Samochód do 30tys zl. Następca Audi a4 b6.

29 Lip 2018, 21:54

Moim zdanie tańsze od A4 B8 w utrzymaniu będzie tylko C5. BMW i Audi będą na podobnym poziomie lub droższe (zwłaszcza te 6-cylindrowe). Na plus B8-ki jest to, że będzie trochę młodsza, ale ładne egzemplarze z początku produkcji chodzą po 40-45 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2018, 06:53

Tak jak pisałem mam nie daleko siebie BMW 318d 143km z końca 2008 roku za 30 tysięcy. Właściciel twierdzi że auto można sprawdzać nawet w salonie BMW, że nigdy nie było bite i że przebieg jest oryginalny (180 tysiecy), troche niski przebieg jak na 10 letniego diesla moim zdaniem. Oznaczenie silnika to chyba N47d20c o ile nic nie pomyliłem, pytanie jak w tych silnikach jest z tymi łańcuchami bo w Internecie cuda piszą.

Druga kwestia to x3 z 2006 roku z silnikiem 2.0 150km. Takie mam w pobliżu za 27 tysięcy. Pytanie czy warto dac niespelna 30 tysięcy za to auto.

Do głowy mi wpadło jeszcze a6 c6 2.4 benzyna tylko pytanie czy ten silnik będzie współgra z gazem jeśli w przyszłości bym się zdecydował założyć oraz czy nie posiada jakichś bolaczek uciążliwych.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

30 Lip 2018, 06:58

Jak Cie tak zapewnia to warto jechać do serwisu i to sprawdzić. Ja osobiście sprawdzałem VW golfa 5 w serwisie i polecam naprawdę warto. Wszystkiego się dowiesz od a do z... Koszt w VW to 340 zl niewiem jak będzie w bmw
Proloq88
Nowicjusz
 
Posty: 2

30 Lip 2018, 07:26

Każdy sprzedawca twierdzi, że jego auto jest idealne. Możesz jechać do ASO BMW jeżeli na żywo auto będzie wyglądać ok, ale sprawdzenie wyjdzie na pewno drożej niż w VW.
Łańcuch rozrządu prędzej czy później trzeba będzie robić w tym silniku, trzeba kontrolować jego stan.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2018, 08:04

Temat jest prosty bmw x3 + diesel = koszty. Więc jedź zobacz czy Ci odpowiada jazda tymi samochodami i przestań tak mocno maglować koszty eksploatacji. Jeżeli trafisz tak że było wszystko robione na czas i na dobrych częściach to dalej będzie drogo ale wytłumaczalnie jednak gdy trafisz koniec żywota części które są bmkowym abecadłem to zbliżenie się w naprawach do wartości Twojego zakupu nie będzie problemem.
Co do typowych bolączek jest tego trochę więc musisz powertować fora dedykowane z kalkulatorem w ręku oraz poszukać kogoś kto ogarnia mechanikę konkretnie w tych autach.
I
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10985
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Lip 2018, 11:13

Wychodzi na to że każde z wymienionych aut ma jakieś wady poważne lub poważniejsze, zaczynam się dość powaznie zastanawiać nad benzyna
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne światła drogowe
    System automatycznych świateł drogowych automatyzuje – jak sama nazwa wskazuje – przełączanie świateł z drogowych na mijania i odwrotnie. Nie eliminuje jednak problemu, jakim jest gorsza widoczność wynikająca ...

30 Lip 2018, 13:49

mogę z czystym sumieniem polecić:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Jest to mój samochód służbowy o którym nie jednokrotnie pisałem na tym forum. technicznie nic mu nie dolega i jest zadbany
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

30 Lip 2018, 13:58

Ten Pasat wygląda ok, pytanie czy dla autora tematu wystarczy te 140KM w kombi.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2018, 14:33

aktualnie przesiadłem się do insignii 160 KM i stwierdzam że ze względu na krótszą skrzynię pasat na drodze jest dynamiczniejszy. Fakt niezaprzeczalny że przy 160 na autostradzie i gwałtownym wciśnieciu gazu passat mulił a insignia jedzie dalej
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

30 Lip 2018, 15:03

Auto fajne jednak kombi w zupełności mi nie jest potrzebne. Gdyby to był sedan to moglbym sie zastanowic. Teraz troche z niej beczki pytanie. Dlaczego te Citroeny C5 są generalnie najtańszym autami swojej klasy z danego roku ? Wyglądają ładnie, silniki są ok z tego co wiem... W czym tkwi problem ?
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

30 Lip 2018, 15:05

Bo "Francuz", a Passat to "Premium z Niemiec".
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lip 2018, 16:04

Może zdecyduje się jeszcze po oglądać jakąś c5-tke. Stosunkowo będzie to najmłodsze auto za kwotę jaka chce przeznaczyć i być może uda się znaleźć w najładniejszym stanie.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

30 Lip 2018, 17:40

w C5 trzeba sprawdzić hydropneumatyczne zawieszenie, w razie awarii może troche być kosztowne, no i citroen/renault czy peugeot bardzo szybko traci na wartości.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

30 Lip 2018, 19:48

Właśnie ta utrata wartości chyba najgorsza jest w przypadku tego auta. Jestem już pewny że zmienię te b6tke więc czegoś się trzeba czepic pomimo wszystko
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz