Samochód do 20 tyś zł dla młodego kierowcy

11 Mar 2010, 16:45

Witam!

Więc od razu przejdę do rzeczy. Do otrzymania prawa jazdy jeszcze trochę czasu mi zostało. Myślę jednak, że warto już teraz powoli zastanawiać się nad wyborem samochodu. Tylko w zasadzie sam nie wiem co mam wybrać.

Moje wymagania to:
- diesel (do 20 tyś zł) lub benzyna (tańsza - ok. 18 tyś) lub ewentualnie LPG
- Pojemność od 1,6 do 2,0 - czy to diesel czy benzyna.
- Nie ma to być stary trup więc rocznik przynajmniej 2000
- Nie ma to być combi!
- To ma być samochód dla 18latka, więc miejsca nie musi być dużo, ale musi wyglądać! :) (kręcą mnie bardziej czarne kolory)
- przebieg: Tutaj sam nie wiem co sądzić. Z jednej strony mały przebieg to duży atut,
ale z drugiej strony małe przebiegi mogą oznaczać, że jeździł nimi jakiś niedzielny
kierowca, który 10 razy spalił sprzęgło. Co o tym sądzicie? Mi bardziej chyba
zależałoby na udokumentowanej przeszłości.

Myślałem głownie o tych samochodach:
1. VW Golf IV
Zdjęcie
2. Hyundai Coupe
Zdjęcie
3. BMW 320d
Zdjęcie
4. BMW 318i sedan
Zdjęcie
5. Ford Mondeo ??
Zdjęcie

Czekam na wasze propozycje... i opinie na temat samochodów, które wytypowałem :)
Platonow
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Toruń

12 Mar 2010, 11:37

Odpusc sobie auto z tylnim napedem(czyli bmw), kup oklepanego golfa IV jak nabierzesz praktyki to przesiadz sie na cos wiekszego lub mocniejszego. Silnik do tego golfa 1.9 tdi ma chyba 3 wersje mocy.
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

12 Mar 2010, 14:24

illusion napisał(a):Odpusc sobie auto z tylnim napedem(czyli bmw), kup oklepanego golfa IV jak nabierzesz praktyki to przesiadz sie na cos wiekszego lub mocniejszego. Silnik do tego golfa 1.9 tdi ma chyba 3 wersje mocy.
Wariantów mocy jest 6 lub nawet 7 o ile się nie myle. 90, 101, 105, 110, 115, 130, 150.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

12 Mar 2010, 16:16

Prawdziwego przebiegu i tak się nie dowiesz, takie BMW będzie miało minimum z minimum 300tys, Golf tak samo więc na to nie patrz. Ja bym brał Golfa, będzie najtańsza eksploatacja i najmniej problemów. A auto z napędem na tył dla kierowcy z zerowym doświadczeniem to nieporozumienie chyba.
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

12 Mar 2010, 16:50

Bez przesady, nie daj sobie wmówić że napęd na tył jest tylko dla super-zaawansowanych, nie w przypadku mocy nieprzekraczającej 150KM. Napęd na tył nie jest taki zły o ile tylko pamiętasz o paru rzeczach, dajmy na to musisz ostrożniej obchodzić się z gazem na zakrętach, albo być gotowym na kontrę (i umieć to robić) szczególnie jak popada/pośnieży. Polecałbym ci BMW 318i albo Hyundaia Coupe. BMW ma większe możliwości transportowe (w Coupe nie zapakujesz 5 osób+bagaż), za to Hyundai ma na ogół mniejsze przebiegi i generalnie mniej wyeksploatowany jest bo to auto raczej na weekend niż do codziennego użytku i jazdy na długie wakacyjne trasy z rodzinką. Golf i Mondeo są bardziej rodzinnymi autkami, nie mają tego "sportowego" akcentu które jednak posiada BMW/H.Coupe, pozatym wydaje mi się że bardziej awaryjne, no i jeszcze mówisz że auto musi wyglądać - a co do tego w przypadku Golfa i Mondeo mam pewne wątpliwości ;)

BMW 320d też jest ok, ale odradziłbym ci je z kilku względów: większe przebiegi niż benzyna, diesel oznacza droższy serwis i ewentualne naprawy, a pozatym diesel ma większą moc przy mniejszych obrotach. Co to oznacza: 140 konny diesel i benzyna przyśpieszenie, moc itp mają porównywalne, ale diesel osiąga tą moc w zakrecie 2-4tys. obrotów, a benzyna np 4-6tys. I teraz gdy pokonujesz zakręt takim bmw diesel, zagapisz się/zamyślisz i dociśniesz gaz, jest większa szansa że zerwiesz przyczepność niż jadąc - z takimi samymi obrotami np. 2,5tys/min - benzynką. 318i jeszcze nie ma takiej mocy żeby łatwo (poprzez nieostrożne naciśnięcie gazu) było zerwać przyczepność jadąc w normalnie czyli z niskimi/średnimi obrotami.

PS: lepiej mieć auto od niedzielnego kierowcy który czasem przypalił sprzęgło, niż od "jestem-prawie-jak-kubica" który katował je wciskając gaz do dechy zmieniając biegi dopiero przy czerwonym polu obrotomierza, i to często jeszcze na nierozgrzanym silniku.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

13 Mar 2010, 09:37

Żal czytać takie bzdety od ludzi, którzy nie mają pojęcia. O ile się nie mylę to każde E46 ma już system kontroli trakcji, więc tylny napęd tutaj nie stwarza zagrożenia, nawet jak ktoś przegnie pałę. Do tego rozkład mas 50/50 i dobre laczki = bezstresowa jazda, to nie polonez.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe przygotowania do jazdy samochodem
    Nawet niewielka warstwa śniegu na przedniej szybie ogranicza widoczność, a zalegający na dachu auta śnieg może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze, gdy pokrywa z lodu i śniegu zsunie się nagle na przednią szybę ...

13 Mar 2010, 12:24

Jeśli nie będziesz jeździł jak d...l to nie ma powodu by bać się tylnego napędu. Ewentualnie w zimie pojedź sobie na jakiś większy plac i zobacz jak zachowuje się samochód kiedy przesadzisz z gazem w zakręcie.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

13 Mar 2010, 12:34

szczerze mowiac golf IV za 20kola??? dla mnie to by byla glupota juz wolalbym te beemki chyba, zastanow sie jeszcze nad peugeotem 307, audi A2 auta stylistycznie ladne, nowoczesne, bo dla mnie golf 4 generacji to juz troszke dziadek..., bmw sporo pala, no ale wiadomo jeden woli corke drugi tesciowa :wink:
tower
tower
Początkujący
 
Posty: 231
Miejscowość: kalisz

13 Mar 2010, 13:07

Ja nie twierdzę że tylny napęd to śmierć bo sam miałem z napędem na tył samochód lata temu i moc prawie 150koni nie zabiła mnie nigdy, ale widzę jak 18latki po odebraniu prawka jeżdżą nie mając pojęcia o tym co zrobić w momencie poślizgu. Bo w Polsce się głównie uczy na kursach podjazdu pod górkę i zawracania na 1500 sposobów.
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

13 Mar 2010, 13:31

tower napisał(a):bmw sporo pala, no ale wiadomo jeden woli corke drugi tesciowa :wink:


Następny..., który silnik montowany w E46 pali więcej niż odpowiednik innej marki?
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Mar 2010, 13:40

niewiem jak diesel ten 2.0 czy 3.0 spala ale benzynowce BMW piją sporo prawie 1,5 tonowy kloc i 6 cylindrów potrzebuje troche paliwa no ale nie o tymjest ten temat.


Ja bym Ci polecił albo Golfa IV lub Audi A3
ewentualnie jakąś Hondę Civic z benzyniakiem

Co do niemców to może być ropniak 1.9 lub benzyna 1.6-2.0
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

13 Mar 2010, 13:59

Od kiedy BMW 318 ma 6 cylindrów? BMW pali jak każde inne auto z odpowiednio dużym silnikiem (chociaż 1.8 to jeszcze nie taki duży silnik) i podobnej masie.

Owszem, chyba każde E46 ma ESP, ale z tego co słyszałem jest to ESP raczej luźno zestrojone, tj. system pozwala na drobne uślizgi tylnej osi bo między innymi po to się kupuje BMW ;) Ale przy dobrych oponach w 318i nawet ci się pewnie nie włączy o ile nie będziesz tego robił specjalnie.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

13 Mar 2010, 14:10

andrewb25 napisał(a):niewiem jak diesel ten 2.0 czy 3.0 spala ale benzynowce BMW piją sporo prawie 1,5 tonowy kloc i 6 cylindrów potrzebuje troche paliwa no ale nie o tym jest ten temat.


Każdy 1,5 tonowy kloc potrzebuje trochę paliwa, nie ważne czy będzie to Ford, Volkswagen, Audi, BMW czy Mercedes, a porównując odpowiedniki silnikowe tych marek, BMW bardzo często pali najmniej. Dużo to pali Golf IV z silnikiem 1.6, bo jest mały, lekki, słaby a pali 6,5 - 8 na trasie i około 11 w mieście. Mondeo w benzynie myślisz że ile pali :?:

Co do tylnego napędu, jiGsaw dobrze napisał, praktycznie wszystkie e46 mają ASC bądź ESC co nie pozwala na boksowanie kół, mam to u siebie i działa to bardzo dobrze, oczywiście wszystko ma swoje granice.

Polecam artykuł http://moto.money.pl/wiadomosci/publika ... 49924.html

Jedyny problem jaki widzę w napędzie na tył, to to ze nie możesz sobie pozwolić na wjeżdżanie w takie ilości śniegu jak w przednim napędzie bo później ciężko jest ruszyć z racji lekkiego tyłu, ale jak się już rozpędzasz to masa auta przekazywana jest na tylne koła co zwiększa ich przyczepność, co w przednionapędówce działa wręcz odwrotnie.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

13 Mar 2010, 15:25

ACSznycel napisał(a):Od kiedy BMW 318 ma 6 cylindrów? BMW pali jak każde inne auto z

318 i 316 ma oczywiście 4 cylindry - to były najmniejsze silniki montowane ale silniki od 2.2 w górę miały każdy 6 cyl i więcej

golfa IV z 1.6 benz kiedyś miałem i faktycznie w trasie palił 6 co było OK, ale w mieście średnio 9-10 , słaby nie jest 100KM w zupełności sobie dobrze radzi z tą budą, jako alternatywę można wybrać 1.8 lub 2.0 , ewentualnie 1.8 z turbosprężarką z mocą od 150 KM co już jedzie naprawdę fajnie , myślę jednak że optymalnie zdrowe 1.6 będzie OK

zresztą kupujący nigdzie nie pisze że auto ma palić tyle i tyle, tylko ma dobrze wyglądać, kosztować do 20 tys zł i poj od 1.6 do 2.0

odemnie dodam że jak na pierwszy samochód to lepiej jest wziąść ciut tańszy, klasę niżej itp. zawsze później będzie mniej szkoda lub mniej się wyda na naprawy.

akurat marka BMW + Polska + młody kierowca jakoś źle mi się kojarzy, przeważnie kupują je młodzi bo chcą się jakoś pokazać a w zupełności ich nie stać na utrzymanie takiego samochodu, bo powiedzmy sobie szczerze jest to bardzo kosztowny samochód w utrzymaniu i nie mówię tu tylko o paliwie bo jak kupisz to i tak będziesz płakał na stacji paliw :twisted:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

13 Mar 2010, 15:43

andrewb25 napisał(a): ewentualnie 1.8 z turbosprężarką z mocą od 150 KM co już jedzie naprawdę fajnie


I z tym się zgodzę w 100%, jest to chyba najbardziej opłacalny silnik benzynowy w VW, Audi, oczywiście mówię tu o stosunku moc-spalanie. I myślę że to byłoby dobre rozwiązanie, za 18 tyś znajdziesz ładną sztukę, aczkolwiek szkoda by mi było tyle pieniędzy za Golfsztroma zapłacić, ale te znacznie tańsze omijaj dalekim łukiem, na e46 18 tyś to trochę mało, to jest auto zupełnie innej klasy.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski