A4 B6 1.8tq vs Leon Cupra R

15 Cze 2022, 11:17

Witam, tak jak w tytule, który samochód będzie lepszy pod względem jazdy na codzień Audi A4 B6 1.8t w quattro czy Seat Leon Cupra R 1.8t (te wersje 210/225km). Ceny są mniej więcej zbliżone do siebie stad to pytanie co lepiej wybrać. Czy widać zauważalna różnica w prowadzeniu, czy quattro naprawdę daje tyle co ludzie mówią? Chce na pewno podnieść moc po pewnym czasie dlatego wiem ze więcej wydam w a4 zeby przynajmniej była jak leon w serii. Posiadacze tych samochodów mogą się chętnie podzielić opinia i wrażeniami z ich jazdy. Czekam na odpowiedzi :D
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

15 Cze 2022, 11:35

Jaki budżet?
Ceny te same? No wg mnie niekoniecznie, Leona Cupry R 225 nie kupisz poniżej 20 tys, chyba że trupa, za to średnia cena A4 B6 1,8T to ok 15 tys zł,

Osobiście poszedłbym w kierunku Skody Octavii RS 180 i sobie pomodził, albo jak masz ponad 20 tys to już lepiej celuj w A4 B7 1,8T, przynajmniej będziesz miał wciąż w miarę wartościowe auto.

Ogólnie Cupra R ma wysokie ceny i to są kwoty już na poziomie Golfa V GTI, który wg mnie jest lepszym wyborem bo po sofcie masz 260 koni i dużo przyjemniejszy silnik z lepszym dołem.

Generalnie ja nie widzę zalet Leona w wersji Cupra R, żeby tyle płacić. Napęd przód, silnik 1,8T mający 220 koni, co dzisiaj sporo osób robi ze 150 w zwykłym Golfa, A3, do tego ciasna płyta golfa 4 i zwykły kompakt.

Także moje propozycje takie:
- Skoda Octavia 1 RS
- Leon Top Sport 1,8T
albo powyżej 20 tys (tak ok 25..)
Golf V GTI lub A4 B7 1,8T
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Cze 2022, 14:09

Budżet tak do 20k, chodzi o to jedynie ze gdyby pomodowac A4 to wychodzi nawet jak się kupi serie za 16 tyś zł to trzeba wydać na same mody z 4 tyś to tez wychodzi 20k i wychodzi moc jak w leonie w serii, wiec tyle samo mniej więcej co za Cupre. Nie chce TFSI, bo planuje gaz zamontować a tam z tym kiepsko. Chce jedynie się dowiedzieć czy jest widoczna różnica w prowadzeniu tych dwóch samochód bo jeden to przód napęd a drugi 4x4 i czy jest jakaś przewaga a4 nad leonem lub na odwrót.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

15 Cze 2022, 15:36

Jaki jest sens modować starego trupa?
Jak masz za dużo gotówki to kup coś bardziej przyszłościowego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Cze 2022, 16:57

Do 20 tyś nie znajdzie się lepszego samochodu pod modowanie niż jakikolwiek z 1.8t i również z oszczędnością bo LPG, wszystkie nowsze posiadają już wtrysk bezpośredni co skreśla zakładanie gazu a spalanie rzędu 10-11l w mieście benzyny przy obecnych cenach paliwa nie jest mi za miłe.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

15 Cze 2022, 17:19

Ehhh, kolejny co chce starego, zajechanego gruza modować. A może najpierw go trzeba do serii przywrócić?

Aż się przypomina "klasyk" z tvn turbo, samochód marzeń się to nazywało, podjeżdża gość tt (chyba) z 1.8T, chce detailing robić i moc podnosić a budżetu w programie na mechanikę zabrakło :ok:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2823
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Cze 2022, 19:13

fruuksx napisał(a):Budżet tak do 20k, chodzi o to jedynie ze gdyby pomodowac A4 to wychodzi nawet jak się kupi serie za 16 tyś zł to trzeba wydać na same mody z 4 tyś to tez wychodzi 20k



Tak to sobie możesz liczyć w snach :ok:

fruuksx napisał(a):Chce jedynie się dowiedzieć czy jest widoczna różnica w prowadzeniu tych dwóch samochód bo jeden to przód napęd a drugi 4x4 i czy jest jakaś przewaga a4 nad leonem lub na odwrót.


Trudno to porównać bo masz fwd ale bardziej ambitną opcję i masz zwyklaka dla Kowalskiego w kapeluszu żeby na mokrym szybciej ruszyć z miejsca co jest bardzo dalekie od jakiejkolwiek zabawy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11143
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Cze 2022, 22:19

Ale o czym Ty piszesz. Nie jesteś w stanie tankować benzyny, a chcesz modować stare 1.8T które na 99% nie trzyma już serii. Weź się zastanów dwa razy naprawdę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Cze 2022, 23:02

fruuksx napisał(a):Do 20 tyś nie znajdzie się lepszego samochodu pod modowanie niż jakikolwiek z 1.8t i również z oszczędnością bo LPG, wszystkie nowsze posiadają już wtrysk bezpośredni

Niekoniecznie
np. Astra H 2,0T
Fiat Bravo 1,4 t-jet
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

16 Cze 2022, 01:33

Jeśli spalanie to taki problem to lepiej chyba szukać Leona FR/Top Sport 1,9 130 albo 150 koni, będzie moc, moment spory i dużo mniejsze spalanie niż w takiej turbo benzynie.
Obawiam się też że mogą być paradoksalnie w lepszym stanie bo więcej znosił taki 1,9.
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI

16 Cze 2022, 14:29

Jestem posiadaczem Cupry R. Jest w niej zrobiony program na 250km przez poprzedniego właściciela. Jedzie to tak powyżej 2.5k obrotów. Ogólnie to fajnie się tym jeździ i sprawia frajdę(jak dla mnie). Jeśli chcesz ją rzeczywiście kupić to DOKŁADNIE sprawdź przed kupnem. W moim przypadku po pojeżdżeniu z 2 miesiące coś zaczęło stukać w skrzyni więc musiałem kupić używkę za 600zł. Następnie zaczęła stukać panewka, obróciła się, a co za tym idzie wymiana wału. Teraz turbo zostało do wymiany i może wtedy będę miał spokój na dłużej :D
gareq
Nowicjusz
 
Posty: 30

19 Cze 2022, 13:39

Schuler napisał(a):Jeśli spalanie to taki problem to lepiej chyba szukać Leona FR/Top Sport 1,9 130 albo 150 koni, będzie moc, moment spory i dużo mniejsze spalanie niż w takiej turbo benzynie.
Obawiam się też że mogą być paradoksalnie w lepszym stanie bo więcej znosił taki 1,9.

Spalanie nie jest problemem podczas posiadania LPG bo płaci się tyle samo co za diesla, auto będzie używane głównie w mieście i nie będzie miało przed sobą długich tras dlatego nie chce diesla. Problem jest wtedy gdy nie ma LPG, jak wszystkie nowe silniki TFSI, gdzie te z początków produkcji palą więcej niż wyprodukowane później, dlatego tez nie chciałbym tych silników.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

19 Cze 2022, 13:42

Nikt nie mówił ze pierwsze co zrobię to je zmodouje jak tutaj niektórzy piszą, oczywiście najpierw zrobię wszystko by osiągnąć serie a potem dopiero jak już moc seryjna mi się znudzi, wtedy chodzi chip i jakieś mechaniczne mody. Jest to auto do daily wiec musi zawsze działać dlatego nie wyobrażam sobie nie sprawdzić i wymienić podstawowych elementów do seryjnej mocy.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

21 Cze 2022, 14:58

Raczej to nie tak, żeby dzisiaj LPG wyszło taniej niż diesel to byś musiał zagazować jakieś Seicento 1.1 a nie turbawkę 1,8, które spali 12l gazu na 100.
Koszt instalacji + cena za gaz na poziomie średnio 3,60-3,70 albo i więcej itd.
Nie myśl też że katując silnik turbodoładowany ciągłą jazdą po mieście będzie wieczny, żaden silnik nie lubi takiej jazdy.
Oczywiście pobawić się można jakiś szybki start ze świateł ale ciągła taka miejska jazda nigdy nie wpływa dobrze na silnik.
KarolLolek
Nowicjusz
 
Posty: 11

22 Cze 2022, 10:02

Na pewno ciagle katowany nie będzie, za spore mandaty w dzisiejszych czasach :D ale czasem się zdarzy pewnie jakiś szybszy start ale to rzadko bo wciąż to ma być auto na daily wiec trzeba je szanować a nie upalac, a kupic ta A4 z LPG to żaden problem bo sporo ich jest akurat w gazie gorzej z Leonem.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29