Samochód do 25K

22 Cze 2022, 15:39

Cześć,

Przymierzam się do zmiany samochodu, aktualnie w posiadaniu mam Hondę Civic VI gen (1.4S).
Zastanawiam się nad zmianą na coś bardziej dynamicznego. Celowałbym bym coś o mocy ~140 koni, w benzynie + gaz, hatchback ew. sedan. Dziennie pokonuję około 15-25 km.
Rozważałem nad Honda Cviic VIII gen, natomiast nie wiem, czy do tej kwoty udałoby się znaleźć dobry egzemplarz.
Może macie do polecania, też równie coś fajnego?
Nellot
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Cze 2022, 15:43

Nellot napisał(a):Rozważałem nad Honda Cviic VIII gen, natomiast nie wiem, czy do tej kwoty udałoby się znaleźć dobry egzemplarz.
Moim zdaniem jesteś w stanie coś znaleźć z początku produkcji od 2006 roku one wychodziły.

Moim zdaniem generacja VIII ma sporo twardsze zawieszenie od tej którą obecnie poruszasz się.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

22 Cze 2022, 15:55

Ewentualnie, w tej cenie są jakieś inne marki do polecania?
Zależy mi także, żeby było jak najmniej awaryjne (chociaż trochę:)), co do zawieszenia na dniach będę testował, jak to wygląda w porównaniu do jej starszej siostry (gen 6).
Nellot
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Cze 2022, 16:07

Bierz pod uwagę, że ufo to nadal chąda i dynamiczna będzie dopiero w górnym zakresie obrotów. Niby 140ps ale i wyższa masa także szału się nie spodziewaj
Chyba stawiałbym na bravo 1.4t
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2754
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Cze 2022, 22:36

Opiszę jak to wygląda z perspektywy osoby użytkującej civica 8 gen z gazem w sedanie. Moim zdaniem ludzie przesadzają z tym zawieszeniem, tak, jest trochę twardsze, ale porównując je do podobnej klasy aut z tamtych lat, to nie ma tragedii. Wbrew temu co francc napisał, to auto jest nadal lekkie, w sedanie waży niecałe 1200kg, co w połączeniu z tym silnikiem jest zupełnie wystarczające, żeby sprawnie się poruszać po drogach, czy włączyć się do ruchu w dynamiczy sposób. Oczywiście silnik jest bez turbiny, co nie będzie dawało tego odczuwalnego "kopa". Ja na codzień nie korzystam z wyższych obrotów, bo jest to zbędne w codziennej jeździe, jednak przy chcąc szybciej wyprzedzić pojazd na trasie, warto zredukować bieg. Na plus bezawaryjność, oprócz typowego problemu tego civica z zabrudzoną przepustnicą nic się nie dzieje. Na minus jest wyciszenie, do 120km/h jest znośnie, ale jazda 160km/h przez dłuższy czas staje się męcząca. Jak to z Hondą, warto się przyjrzeć podwoziu przed zakupem, bo może się lubić z rdzą. Warto też osłuchać maglownicę, podobno lubi się wyrabiać i delikatnie stukać. Jest elektryczna to nie będzie wycieków, a wydawać 1200zł na regenerację miesiąc czy dwa po zakupie to trochę mija się z celem
anonimowygość
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 24 09 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: -

23 Cze 2022, 11:08

Na plus na pewno jest prosta regulacja luzu zaworowego bo nie ma tam żadnych szklanek więc przy jeździe na gazie to dodatkowy plus. Twardsze zawieszenie z tego co wiem jest w Type-S i chyba promień skrętu mniejszy ale tego drugiego już nie jestem pewien. Wiem tylko że na pewno jest mniejszy niż w innych autach z tego segmentu. Ogólnie moim zdaniem bardzo fajne auto.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35