Samochód do 40 tysięcy

20 Maj 2023, 23:08

toyman40 napisał(a):a ja myślę że mieszasz pojęcia oznaczeń silników/wersji TDI, GTI, TSI itp...

W jakim sensie mieszam? Ja w przeciwieństwie do niektórych (takie mam wrażenie) rozróżniam co się kryje pod wersją GTI a GTD

jeszcze raz to napisze
możliwości podniesienia mocy (z uwagi na mocny osprzęt typu turbo) w 2,0 TDI (cywilnym) typu 110 koni/140 są takie same i wyniki są podobne lub większe jak 170 konnej wersji (w golfie 6 jako GTD)
I wtedy osiągi mamy takie same.
Osiągi 110 konnego 2,0 TDI zrobionego na 190 koni i 370 Nm w budzie golfa 6 to ok 7,3 0-100 czyli GTD oraz v-max dużo większy niż seria bo poleci w okolice 220 km/h
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

21 Maj 2023, 14:52

mike napisał(a):
Co do tematu - mieszasz ze sobą dwa segmenty, więc na wstępie należałoby też zastanowić się, czego oczekujesz od auta w kwestiach, nazwijmy to, transportowych. Po obecnym aucie, wnoszę (sorry za generalizowanie, jeśli się mylę), że jesteś dość młody, więc pytanie, czy auta szukasz też trochę przyszłościowo w razie założenia ew rodziny (znów generalizacja, przepraszam :ok: Volva i Alfa są ciasne, Golf to średniak. A5 w sportbacku można traktować też jako takie auto "na przyszłość", ale tutaj raczej celowałbym w 2.0TDI (bo 3.0 TDI nie do końca spełnia wymagania + ciężko w tym budżecie o jedyną "słuszną" konfigurację, czyli 3.0 TDI na wypasie).
Do puli dorzuciłbym Peugeota 508


Nie ma pomyłki, przyznaję się bez bicia :lol:
Auta szukam na teraz, w najbliższej przyszłości rodziny na pewno nie planuję zakładać więc ten wymóg pomijam.
Autem codziennie jeżdżę sam, jedynie weekendowe trasy w 2 lub więcej osób. Dlatego celuje w nadwozia sedan, kompakt ewentualnie coupe.
Ten Peugeot 508 też spodobał mi się z wyglądu, większość nawet fajnie wyposażana. Rozumiem, że ten silnik 2.0 163 okej jest?
Przeglądając w oko trafił mi się również Peugeot 308 T9, ten silnik 1.6 115 też byłby okej?
Jak wygląda sprawa przy ewentualnym automacie w tych Peugeotach? :D
Xrapidx900
Nowicjusz
 
Posty: 13

21 Maj 2023, 16:13

Xrapidx900 napisał(a):Rozumiem, że ten silnik 2.0 163 okej jest?


najlepszy :ok:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

30 Maj 2023, 01:06

mike napisał(a):W kolejnym temacie GTD to już tylko kilka nalepek i dorówna mu podłubane TDI 110KM (5 biegowe ), a gdzie reszta, czyli hamulce i zawieszenie?

Tak, wiem - hejtuję, bo mnie nie stać, a 5 bieg w 110 jest długi i nie widać różnicy w porównaniu z 6 biegową skrzynią w GTD

Jako że posiadam GTD a kumpel ma 110 po chiptuningu to Ci wyjaśnię jak to jest.
Pytasz o hamulce i zawieszenie, GTD ma większe heble ale i tak 110 i 140 ma tak wydajny układ że jak zagotujesz go to dam Ci 1000 zł :wink: Jest bardzo dobry układ hamulcowy i starcza myślę że na ponad 200 koni spokojnie, zawieszenie w GTD jest obniżone o jakieś 15mm ale prowadzi się normalnie tak jak zwykłe TDI, to wciąż napęd przód.
Teraz skrzynia - śmiejesz się z piątki w 110, ale możesz wierzyć albo i nie, że 6tka w GTD jest beznadziejna, ma przy 2 tys raptem 110 km/h gdzie w 140 przy 6tce masz 130 i w 5 biegowym 110 też ponad 120 bodajże.
Nie zawsze tam gdzie jest 6 biegów jest super i lepiej, warto o tym pamiętać, to zależy od przełożeń, w GTD sa bardziej "wyścigowe"/krótsze

Ja wierzę w to że dla kogoś zwykłe 2,0 TDI po zastrzyku mocy może być GTD-kiem bez oznaczeń bo to tak w zasadzie jest.
GTD to nie jest żadna Rka ani GTI to zwykły klekot usportowiony i tyle, inne koła, hamulce i turbina.
ale 110 i 140 świetnie sobie radzą po zastrzyku mocy i jadą podobnie.
110 ma słabsze sprzęgło - to jest najistotniejsza sprawa ale ileś tam wytrzyma.
Tak jak napisałem sprawdź hamulce bo owszem możesz sobie zrobić swap i z Rki ale one są tak wydajne że ja nie wiem co by się musiało stać żebyś takim zestawem nie zahamował nawet przy tych 170 koniach, 110 i 140 po wciśnieciu hebli staje momentalnie dęba.
HundHand
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 04 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Golf 6 GTD
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Maj 2023, 19:17

HundHand napisał(a): GTD jest obniżone o jakieś 15mm ale prowadzi się normalnie tak jak zwykłe TDI, to wciąż napęd przód.

Ale GTD to też TDI :lol:
I to przecież oznaczenie Injection , a GTD chyba ma raczej to Injection :lol: ....... chyba

W ogóle dalej napiszę że mylicie pojęcia oznaczeń wersji silnikowych z oznaczeniami wersji silnikowych

Zrobił się już taki bełkot oznaczeń

czy GTD może być TDI?
i czy TDI może być GTD ?
Czy GTI moze być TDI
czy TD może być GTI ?
:lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

01 Cze 2023, 08:42

toyman40 napisał(a):Ale GTD to też TDI


Nabijasz się z chłopa, a sam nie zrozumiałeś jego wypowiedzi.

Napisał poprawnie. GTD jest obniżony i prowadzi się jak zwykłe TDI. Bo GTD ma silnik TDI ale jest "usportowiony". Twoje posty tylko śmietnik powodują.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...