SAMOCHÓD DO 22.000ZŁ

02 Lut 2018, 16:45

Witam,
Piszę z wielką prośba, gdyż czeka mnie w tym lub w następnym miesiącu kupno samochodu. To będzie moje drugie auto, a w sprawach motorozacyjnych jestem trochę laikiem, przeszukiwałem wiele stron, więc mam kilka typów ( Hyundai i30 I, kia C'eed, Fiat Bravo II ). Szukam czegoś najlepiej z benzynką, jakiegoś kompaktu od pierwszego właściciela, najlepiej krajowy, gdyż nie często jeżdżę w dalekie trasy. Codziennie robię około 20-30 km. Może macie jakieś typy abyście trochę doradzili. Z góry bardzo dziękuję i proszę o pomoc. ps. Możecie mi powiedzieć jak to jest z tym rozrządem, czy po kupnie od razu będę musiał go wymieniać ?
Dymek1994
Obserwowany

Prawo jazdy: 23 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1,0 68KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2018, 17:53

Jeśli w aucie jest łańcuch rozrządu to teoretycznie się go nie wymienia (są przypadki wadliwych konstrukcji albo auta po bardzo dużych przebiegach), można ewentualnie skontrolować w serwisie jego naciąg. W aucie z paskami rozrządu należy je wymieniać według interwału przewidzianego przez producenta, chociaż wielu mechaników zaleca robić to wcześniej (np. zamiast przy 160tys km wymienić przy 120 tyskm). Jeśli sprzedający dysponuje rachunkami za wymianę można jeździć, jeśli zapewniał że wymienił, ale nie ma tego na papierze, to profilaktycznie lepiej wymienić - zwykle to koszt poniżej tysiąca pln.

Benzyniaki 1.4, 1.6 w i30\Cee'd i 1.4 w Bravo II to udane konstrukcje - śmiało możesz szukać tych aut.
azzurro
Aktywny

Auto: Jeansowe kombi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Kierowco, uważaj na pracowników drogowych
    Okazuje się, że bycie pracownikiem drogowym nie należy do najbezpieczniejszych sposobów zarobkowania. Poważne zagrożenie dla tych osób stanowią… kierowcy, którzy ignorują ostrzegawcze oznakowanie ...
    Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem