Samochód do 25tyś

20 Sie 2013, 14:28

Witam,

Jaki sprawdzony samochód możecie polecić do max 25tyś? Szukam auta w miarę bezawaryjnego, z przystępnymi cenami eksploatacji, dobrze widziana spora ilość części zamiennych. W grę wchodzi diesel, wersja sedan lub hatchback, min 130KM, silnik max 2.0. Jak narazie zastanawiam się nad:
1. Seat Leon 1 1.9 130/150KM TOP Sport/FR
2. Audi A4 B6 1.9 131KM (pewnie ciężko będzie o zadbany egzemplarz, dodatoko nieszczęsne zawieszenie i cena części)
3. Saab 93 II 1.9 150KM (silnik fiata, montowany również w oplach, alfach, konstrukcja bardzo podobna do vectry c, zastanawia mnie koszt utrzymania takiego samochodu, dostępność części, ich cena itp)

Który z tych samochodów wydaje się Wam być najlepszym wyborem? Jak każdemu, bardzo zależy mi na bezawaryjności, ale jeśli już zdaży się jakaś naprawa to miło by było gdyby dostępność i cena części nie była bardzo wysoka. Z tego co wiem to silniki grupy VAG nie są zbytnio skomplikowane i posiadają pompowtryskiwacze. Saab jeśli się nie mylę posaida Common raila. Jak cenowo wygląda naprawa pompowtryskiwaczy i common raila, w którym z samochodów jest największe prawdopodobnieństwo zużycia koła dwumasowego?

Pozdrawiam
majster11
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: była Mazda 6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sie 2013, 04:13

Jeśli interesują cię koszty utrzymania w normalnych wartościach,to szukałbym Vectry C . To po prostu inne opakowanie tego samego co w Sabie ale za "normalniejszą" kasę.
Leon będzie szybki ale ciasny w porównaniu do pozostałych twoich propozycji. Oczywiście koszty jego utrzymania też nie będą astronomiczne poza wyjątkiem jeśli kupiłbyś wersję ze specjalnym zawieszeniem. Audi ok ale pewnie będzie miało największy prawdziwy przebieg.
Co do napraw CR czy pompowtrysków... Obie rzeczy są drogie. Jeśli miałbym osobiście wybrać ,to postawiłbym na fiatowski common ten w Oplach i Sabach.
Dwumasa..? Jej trwałość zależy od sposobu użytkowania auta,a nie bezpośrednio od przebiegu.Tego jednak nie będziesz wiedział kupując używane auto,bo chodzi o to że dwumasa zapewne szybciej się zużyje w ruchu miejskim, niż w samochodzie jeżdżącym trasy. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sie 2013, 07:03

Sądzisz, że z tej trójki Leon będzie "najtańszy" w utrzymaniu? Skoro w zasadzie Saab to to samo co Vectra to raczej nie powinno być problemu ze znalezieniem części zamiennych i ich ceną? Wiesz może jak wygląda spalanie w tych samochodach? Czy np. Leon w wersji 130 konnej pali mniej niż ten ze 150 konnym silnikiem?

Może napiszę trochę o samych potrzebach, autem jak narazie będą podróżowały 2 osoby, ale nie wiadomo co będzie za rok czy za dwa (dziecko), a tak szybko samochodu raczej zmieniać nie będę. Powinno być komfortowe i wygodne, najważniejsza jest dla mnie bezawaryjność i koszty eksploatacji (Mazda 6 2.3 troszkę dała się we znaki niestety ;( dlatego szukam czegos w miarę bezawaryjnego) na drugim miejscu jest wyposażanie i jakość wykonania. Jeśli chodzi o pakowność to miłoby było gdyby jakiś mały grat np. w postaci zmywarki się zmieścił. Nie jestem piratem drogowym, ale przy wyprzedzaniu chciałbym poczuć, że jakiś kucyk pod maską siedzi. Nie ukrywam, że spalanie jest również ważne, oscylowałbym przy 8-8,5l w mieście, trasa 6,5-7l, prędkosci 130-140 (różnica w spalaniu miedzy Leonem w wersji 130KM a 150KM jest duża? Na jakim poziomie może być spalanie w audi czy saabie?). W Saabie martwi mnie troche CR, jeśli padnie i trzeba będzie wymienić na nowy raczej bardziej to odczuję niż przy PD w Leonie. Audi nie powiem podoba mi się ale aluminiowe zawieszenie + wielowahacz + stan naszych dróg daje trochę do myślenia.
majster11
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: była Mazda 6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sie 2013, 16:09

Koszty serwisu CR i pompowtryskiwaczy są na podobnym poziomie. Może CR jest nawet tańszy bo stosowany na szerszą skalę.
Poza tym jak chcesz tanie części i bezawaryjność to nie wybieraj diesla tylko jakąś sprawdzoną wolnossącą benzynę, bo znalezienie niezajechanego ropniaka szczególnie z koncernu VAG to cud u nas i nie nastawiaj się na realne przebiegi poniżej 400-500tys.,bo 200tys. to mają sprowadzone 3-4letnie A4 B8, których pełno na allegro.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Sie 2013, 06:33

majster11 napisał(a):Skoro w zasadzie Saab to to samo co Vectra to raczej nie powinno być problemu ze znalezieniem części zamiennych i ich ceną?

Z ceną części (niektórych) może już nie być tak różowo jak w przypadku Vectry C...

majster11 napisał(a):(różnica w spalaniu miedzy Leonem w wersji 130KM a 150KM jest duża?

Nie ma praktycznie żadnej.

majster11 napisał(a):W Saabie martwi mnie troche CR, jeśli padnie i trzeba będzie wymienić na nowy raczej bardziej to odczuję niż przy PD w Leonie.

Jak zakładasz kupić zajechany ,zużyty egzemplarz ze sporym prawdziwym przebiegiem (bo wtedy kończy się układ wtryskowy w dieslu),to ma sens kupowanie takiego auta obarczonego ryzykiem??? Teraz widzisz dlaczego diesle "stoją",a schodzi benzyna (szczególnie z lpg). :yes:

dzida napisał(a):Poza tym jak chcesz tanie części i bezawaryjność to nie wybieraj diesla tylko jakąś sprawdzoną wolnossącą benzynę

No ta słuszna uwaga, potwierdza tylko to co napisałem powyżej.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sie 2013, 08:47

Myślałeś o Grande Punto w gazie?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Nowe stawki akcyzy w 2017 roku na samochody osobowe
    Zmiany naliczania podatku akcyzowego od samochodów osobowych najprawdopodobniej zostaną wprowadzone od nowego 2017 roku. Rząd zamierza ograniczyć import starych samochodów. Według nowych przepisów im ...

23 Sie 2013, 10:05

Po długich przemyśleniach stwierdziłem, że jednak zakup diesla nie ma sensu. Za mały dzienny i roczny przebieg żeby zakup był opłacalny. Tak więc teraz szukanie benzyny, ewentualnie benzyna + LPG. Budżet mogę zwiększyć do 27, max 29 tys, reszta bez zmian. W oko wpadły mi 2 samochody:
- Honda Civic UFO 1.8 140 KM, nie wyem tylko czy w tym przedziale cenowym uda się znaleźć cos zadbanego
- Opel Astra H 1.8 140KM

Możecie jeszcze przy okazji napisać jak te silniki znoszą instalację LPG? Może macie coś innego godnego polecenia?
majster11
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: była Mazda 6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sie 2013, 11:35

No z Civiciem może być problem ale może coś się uda znaleźć.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Co do Astry poszukałbym ze słabszym silnikiem ale z polskiego salonu.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] (mało spotykana wersja sedan)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Sie 2013, 12:10

Dzięki za propozycje, ale Astra tylko i wyłącznie w hachbacku i z silnikiem 140KM. Nie zależy mi na ąz tak młodym roczniku, 2006 też jest bardzo dobry. Wiecie może jak te silniki znoszą gaz? Może macie jeszcze jakiś inne propozycje?
majster11
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: była Mazda 6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sie 2013, 12:55

A może BMW e46? W tej kwocie możesz znaleźć naprawdę super doposażony egzemplarz z niezawodnym 6 cylindrowym benzyniakiem + LPG.
"Gdyby Bog popieral przedni naped chodzilibysmy na rekach"
asdmarek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 04 03 1921
Auto: BMW e30,e36,e34
Silnik: m20b25,m52b28,m51d25
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sie 2013, 13:37

Jest to jakaś opcja. Możesz podać jakiś przykładowy link? Myślałem o BMW, podobno bardzo dobrze się gazują. Tylko utrzymanie pewnie będzie droższe od Civica i Astry.
majster11
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: była Mazda 6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sie 2013, 13:56

[link do oferty na Allegro wygasł] tu masz piękny egzemplarz. Miałem dwie e46 jedna w dieslu, drugą w benzynie z lpg właśnie z takim silnikiem jak powyższy egzemplarz. Z czystym sumieniem polecam a części w brew pozorom nie są drogie.
"Gdyby Bog popieral przedni naped chodzilibysmy na rekach"
asdmarek
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 04 03 1921
Auto: BMW e30,e36,e34
Silnik: m20b25,m52b28,m51d25
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sie 2013, 14:12

Całkiem ładne, ale silnik max 2.0. Możesz napisać ile mniej więcej kosztowała Cie eksploatacja tego samochodu?
majster11
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: była Mazda 6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sie 2013, 14:14

majster11 napisał(a):Wiecie może jak te silniki znoszą gaz?


Gazownicy je gazują, ale musi być to zrobione z głową, a najlepiej w zakładzie polecanym co sobie to ogarnie. Niby nic wielkiego założenie LPG, a jednak nie każdy to zrobi dobrze, bo przy nowszych autach ważą się szczegóły...Znajomy w Vectrze 140KM założył gaz, dał 3.5 tyś a po 2 mies wyczerpał zakłady instalujące gaziwo i kupił interfejs i sam się "bawił" bo żaden nie ogarnął. Samochód albo dobrze działał na zimnym albo na ciepłym-dawki gazu, ciśnienia itd niby się zgadzały, a praktyka co innego. Nie wiem czy się uporał, bo wyprowadził się.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

24 Sie 2013, 08:24

majster11 napisał(a): Wiecie może jak te silniki znoszą gaz?

Około 3 miesiące temu znalazłem znajomemu Vectrę C którą kupił z tym silnikiem 1,8 -140 KM .Rocznik 2007 i z przebiegiem 100tys. Po 1,5 miesiąca testowania egzemplarza i braku wad Vectra poszła w gaz, oczywiście w dobrym warsztacie sieciowym gdzie ja wcześniej zakładałem sekwencję. Koszt 2,700 (instalacja na STAG-u 300plus z wtryskiwaczami czerwonymi Hana 2000),(mam rozpiskę w książce gwarancyjnej kilkunastu warsztatów tej sieci w Polsce więc w razie czego pytaj).
Silnik chodzi tak samo jak na benzynie i nie ma utraty mocy w żadnym zakresie. Średnie spalanie gazu w cyklu 40% miasto-60% trasa krajowa,to dokładnie 8,6l.(sprawdzone na przebiegu ok 2,5tys km).
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna