Samochód do 25tys.

09 Wrz 2018, 09:39

Siemanko Panowie. Szukam jakiegoś fajnego auta do 25tys . Auto musi być w miarę duże i wygodne.
Ogólnie jeżdżę autem tylko z moją dziewczyną więc siedzenia tylne są rzadziej używane. Ale zależy mi na aucie z 5 drzwi.
Myślę od jakiegoś czasu nad jakąś benzyną do 2.0 silnik. Albo diesel również maks do 2.0.
Robię rocznie 25tys km i szukam jakiegoś auta której nie straci szybko na wartości oraz nie będzie dużego ryzyka na to że jest składane z 5 aut.
Aktualnie nie mam żadnego faworyta więc pytam się was co znacie fajnego.
Ogólnie ostatnio oglądam fiat bravo 2 co sądzicie ?
Dawid989
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Colt
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Wrz 2018, 17:33

Fiat mi się zdaje że nie będzie zbyt dobrym wyborem, już lepszym byłaby alfa 159 1.9 JTD, Golf V, Volvo S40/V50.
MarcinMRG
Nowicjusz
 
Posty: 39

09 Wrz 2018, 17:43

Rozwin moze w czym taki golf bedzie lepszy? Nie ma w nim w zasadzie zadnego dobrego silnika.
Bravo to calkiem rozsadny wybor, szczegolnie np 1.4t i lpg, trzeba tylko zwrocic uwage na skrzynie.
Poza tym klasyka: astra h, focus mk2, volvo s40.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Wrz 2018, 19:38

w Golfie jest 1,6 mpi, 2,0 fsi/tfsi albo po prostu przy 25 tys rocznie 1,9 tdi + chip

z resztą chyba za te 25 tys znajdzie się nawet 2008r. Golfa VI 2,0 TDI na common railu 110 konnego np.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2018, 19:42

Pionek napisał(a):w Golfie jest 1,6 mpi, 2,0 fsi/tfsi albo po prostu przy 25 tys rocznie 1,9 tdi + chip


1.6 wspaniały dla 80-letniego dziadka do kościoła
1.9tdi w standardzie niewiele mniej wspaniały, a nie każdy robi chipa
od 2.0fsi jest wiele lepszych silników
jedynie 2.0tfsi ma sens
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Wrz 2018, 19:58

No tak najlepszy jest stary 1,8T z 94 roku, tylko nie każdy chce się bawić w sprawdzanie turbiny przed zakupem i martwić się a co jak zacznie żłopać olej.
Autor nie pisał nic że poszukuje auta min 300 koni i 5,5 do setki

w 1,6 problemem jest cewka/świeca w turbo benzynie czujniki, zawory i na końcu samo turbo za x..tys zł.
Zależy co kto potrzebuje to niech autor kupi BMW 330d albo 330i
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2018, 20:00

bartez90 napisał(a):1.6 wspaniały dla 80-letniego dziadka do kościoła

Przesadzasz i to mocno, 2 lata jezdze autem z tym silnikiem 70% miasto 30% trasa i nadal widze w aucie z tym silnikiem plusy, na trasie tez nie ma tragedii, do 140 jest nawet wzglednie cicho w Leonie, a jesli o wyprzedzanie chodzi to tez nie jest pod tym wzgledem tragicznie jak co niektorzy mysla.

Autor sam sobie musi odpowiedziec na pytanie czego oczekuje, 1.6 bedzie najtrwalszy, najmniej awaryjny i najtanszy w eksploatacji kosztem osiagow, diesel jak to diesel to co zaoszczedzi na paliwie przez kilka lat to pozniej i tak wyda na pakiet dieslowy, 2.0 TFSI 200 konny jak najbardziej polecam ale na wstepie trzeba zrobic dosyc drogi pakiet startowy w postaci wyczyszczenia dolotu, wymiany rozrzadu z pompa, wymiany zaworkow, wymiany popychacza pompy paliwa, odma itp calosc wyceniona na 4000zl pozniej jezdzisz bez problemowo.

Niestety im auto mocniejsze i dajace wiecej frajdy z jazdy tym i bardziej skomplikowane i drozsze w codziennej eksploatacji i ewentualnych naprawach i nie ma tu wyjatku
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2018, 20:08

Raziel11 napisał(a):Przesadzasz i to mocno


Każdy ma inne potrzeby, ja np w bexie program robiłem bo za mała moc.
Autor sądze że potrzebuje więcej jak pisze o silnikach do 2l.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Wrz 2018, 20:51

Dlatego ja proponowałem wcześniej Golfa VI 2,0 TDI nawet 110 koni, soft powoduje że auto ma moc jak GTD i śmiga pieknie.
1,9 tdi też można zawirusować ale to już nie to samo.
Poza tym inna kultura pracy common rail, akurat 2 litry i małe spalanie przy 25 tys rocznie jak znalazł, raczej turbo benzyna + lpg jest nieopłacalna.

albo Bravo jtd
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2018, 21:16

Nie no golf vi 2.0tdi jak najbardziej, to juz inna liga, zdecydowanie lepiej niz v.
Co do pb+lpg to oplacalne ale przy starszych silnikach, bo przy bezposrednim wtrysku drogo instalacja wychodzi.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004