Samochód do 20-23 tys (sedan,coupe)

03 Cze 2016, 21:34

Witam. Szukam auta do podanej w tytule kwoty. Przebieg mniej więcej jaki rocznie będę pokonywał to około 15 tysięcy km, dlatego rozpatruje raczej tylko opcję benzyny z możliwością dołożenia gazu. Będę głównie używał auta w mieście, wiadomo jakieś trasy też bedą. Sedan lub coupe, rocznik nie starsze jak 2004-2005, moc koło 140-170 km. Wstępnie mam kilka typów modeli które mi odpowiadają, proszę ewentualnie o jakieś porady na temat silników, bądź jakieś inne sugestie.

1. Honda Accord VII 2.0 Benzyna 155km rocznik ok. 2004-5
2. BMW 3 E46 tutaj myślałem nad 2.0 143 km lub 2.2 170km rocznik ok. 2004-5
3. Saab 9-3 II tutaj nie wiem jak z awaryjnością tych silników z turbiną proszę o jakieś opinie widziałem w ofertach silniki 1.8t 150km i 2.0t 150km czym one się różnią? rocznik 2005-6 w góre
4. Audi A4 B6 1.8t lub 2.0 czy warto?

Proszę jeszcze ewentualnie o inne propozycje warte wzięcia pod uwagę. Pozdrawiam.
Henry1985
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 06 2004
Auto: Auto

04 Cze 2016, 19:33

Henry1985 napisał(a):2. BMW 3 E46 tutaj myślałem nad 2.0 143 km lub 2.2 170km rocznik ok. 2004-5

Lepiej 2,2 lub większy 2,5. 2,0 nie pasuje do BMW (4 cylindry) i ma swoje bolączki.

Henry1985 napisał(a):3. Saab 9-3 II tutaj nie wiem jak z awaryjnością tych silników z turbiną proszę o jakieś opinie widziałem w ofertach silniki 1.8t 150km i 2.0t 150km czym one się różnią? rocznik 2005-6 w góre

to tej sam silnik 2,0 tylko ma inne oznaczenie (1,8t to wersja 150KM, a 2,0t i 2,0T to wersje 175KM i 210KM - wiem głupie jak oznaczenia w BMW). SIlnik jest bdb tylko aby nie prowokować niektórych tutaj muszę nadmienić, że przy 200tys. będziesz pewnie musiał wymienić łańcuch rozrządu

Henry1985 napisał(a):4. Audi A4 B6 1.8t lub 2.0 czy warto?

1,8T warto najlepiej z quattro. 2,0 nie jak chcesz osiągów.

Jak odpuścisz sobie głupi wymóg rocznika to możesz szukać Lexusa IS300, który trwałością zawstydzi wszystkie wymienione.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Cze 2016, 14:12

A jak z żywotnością tych saabów z tym silnikiem, jakie duże są koszty eksploatacyjne tych modeli i czy przebieg rzędu 250 tyś. wart jest rozpatrzenia? Jaki koszt jest jeszcze mniej więcej wymiany rozrządu?
Henry1985
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 06 2004
Auto: Auto

05 Cze 2016, 14:39

Rozrząd w Saabie wyjdzie mniej niż w Audi z V6 i trochę więcej niż w 1,8T.
Jak auto będzie w dobrym stanie to 250tys. nie przeszkadza
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Cze 2016, 14:58

Przykładowo mógłbyś ocenić te oferty?
1. [link do oferty na Olx wygasł]
2. [link do oferty na Olx wygasł]


A jeśli chodzi o awaryjność?
Henry1985
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 06 2004
Auto: Auto

05 Cze 2016, 15:13

Możesz zobaczyć tego pierwszego. Drugi to jakaś mina.

Nie są przesadnie awaryjne choć kolegę holowałem już 2 razy to usterki dotyczyły konkretniej wersji silnikowej tj. diesla.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010