Samochód do 30tys zl. Następca Audi a4 b6.

03 Lip 2018, 20:17

Witam Wszystkich serdecznie.
Zastanawiam się nad zmianą samochodu. Aktualnie mam Audi A4B6 sedan 1.9 Tdi.
Posiadam budżet 30 tyś zł, tygodniowo robię około 600km, z czego 2/4 to trasa, 1/4 cykl mieszany oraz 1/4 typowo miasto. Szukam auta z silnikiem diesla bo takie miałem dotychczas ale rozważa oczywiście zakup benzyniaka z gazem lub pod montaż. Niestety nie mam konkretnego typu samochodu, którym byłbym calkowicie zainteresowany ale wymienię te, które przeglądałem i wpadly mi w oko:
Citroen C5 III
Audi A3 8P po lifcie
BMW 3 E90 (najbardziej się mi podoba tylko boję się napędu tylnego)
Audi a4 b7 z quattro
Honda Accord
Opel Insignia

Nadwozie raczej każde jedno byle nie kombi bo nie potrzebuje. Zależy mi na znosnej bez awaryjności oraz abym czuł roznice pomiędzy b6stka bo stery i niestety ale postawiła ona wysoko poprzeczke. Proszę o opinię oraz o pomoc w wyborze oraz może jakieś Wasze typy do takiej kwoty ;) Czekam na odpowiedzi.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

03 Lip 2018, 22:40

Nie wiem jaki jest sens zmieniać A4B6 na A4B7, tym bardziej, że w B6 masz lepszego diesla.

Jeśli chcesz nowocześniejsze auto to ja bym stawiał na:
Citroen C5 III
Ford Mondeo Mk4
Renault Laguna III

Insignia poza budżetem.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Lip 2018, 07:32

Dziękuję za odpowiedź. Nie ukrywam że C5 z tej trójki się mi podoba najbardziej. Stawiał był na diesla 2.0 HDI. Dużo jednak słyszałem opinii że te Citroeny mają problemy z elektroniką? Może coś ma ten temat podpowie ktoś ? Jeszcze prosiłbym o opinię na temat BMW E90. Jezdzil tym ktoś w zimie ? Daje radę ? Może pytanie głupie ale nie miałem styczności z tylno napędowym autem nigdy.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

04 Lip 2018, 08:50

Kilka lat temu jeździłem E90 przez pół roku i generalnie poza możliwościami jakie daje tylny napęd tzn. kontrolowany poślizg w normalnej jeździe nie czuć różnicy także nie musisz się obawiać. Oczywiście jak przyciśniesz na wyjściu z zakrętu albo chcesz dynamicznie włączyć się do ruchu np. na zielonej strzałce w prawo to jasne możesz lekko zarzucić tyłem, ale wszystko do opanowania. Ja miałem 3 litrowego diesla i świetnie się spisywał na trasie. Teraz sam chce wrócić do BMW ale szukam X3.

Natomiast z tych aut, które napisałeś to z pewnością w budżecie 30k najpewniej będzie dostać C5. Od siebie polecę 508, którego tez już możesz dostać z początku produkcji w tej kasie. Pamiętaj tylko, że każdy współczesny diesel może potrzebować na start 3-4 tys na doprowadzenie do ładu, dwumasa, DPF, egr i inne mogą już dawać o sobie znać.
Sekal
Nowicjusz
 
Posty: 6

04 Lip 2018, 10:34

BMW pomimo wszystko jakoś najbardziej się mi podoba. Czy szukając przed lifta 05-07 dam radę znaleźć za te kwotę coś sensownego ? Żeby nie trzeba było od razu do niego wrzucić parę tysięcy ? Słyszałem że z tymi BMW ciężka sprawa ba rynku wtórnym bo dużo ulepow się trafia. Mieszkam w gorzystym terenie gdzie niestety w zimie drogi są jakie sa u nikt się nimi za bardzo nie interesuje więc stąd moje obawy. Citroen pewnie byłby autem pewniejszym w zimie ale stawiając to przy BMce wydaje się mi że jakościowo wypada dużo gorzej.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

04 Lip 2018, 10:50

Za 30 tysięcy znajdziesz BMW E90, nawet z tym 3 litrowym dieslem, ale 4-5 tysięcy na start to optymistyczne prognozy (chyba, że trafisz na bardzo zadbany egzemplarz, a tych jest mało i są drogie). Do tego wyższe spalanie, wysokie OC, droższy serwis. Trzeba sobie przekalkulować czy warto.
Jest jeszcze 2.0d, ale on jest mniej udany. Na YT jest film o właścicielu 320d, który kupił je za 25 tysięcy i przez rok wydał na naprawy i serwis następne 25 tysięcy. Oczywiście to był zaniedbany egzemplarz i nie każdy wymaga tyle wkładu, ale wsaadzenie 10 tys./rok w naprawy i serwis nie będzie ewenementem.
Na 508 z dieslem nie ma szans w tym budżecie, sensowne egzemplarze zaczynają się od 40-45 tysiecy.
Możesz jeszcze zerknąć na Alfę 159, Lancię Deltę, Accorda 2.2.
Aletrnatywnie coś benzynowego
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


04 Lip 2018, 12:56

Na początkowy wkład finansowy jestem przygotowany bo zdaje sobie sprawę że każde auto bedzir to wymagało. Jednak kwestia BMW pewnie będzie taka że żeby znaleźć coś zadbanego to będzie problem . No a co z tym a3 8p ? Warto ? Jest jakaś różnica pomiędzy b6tkka ? Pomijając to ze auto jest znacznie mniejsze
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

04 Lip 2018, 17:42

IMO krok w tył. a3 to praktycznie golf v. Nie dość, że mniejsze od b6 to jeszcze gorzej się prowadzi (tylna belka) - i to nie jest tak, że a4 jest jakimś mistrzem prowadzenia.

Pomyśl o tej lagunie 3, bardzo fajne auto za fajną kasę, szczególnie 2.0T. C5 również spoko opcja ale to już kawał auta.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lip 2018, 18:31

Jak jest odnośnie zawieszeniu hydroactive w citroenie ? Warto takiego kupować czy raczej skupić się na szukaniu na zwykłym zawieszeniu ?
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

04 Lip 2018, 19:00

Przede wszystkim masz regulację, to duży plus. Jeśli chodzi o koszty to praktycznie to samo - przy naprawach warto zainwestować w lepsze graty.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lip 2018, 20:34

eminem napisał(a):No a co z tym a3 8p ? Warto ? Jest jakaś różnica pomiędzy b6tkka ? Pomijając to ze auto jest znacznie mniejsze
Będzie podobnie, A3 8P to już nie jest A3 8L z prostym zawieszeniem, ciasnotą i takie jak Golf IV, prowadzi się w miarę, ale to klasa kompakt, z tym ze zadebiutowało jednak 3 lata później niż A4 B6. Zależy czego oczekujesz od auta.

Najlepiej wyjdzie A4 B7 1,8T + lpg, będzie nadal tanio a jednak nie będzie klekotu diesla za to wciąż premium i Audi, gdzie no w autach typu Renault / Citroen troszkę tej jakości i wykończenia będzie brakować.
Ewentualnie BMW E90
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lip 2018, 20:41

Invi napisał(a):Nie dość, że mniejsze od b6 to jeszcze gorzej się prowadzi (tylna belka)


A to Golf 5 nie miał wielowahacza z tyłu?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Lip 2018, 21:12

Golf V/Audi A3 8P/Skoda Octavia II mają wielowahacz z tyłu.

A3 8P z 2.0 TDI CR jest ok, tylko ceny za tę wersję są wysokie (minimum 30 tysięcy).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lip 2018, 07:54

Właśnie tutaj jest diabeł pogrzebany że trochę szkoda mi zmieniać markę Premium na coś typu Citroen chociaż wiem że to bardzo fajne auto. Audi A4 B7 1.8 turbo w sedanie i z quattro bardzo ciężko znaleźć. Chyba że szukać na zachodzie. Jakieś inne znosne i polecane silniki w tym b7 dla alternatywy ?
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

05 Lip 2018, 09:34

Znajomy ściągał 2 lata temu A4B7 1.8T sline kombi z Niemiec i dał 33 tysiące, w PL nie było nic wartego uwagi. Chcesz coś fajnego - szukaj wśród innych marek premium np.
BMW E60 lub E90
Lexus GS
Mercedes W211
Volvo S60/S80
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002