Samochód do 20 lub 25 tys - ciężki wybór

15 Lut 2017, 10:32

Pamiętam, że jak kiedyś szukałem to polecali wersję po lifcie. Dopytaj na accordklubpolska najlepiej gościa o Nicku wolek. On Ci wszystko powie.
2vpc
Nowicjusz
 
Posty: 33

15 Lut 2017, 10:39

Problem wałków dotyczył wadliwej partii. Rada, żeby skupiać się na wersjach poliftowych jest stąd, że wtedy mamy pewność, że nie trafimy na tą wadliwą partię.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Lut 2017, 10:57

Ja rozumiem zatroskanie autora co do doboru dobrego silnika. Ale czy nie popadamy w przesadę? Ja rozumiem gdybyśmy mówili o silnikach TSI VAGa które sypią się na gwarancji, no ale tu? Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest egzemplarz.

Problemy o jakich tu się wszyscy rozwodzą to dotyczą raczej aut które jeździły pierdyliard kilometrów. Czy taki normalny Kowalski który jeździ MAX 15 tys/rok doświadczy takich usterek? Ludzie no trochę powagi... Chyba że ktoś nieświadomie i specjalnie kupuje poflotówkę, no ale jak komus szkoda czasu na szukanie auta to widocznie zarabia tyle by łożyć na kolejny "poflotowy" albo serwis obecnego.

Chcę przez to powiedzieć że całe to bzdyczenie o dobrych/złych silnikach g...o daje, bo liczy się stan auta, więc nawet te zdyskwalifikowane - mogą okazać się 2x lepsze, bo bardziej dbane i niezajechane. Np E46: łatwiej znaleźć dobre 1.6 niż 2.0+. Inny przykład: sąsiad który jeździ (O ZGROZO) 1.2 TSI w Rapidzie z 5-6 lat, póki co problemu nie ma, a robi ~12k/rok. Żeby była jasność: tak czy siak VW nie polecam.
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

15 Lut 2017, 11:14

Może się mylę, natomiast ten problem (chyba) występował już po 200-300 tys km.
iLuminary
Początkujący
 
Posty: 73
Auto: Signum 1.8 122hp
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Lut 2017, 12:47

Wałki wałkami, ale skoro ktoś już trafił na wadliwą partię tychże, to jest spore prawdopodobieństwo, niemal pewność, że części te zostały już wymienione.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2017, 18:49

Wałki trafiały się przy znacznie mniejszych przebiegach i Honda je wymieniała nawet po gwarancji za darmo. Większość z nich jest wymieniona, co nie oznacza, że nie należy posłuchać czy silnik nie przerywa i nie szarpie - łatwa diagnoza podobna do usterki cewki zapłonowej.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej niebezpieczne dni tygodnia to piątek i sobota
    Czy wraz z początkiem weekendu na drogach robi się spokojnie? Niestety, to właśnie wtedy jest najbardziej niebezpiecznie: w piątki ma miejsce najwięcej wypadków, a w soboty ginie w nich najwięcej osób. Od piątkowego ...
    Volkswagen Atlas - 7-miejscowy SUV
    Światowa premiera Volkswagena Atlasa w Kalifornii. Nowy 7-miejscowy SUV przeznaczony na rynek Stanów Zjednoczonych został 27 października późnym wieczorem zaprezentowany na molo w Santa Monica, gdzie kończy ...