Samochód do 35 tysięcy

08 Maj 2022, 12:50

Witam,
Jestem laikiem jeśli chodzi o samochody a co za tym idzie nie do końca wiem czego chcę (benzyna, diesel, moc itd.), więc chciałbym prosić o poradę jednocześnie opisując czego potrzebuję.

1. Dysponuję budżetem 35 tys. zł i nie chciałbym poza tę kwotę wykraczać. Szukam auta używanego.
2. Na co dzień mieszkam w dużym mieście, ale średnio 2 razy w miesiącu zjeżdżam w rodzinne strony pokonując w dwie strony łącznie około 500 kilometrów. Czasem częściej, czasem rzadziej, ale uśredniając wychodzi około 1000 km miesięcznie trasy z czego mniej więcej połowa autostradą. Do tego dochodzi poruszanie się po mieście, ale są to najczęściej krótkie odcinki. Raz na pół roku jakiś wyjazd ekstra typu wakacje. I na tym moje potrzeby dotyczące przebiegu się kończą.

3. Jeśli chodzi o wymagania dotyczące samego pojazdu, to nie mam wielkich wymagań co do rozmiaru auta. Nie szukam auta rodzinnego, ale nie musi być to też jakiś mikrus. Hatchback i sedan tak, kombi zdecydowanie odpada. Zależy mi na tym, żeby samochód był w pierwszej kolejności tani w utrzymaniu i bezawaryjny, no i fajnie jakby ''jakąś'' mocą dysponował, jak już wyjadę na autostradę żeby nie zbierał się z gracją tira, natomiast nie potrzebuję też nie wiadomo czego. Dotychczas miałem do czynienia z benzyniakami 1.4 około 100KM i fajnie jakby było trochę lepiej ale cudów nie oczekuję.

Mam nadzieję że ten opis pomoże w jakiś sposób sprecyzować czym mógłbym się zainteresować i czy diesel ewentualnie powinien być brany pod uwagę.
federico
Nowicjusz

08 Maj 2022, 16:34

Albo koszty są priorytetem i kupujesz prostego, wolnossącego kompakta jak i30 albo ceed albo godzisz się na droższe utrzymanie i szukasz czegoś z turbo gdzie jazda będzie o wiele przyjemniejsza, astra 1.4T, megane tce.