Samochód do 20 tys.

28 Sty 2014, 13:16

Witam,

Poszukuję samochodu do 20 tys. (używka), który jest mało awaryjny i oszczędny (spalanie jak i koszty napraw - o częstych tanich naprawach, lub o rzadszych droższych chętnie przeczytam). Moc tak ok. 100KM lub więcej. Najlepiej diesel. Nadwozie nieistotne - może być sedan, kombi lub hatchback, ewentualnie jakiś sportowy lub suv/terenowy jeżeli spełni wymagania. Ważny jest też dla mnie odpowiedni dla naszych polskich dróg poziom zawieszenia jak i jego twardość (chodzi mi głównie o to żeby nie było czuć każdej najmniejszej dziurki). Samochód będzie używany głównie w mieście, także chętnie poczytam opinie o wybranym przeze mnie paliwie w stosunku do tego. Chciałbym też, żeby to było stosunkowo młode autko - im młodsze tym lepiej, ale ciekawym propozycjom starszych autek na pewno się przyjrzę.

Proszę o opinię o Fiacie Bravo II w stosunku do moich wymagań.

Edit: Autko będzie robiło od 300 do 600 km miesięcznie.

Pozdrawiam i dziękuję.
Banikuas
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: CC
Silnik: 0.9 41KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Sty 2014, 13:43

Przy tak malych przebiegach odpusc sobie diesla, bezpieczniej benzyne.

Fiat bravo to bardzo dobry wybor, ale nie w tych pieniadzach - kilka tysiecy musialbys dorzucic zeby cos znalezc.

Jesli nie dasz rady nic dorzucicto wez pod uwage Astre III, ewentualnie focusa mk2 jesli szukasz kompaktu.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

28 Sty 2014, 16:36

Ja bym spojrzał na Vectre C 1.8 z LPG :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Lut 2014, 00:59

Witam.
Budżet podobny to się podłącze jak pozwolicie a więc:

- budżet ok. 15-20 tys.
- najlepiej segment c
- nadwozie najlepiej 5 drzwiowy hatchback
- rocznik miło by było od 2003
- paliwo raczej benzyna lub benzyna + lpg
- silnik min. 100km
- no i możliwe tani w utrzymaniu (łatwo dostępne i tanie części/naprawy czy przyzwoita niezawodność) :)

Da radę coś znaleźć? W czym mam szukać?
Movver
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 03 04 2013
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 1.6 110km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 1999

02 Lut 2014, 02:20

Może Dacia Sandero? Co prawda jest to segment B, ale słowa "najlepiej" rozumiem jako jestem otwarty na propozycję ;) Model jest tani w stosunku do rocznika, i łatwo można wyhaczyć egzemplarz z klimatyzacją [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
wojtek1611
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Opel Corsa

02 Lut 2014, 11:50

Najlepiej bo wiem że w tej cenie z takimi wymogami ogromnego wybory mieć nie będę :). Samochód dla rodziny 2+2 i czasem jeździ się w te 4 osoby, a dodatkowo czasem się pojedzie na wakacje itp. więc takie autko może być już trochę małe. Ja te "najlepiej" traktuję jako ewentualność (kiedy będzie problem z tym co bym chciał) ;)

A takie jak: Leon I, Focus II, Astra H, Mazda 3, Civic VII, Corolla E12? Da radę do tych 20 tys. coś z tego wyhaczyć?
Movver
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 03 04 2013
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 1.6 110km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Małe tablice rejestracyjne i problemy kierowców
    Małe tablice rejestracyjne są dostępne od ponad roku ale niektórzy właściciele aut nie znają dokładnie jej przeznaczenia i przez to mogą stracić dowód rejestracyjny od samochodu i dostać mandat w wysokości 500zł. ...

02 Lut 2014, 12:10

Leon I- szkoda wydać 20k na niego
Astra H, Focus Mk2- jak najbardziej ale dużo aut po flotach :!:
Mazda 3- też wyrwiesz ale uwaga na korozje :!:
Civic VII, Corolla E12- do tych dwóch bym się skłaniał. Corolle często można salonową wyhaczyć :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Lut 2014, 13:32

Konkretnie, dzięki! :)
Jeszcze dwa pytania:
Jak wygląda eksploatacja tych aut? Które są najmniej awaryjne i które są najtańsze w naprawach (pewno niemce łatwiej i taniej naprawić ale japońce mniej awaryjne)? I jak to ogólnie się przekłada?

I drugie jak silniki w tych autach znoszą LPG?
Movver
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 03 04 2013
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 1.6 110km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Rok produkcji: 1999

02 Lut 2014, 13:41

Movver napisał(a):(pewno niemce łatwiej i taniej naprawić ale japońce mniej awaryjne)?

Jest łatwiej naprawić niemce bo jest bardzo duzo badziewia które imituje dobre podzespoły. Generalnie jak masz coś kupic co trzyma jakieś parametry to czy bedzie niemiec czy japoniec (mam na myśli tojke) to już nie ma spektakularnych różnic.
Żeby tak może Ci naswietlić od momentu kupienia corollki e10 w 96r do 2014 w żadnej tojce nie wymieniałem wahacza czy wyobrażasz sobie taką syt. a audi???

Movver napisał(a):I drugie jak silniki w tych autach znoszą LPG?

Tojka e12 średnio znosi LPG ponieważ co 50tyś.km trzeba regulować zawory.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lut 2014, 14:20

Focus, Civic i E12 to tak nie bardzo pod gaz.
Astra i Mazda 3- dobrze znoszą gaz, tu nie ma żadnego problemu :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Lut 2014, 15:13

Z twoimi wymaganiami to tylko benzyna. I w cale nie koniecznie cokolwiek zaoszczędzisz zakładając gaz robiąc takie przebiegi.

Astra III, corolla, fokus II wszystkie mogę śmiało polecić. Bardzo dobre auta.

Jak chcesz to ja posiadam golfa V do sprzedania. Nie wiem czemu na tym forum nikt nie proponuje aut z grupy VW.

Możesz też rozejżeć się za kią ceed
xadamo1989
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 22 06 2007
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Vw Golf V
Silnik: 1.6 102 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Lut 2014, 15:24

xadamo1989 napisał(a):Nie wiem czemu na tym forum nikt nie proponuje aut z grupy VW.
Bo to jest złom, który jedzie na opinii VW z czasów Golfa 1,2 i Passata B3/B4
Poza tym widzę że masz Golfa z silnikiem 1.6 8v 102KM. Przecież to pali jak smok..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Lut 2014, 15:33

Dla mnie spalanie 8l w mieście jest w porządku i nie uważam go za wysokie. Co do jakości to co kto uważa. Przez 3,5 roku włożyłem w niego ze 4-4,5 tyś, ale po za zawieszniem,klockami i tarczami i rozrządem miałem tylko drobne wydatki typu poduszka pod skrzynia czy nowy klakson i silniczek od opuszczania szyby. Co prawda kupując auto obejżałem takich golfów 10 i zdecydowałem się na ostatniego.
xadamo1989
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 22 06 2007
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Vw Golf V
Silnik: 1.6 102 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Lut 2014, 15:54

xadamo1989 napisał(a):Dla mnie spalanie 8l w mieście jest w porządku
Nie wiem jak Ty jeździsz ale ja jadąc jak emeryt Golfem IV z tym silnikiem miałem spalanie 10l. :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Lut 2014, 16:23

kon146 napisał(a):Nie wiem jak Ty jeździsz ale ja jadąc jak emeryt Golfem IV z tym silnikiem miałem spalanie 10l.



Na początku też mi palił dyche. Jak nie ciśniesz z pod świateł, zmieniasz biegi do 3000, a tam gdzie da sie szybciej pojechać nie przekraczsz 120 to 8l spokojnie do zrobienia. Golfem IV z silnikiem 1.4 potrafiłem na trasie z warszawy do kołobrzegu spalić 11( samochód był całkowicie sprawny)
xadamo1989
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 22 06 2007
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Vw Golf V
Silnik: 1.6 102 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004