwestia sporna. Ogólnie nie przepadam za takimi samochodami, aczkolwiek rozważyć zawsze można.

Auto planuję zakupić w okolicach sierpnia-września kiedy wrócę zza granicy i przywiozę co nieco grosza. Ogółem zakładam, że na auto będę w stanie przeznaczyć około 18-19tyś. zł. To jakiś tysiąc/dwa mniej niż będę mógł wysupłać, ale wiadomo, że wypadałoby mieć jakąś rezerwę na ewentualne nieprzyjemne niespodzianki i doprowadzenie auta do stanu używalności - olej, rozrząd itd. Całe szczęście koszt robocizny mnie nie dotyczy, więc granica jest ruchoma :mrgreen:

O ile da radę dostać niezajeżdżone egzemplarze, wstępnie zastanawiam się nad (nie podaję wersji silnikowych, bo cały czas jestem rozdarty na tym polu): Opel Signum, VW Golf V, Toyota Corolla E12, czy Mazda 3 (tu obawiam się rdzy; słusznie?), chociaż moim cichym marzeniem jest Audi A3 w wersji od 2003roku (podejrzewam, że 20tyś. to może być ciut za mało).

Pytanie do Was drodzy forumowicze, możecie doradzić jakie auto jest godne uwagi biorąc pod uwagę powyższe kryteria?
Ostatnio edytowany przez mrseeba, 05 Cze 2014, 11:29, edytowano w sumie 1 raz
mrseeba
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0-12-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Cze 2014, 10:54

a opel astra?
Adamautko
Początkujący
 
Posty: 114
Zdjęcia: 24
Prawo jazdy: 29 08 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

05 Cze 2014, 11:25

Po pierwsze gratulacje za wzorowo napisany temat :ok: Jeśli chodzi o nierdzewiejące auta - bo jak rozumiem to najważniejsze kryterium - prym wiedzie Audi ale nie ma tam zbytnio silników godnych polecenia. Opel to dobry wybór jednak Signum to 4 osobowe auto - nie wiem czy Ci to nie przeszkadza czy nie. Ode mnie BMW e46 Honda Acord
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Cze 2014, 12:11

Mazda może korodować, wiec z tej listy co podałeś to brał bym Corolle
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 416
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Cze 2014, 13:23

@ Adamautko
Wersja 5-drzwiowa w Oplu Astrze jakoś nie przypada mi do gustu. "Czegoś" jej brakuje. Pod uwagę biorę wersję 3-drzwiową GTC tylko tu pozostaje kwestia budżetu; czy uda mi się w założonych ramach takowy dostać, który nie będzie złożony z trzech różnych.

Wiadomo, auto zamierzam zakupić dopiero za dwa-trzy miesiące, ale na wszelki wypadek wolę rozglądać się już teraz by mieć motywację do ciężkiej pracy, a po drugie rozważam możliwość sprowadzenia czegoś przy okazji pobytu u zachodnich sąsiadów.

@ mike1735
Przede wszystkim dziękuję za dobre słowo. Zależy mi na zakupie czegoś niezawodnego, stąd staram się możliwie jak najbliżej przestawić swe oczekiwania.
Jeśli mowa o Oplu Signum, rozważam jego zakup z uwagi na fakt, że mam na co dzień styczność z bliźniaczą Vectrą C ojca. Auto bardzo przyjemne, pewne w prowadzeniu, bogato wyposażone, mało awaryjne, choć silnik troszkę za słaby, bo 2.0DTI. Służy w rodzinie już od 5-ciu lat i nigdy nie zawiódł. Dla mnie jest jednak nieco za duży, stąd pomysł na zakup Signum - większy od Astry, mniejszy od Vectry. Na płycie podgłowej Vectry C kombi, aczkolwiek sprawia wrażenie mniej "napompowanego". Za taksówkę służyć nie będzie, więc 4-osobowe auto nie stanowi żadnego problemu. Honda Accord, samochód bajka, ale boję się, że do 20tyś. nie znajdę wartego uwagi egzemplarza (chyba, że w kombi). Niemniej watro się rozglądać. Nie często, ale czasem można znaleźć perełkę.

Cały czas numerem jeden na liście (niestety, prawdopodobnie marzeń) jest Audi A3 z siilniczkiem 1.6 w benzynie (no, od biedy 1.9TDI). Wujek ma ogromne doświadczenie w serwisowaniu pojazdów tej marki, więc choćby od tej strony byłby to pewniak. Tak samo jak BMW E46, które posiadał razem z dziadkiem przez długi czas, ale nie przekonuje mnie bawarski sprzęt. Specyficznie się go prowadzi, a jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia. W dodatku, z tego co sobie przypominam, brakuje miejsca w środku. Auto jest niezwykle ciasne.

Nie licząc obiektu moich marzeń (Audi) pod uwagę coraz mocniej biorę wyżej wspomnianego Opla Signum. Do 20tyś. bez problemu można znaleźć bogato wyposażoną wersję w 1.9CDTI. Pytanie tylko jak ma się kwestia wytrzymałości tej jednostki napędowej?

Chciałbym zrobić sobie listę 5-6 modeli między którymi będę mógł dokonać finalnego wyboru, zaczerpnąć szczegółowych informacji, dowiedzieć się o mocne i słabe strony itd.

1. Audi A3 1.6 - podstawowe pytanie - da radę?
2. Opel Signum, Astra? 1.9CDTI - który lepiej wpasuje się w moje wymagania?
Ostatnio edytowany przez mrseeba, 06 Cze 2014, 11:23, edytowano w sumie 1 raz
mrseeba
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0-12-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Cze 2014, 15:53

Odpuść a3 z podstawowym silnikiem (1.6). Jest za słaby do tego auta i dużo pali. Ze znalezieniem auta z 1.9 tdi rokującego na przyszłość może być problem. Warunkowo można rozejrzeć się za 2.0 FSI z bezpośrednim wtryskiem jednak zbiera się w niej nagar.
Jeśli chodzi o Signum. Zawsze w przypadku opla będę powtarzał, że warto rozejrzeć się za 2.0t 170KM. Dobrze się gazuje i jest trwały. Jego wadą jest słaba podaż w Polsce. Ew można poszukać takiego za granicą
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Cze 2014, 17:40

astre 3d z poczatku produkcji na pewno znajdzies za taka kase:)
szukaj w dieslu 1.9 120km
Adamautko
Początkujący
 
Posty: 114
Zdjęcia: 24
Prawo jazdy: 29 08 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

05 Cze 2014, 18:13

Myślę, że lepiej będzie Ci odpowiadał Opel Signum i możesz jeszcze go zagazować dla oszczędności :D :D
gero242
Początkujący
 
Posty: 88
Prawo jazdy: 09 04 1990
Auto: Audi A4

05 Cze 2014, 18:19

gero242 napisał(a):Myślę, że lepiej będzie Ci odpowiadał Opel Signum i możesz jeszcze go zagazować dla oszczędności

Z tym zagazowaniem to akurat masz rację i będzie dużo tańsza jazda a co do signum to wg mnie super auto. :wink:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Cze 2014, 20:49

Tak samo jak BMW E46, które posiadał przez długi czas, ale nie przekonuje mnie bawarski sprzęt. Specyficznie się go prowadzi, a jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia. W dodatku, z tego co sobie przypominam, brakuje miejsca w środku. Auto jest niezwykle ciasne.


Co masz na myśli z tym specyficznym prowadzeniem? Bo BMW się prowadzi po prostu NEUTRALNIE, czyli tak jak powinien samochód.

Jakich materiałów? :shock: Z wyjątkiem gumolitu w kilku miejscach to w BMW E46 masz dobre materiały, na pewno lepsze niż w innych autach, które proponujesz.

Ciasne? No jak na klasę D to faktycznie nie ma szału, ale i tak będzie lepiej niż w A3, które jest kompaktowym golfem...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Cze 2014, 00:42

Signum ciekawe auto. Miałem z nim do czynienia i zrobił na mnie wrażenie.. A jeśli chodzi o opla to niespotykane u mnie.. :P I nie jest bardzo popularny, więc można się odrobinę wyróżnić.
mariotu
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 01 12 2007
Auto: VW Golf
Silnik: 2.0 GTI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2014, 11:19

Może faktycznie trochę przesadziłem z tym wykończeniem wnętrza w E46. Opierałem się na zamierzchłych wspomnieniach, kiedy to auto było w rodzinie w dziadków. Przypomniałem sobie o delikatnych, acz irytujących trzaskach w desce rozdzielczej przy jeździe po nierównej nawierzchni i na tej podstawie napisałem co napisałem. Mimo wszystko za każdym razem kiedy przychodziło mi do niego wsiadać, miałem nieodparte wrażenie, że znajduję się w malutkim kompakcie. Auto ogólnie ciekawe, aczkolwiek nieco "wczorajsze", zwłaszcza przed liftingiem. Obawiam się jednego - stereotypów - nie chciałbym być sprowadzany do dresa z 'beemwu', do którego mi daleko (oczywiście bez obrazy dla osób lubiących tenże styl ubioru). Tak na marginesie; Do dziś mam przed oczami sytuację kiedy dziadek do swojego, byłego już, E46 w sedanie podpinał przyczepkę z... naturalnym nawozem i gnał na działkę :mrgreen:

Dobra, do rzeczy: Coraz bardziej przekonuje mnie do siebie Opel Signum. W założonym budżecie mogę już trochę poprzebierać w wersjach napędu, wyposażenia, a nawet bardzo delikatnie roczniku. Na plus jest fakt, że z jego większym bratem mam styczność od 5-lat i ten sprawuje się jak należy. Nawet jeśli coś się popsuje, pozamieniam części z autem taty :naughty: Tu pozostaje kwestia wersji silnikowej - czy do mojego profilu użytkowania wpasuje się Diesel 1.9 CDTI? Obawiam się nieco kosztów związanych z eksploatacją diesla. Nie chciałbym płakać przy każdej naprawie. Próbuję poszukać co nieco informacji, ale nie mogę znaleźć czy ta jednostka ma DPF? Jeśli tak, jak się z takim ustrojstwem obchodzić? A może lepiej faktycznie pomyśleć o benzynie 2.0, ewentualnie 3.2? Wówczas konieczna byłaby instalacja gazowa, której nie ukrywam, bardzo się obawiam. Nie skróci ona żywotności silnika? Do tej pory chciałem szerokim łukiem omijać instalacje LPG, ale przy Signum będzie to konieczne - spalanie zabije moją studencką kieszeń.
No i cały czas się waham - Signum vs Astra? A może jednak "najrozsądniejszy" wariant, czyli Golf V?

Doradźcie Panowie, bo już w głowie mi się kręci od tych wszystkich marek, modeli, wersji itd.
mrseeba
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0-12-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Cze 2014, 23:09

Signum 3.2gazuj, a co do instalacji, to nie masz się czego obawiać. Jest już IV generacja instalacji gazowych i naprawdę ta gałąź motoryzacyjna jest dopracowana i ciągle dopracowywana, także świetnie jest moim zdaniem.
mariotu
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 01 12 2007
Auto: VW Golf
Silnik: 2.0 GTI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Paź 2014, 16:43

Nie zaglądałem na forum od kilku ładnych miesięcy, ale wpadam by napisać kilka słów.

Otóż we wrześniu rozglądałem się za nowym autem z kwotą 20tyś. zł w ręku. Jeździłem, szukałem i szukałem... Obrałem za główny cel Skodę Octavię II w motorze 1.9TDI - jedyne co widziałem to kilka niezłych kwiatków - mistrzostwem świata był egzemplarz ze wstawianym tyłem. Gdyby nie czujnik powłoki lakieru i telefon wujka do ASO, pewnie bym ją wziął. Skoda w trzy lata przejechała 160tyś.km, a na liczniku 165tyś... Przez 4 lata stała w garażu. Przypadkiem okazało się dlaczego. Czujnik wyszedł poza skalę tylko w dwóch niewielkich miejscach - na słupkach i progach. Niemniej auto po takiej przygodzie zrobione perfekcyjnie, wzorowo wręcz. Współczuję jedynie osobie, która to cacko zakupiła. A z pewnością znalazł się amator na złotą Skodę 1.9 TDI spod Końskich - jeśli ewentualny nabywca jakimś przypadkiem czyta mojego posta, proszę natychmiast zwrócić auto sprzedawcy!

Ale wracając do tematu; przyjaciel mojego wujka (wyżej wspomnianego mechanika :D) od lat ściąga auta z Niemiec. Dostał specjalne wytyczne by sprowadzić dla mnie "coś" wartego zakupu, a nie szrot po przejściach dla "Janusza". I tak oto stałem się posiadaczem:

Szarego Opla Astra GTC 1.9 CDTI 150KM z końcówki 2005r. w wersji Cosmo - skórzana tapicerka, tempomat, radio CD MP3, Elektryczna klimatyzacja, czujniki deszczu, zmierzchu, jakości powietrza i masa innych głupot. To moja nowa zabawka. Autko przejrzane na wszelkie sposoby, ze wszystkich stron, cm2 nie zostawiony bez przebadania profesjonalnym czujnikiem lakieru. Przed zakupem wujek wziął go do siebie celem dokładnej weryfikacji stanu auta - diagnoza - 100% bezwypadkowy, do wymiany termostat, koniec. Książka serwisowa prowadzona do 150tyś.km w 2013 roku (wujek dzwonił do serwisu Opla podanego w książce - potwierdzone; taki samochód był pod ich opieką od nowości). Przy 120tyś.km w 2011r. zameldował się na kampanię wymiany CIM.

Samochód zarejestrowany miesiąc temu, ubezpieczony, po wymianie termostatu, oleju, wszystkich płynów. W weekend zmieniam rozrząd i gotowe. Zamknąłem się w kwocie 20.800zł ze wszystkim.
mrseeba
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0-12-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

23 Mar 2015, 19:47

Polecacie Citroena C3 I generacja 1.4 w gazie ?

Co ogólnie o tym aucie powiecie ?
mariotu
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 01 12 2007
Auto: VW Golf
Silnik: 2.0 GTI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna