Samochód do 30tys zl. Następca Audi a4 b6.

29 Lip 2018, 21:54

Moim zdanie tańsze od A4 B8 w utrzymaniu będzie tylko C5. BMW i Audi będą na podobnym poziomie lub droższe (zwłaszcza te 6-cylindrowe). Na plus B8-ki jest to, że będzie trochę młodsza, ale ładne egzemplarze z początku produkcji chodzą po 40-45 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2018, 06:53

Tak jak pisałem mam nie daleko siebie BMW 318d 143km z końca 2008 roku za 30 tysięcy. Właściciel twierdzi że auto można sprawdzać nawet w salonie BMW, że nigdy nie było bite i że przebieg jest oryginalny (180 tysiecy), troche niski przebieg jak na 10 letniego diesla moim zdaniem. Oznaczenie silnika to chyba N47d20c o ile nic nie pomyliłem, pytanie jak w tych silnikach jest z tymi łańcuchami bo w Internecie cuda piszą.

Druga kwestia to x3 z 2006 roku z silnikiem 2.0 150km. Takie mam w pobliżu za 27 tysięcy. Pytanie czy warto dac niespelna 30 tysięcy za to auto.

Do głowy mi wpadło jeszcze a6 c6 2.4 benzyna tylko pytanie czy ten silnik będzie współgra z gazem jeśli w przyszłości bym się zdecydował założyć oraz czy nie posiada jakichś bolaczek uciążliwych.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

30 Lip 2018, 06:58

Jak Cie tak zapewnia to warto jechać do serwisu i to sprawdzić. Ja osobiście sprawdzałem VW golfa 5 w serwisie i polecam naprawdę warto. Wszystkiego się dowiesz od a do z... Koszt w VW to 340 zl niewiem jak będzie w bmw
Proloq88
Nowicjusz
 
Posty: 2

30 Lip 2018, 07:26

Każdy sprzedawca twierdzi, że jego auto jest idealne. Możesz jechać do ASO BMW jeżeli na żywo auto będzie wyglądać ok, ale sprawdzenie wyjdzie na pewno drożej niż w VW.
Łańcuch rozrządu prędzej czy później trzeba będzie robić w tym silniku, trzeba kontrolować jego stan.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2018, 08:04

Temat jest prosty bmw x3 + diesel = koszty. Więc jedź zobacz czy Ci odpowiada jazda tymi samochodami i przestań tak mocno maglować koszty eksploatacji. Jeżeli trafisz tak że było wszystko robione na czas i na dobrych częściach to dalej będzie drogo ale wytłumaczalnie jednak gdy trafisz koniec żywota części które są bmkowym abecadłem to zbliżenie się w naprawach do wartości Twojego zakupu nie będzie problemem.
Co do typowych bolączek jest tego trochę więc musisz powertować fora dedykowane z kalkulatorem w ręku oraz poszukać kogoś kto ogarnia mechanikę konkretnie w tych autach.
I
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11093
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Lip 2018, 11:13

Wychodzi na to że każde z wymienionych aut ma jakieś wady poważne lub poważniejsze, zaczynam się dość powaznie zastanawiać nad benzyna
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie holować samochód osobowy?
    Niezależnie od tego ile jeździmy samochodem dużo czy też mało nie możemy założyć, że nie przytrafi nam się awaria, która unieruchomi nasz pojazd. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, gdy do takiej sytuacji dojdzie? Po ...

30 Lip 2018, 13:49

mogę z czystym sumieniem polecić:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Jest to mój samochód służbowy o którym nie jednokrotnie pisałem na tym forum. technicznie nic mu nie dolega i jest zadbany
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

30 Lip 2018, 13:58

Ten Pasat wygląda ok, pytanie czy dla autora tematu wystarczy te 140KM w kombi.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2018, 14:33

aktualnie przesiadłem się do insignii 160 KM i stwierdzam że ze względu na krótszą skrzynię pasat na drodze jest dynamiczniejszy. Fakt niezaprzeczalny że przy 160 na autostradzie i gwałtownym wciśnieciu gazu passat mulił a insignia jedzie dalej
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

30 Lip 2018, 15:03

Auto fajne jednak kombi w zupełności mi nie jest potrzebne. Gdyby to był sedan to moglbym sie zastanowic. Teraz troche z niej beczki pytanie. Dlaczego te Citroeny C5 są generalnie najtańszym autami swojej klasy z danego roku ? Wyglądają ładnie, silniki są ok z tego co wiem... W czym tkwi problem ?
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

30 Lip 2018, 15:05

Bo "Francuz", a Passat to "Premium z Niemiec".
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lip 2018, 16:04

Może zdecyduje się jeszcze po oglądać jakąś c5-tke. Stosunkowo będzie to najmłodsze auto za kwotę jaka chce przeznaczyć i być może uda się znaleźć w najładniejszym stanie.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

30 Lip 2018, 17:40

w C5 trzeba sprawdzić hydropneumatyczne zawieszenie, w razie awarii może troche być kosztowne, no i citroen/renault czy peugeot bardzo szybko traci na wartości.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

30 Lip 2018, 19:48

Właśnie ta utrata wartości chyba najgorsza jest w przypadku tego auta. Jestem już pewny że zmienię te b6tke więc czegoś się trzeba czepic pomimo wszystko
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz