Samochód do 40 tysięcy

18 Maj 2023, 13:01

Dzień dobry, tak jak w temacie poszukuję samochodu w okolicach 40 tysięcy +- 2tys, licząc już z jakimś pakietem startowym.
Czego wymagam od auta? Na pewno większej dynamiczności, a bardziej elastyczności niż moje obecne A3 8L1.6 101km oraz żeby ceny napraw były dość "rozsądne", nie chciałbym np po zakupie miesiąc w miesiąc przysłowiowych 2 tysięcy pakować. Nie pogardzilbym również czujnikami tył + przód. Codziennie pokonuje trasy ~34km, 17 km w jedną stronę gdzie jazda miejska to z tego czasu około 30%, reszta to trasa 70-100 km/h.
Jakie samochody wpadły mi w oko?
A5 8t - tutaj chyba celowalbym w 2.7tdi
Golf VI - 2.0 140/ a najlepiej 170 konne
Golf VII 2.0 150 (nie wiem czy coś do znalezienia w rozsądnym stanie w tym budżecie, może 1.6?)
Leon 3 - (tutaj nie jestem zorientowany jak z silnikami)
Alfa Romeo Giulietta (tutaj nie jestem zorientowany jak z silnikami)
Volvo V40 D2 (tutaj nie jestem zorientowany jak z silnikami)
Volvo S60 (tutaj nie jestem zorientowany jak z silnikami)

Auta nie potrzebuję "na już", pytam aby zorientować się w co mógłbym w ewentualnym przypadku uderzać.
W dodatku dopytam, czy jest pakować się w automat w tym budżecie? Nie ukrywam, że ostatnio 2 dni pojeździłem automatem i strasznie mi się spodobało :D
Proszę o pomoc i pozdrawiam :D
Xrapidx900
Nowicjusz
 
Posty: 13

18 Maj 2023, 14:44

To ma być diesel bo po tym co podałeś wnioskuję, że tak?

Co do automatu to Audi, VW, Seat będziesz miał to samo czyli DSG które jest fajną skrzynią ale jak się coś zacznie sypać to koszy będą spore i to trzeba mieć gdzieś na uwadze.
Beks
Nowicjusz
 
Posty: 26

18 Maj 2023, 15:02

Przepraszam, zapomniałem o tym napisać. Wybrałem głównie silniki Diesla ponieważ z tego co wyczytałem (nie jestem żadnych specem) w tych rocznikach, na które mam fundusz benzyny były dość problematyczne. Benzyny oczywiście nie odrzucam, na pewno zrezygnowałbym z zakładania gazu więc silnik nie musi go znosić. Spalanie do 9-10 litrów byłoby okej przy powiedzmy mieszanym stylu jazdy.
W A5 oprócz multitronica, reszta skrzyń jest okej?
Co do Alfy widzę silniki 1.4 benzyny 170 konne oraz 2.0jtdm 170 konne ze skrzyniami tct. Jak to wygląda w tych przypadkach?
Xrapidx900
Nowicjusz
 
Posty: 13

18 Maj 2023, 15:34

Xrapidx900 napisał(a):Golf VI - 2.0 140/ a najlepiej 170 konne

Poszukałbym też 110 konnej wersji, ogólnie 170 się nie opłaca bo to GTD czyli płacisz sporo za emblematy, czerwone dodatki itd
Kupisz 110/140 zrobisz chip na 190 koni i 370 Nm i będzie nic nie gorzej jeździć.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Maj 2023, 09:22

Skoro rozważasz benzynę i Diesla, to powstaje pytanie, ile km dziennie robisz. Bo jak auto ma być do jazdy głównie po mieście, czy na dojazdy do pracy po 5 km, to z Dieslem może to być kłopotliwa jazda.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Maj 2023, 12:51

Tak jak pisałem, codziennie pokonuje trasy ~34km, 17 km w jedną stronę gdzie jazda miejska to z tego czasu około 30%, reszta to trasa 70-100 km/h. Weekendowo dłuższe trasy po 70km w jedną stronę powiedzmy i rzadko dłuższe trasy 200km+. Myślę że Diesel byłby ok przy tych przebiegach chyba, że się mylę to proszę wyprowadźcie mnie z błędu :D
Xrapidx900
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najmocniejsze limuzyny V8
    Sprzedaż najmocniejszych samochodów w klasie premium niezmiennie rośnie odnotowując kolejne rekordy. Dobrym przykładem na potwierdzenie tego trendu jest dynamicznie rozwijający się polski rynek. Piękne i szybkie limuzyny ...

20 Maj 2023, 12:31

Xrapidx900 napisał(a):Diesel byłby ok przy tych przebiegach chyba, że się mylę to proszę wyprowadźcie mnie z błędu

Myślę, że w tych warunkach diesel się spisze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Maj 2023, 13:44

Xrapidx900 napisał(a):Myślę że Diesel byłby ok przy tych przebiegach

spokojnie
Ja robię 15 km w jedną stornę nowoczesnym dieslem i d 5 lat nie ma problemu z EGR/DPF
A jak będzie problem to się go odda do czyszczenia i dalej jazda :lol:

a jeżeli DPF będzie do wymiany to się go kupi i wymieni i co to za problem
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

20 Maj 2023, 15:29

Audi bym sie nie pchal, kumplowi ostatnio sie zepsulo, co prawda 1.9t ale zas 6tysiecy zostawil u mechanika :D

jesli moze byc diesel, to moze kia/huyndai z 1.6 CRDi, fajne autka, koreanskie bez turbo ktore sie moze spieprzyc i kolejne koszta
robertkubica
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1

20 Maj 2023, 15:52

Trevor napisał(a):Poszukałbym też 110 konnej wersji, ogólnie 170 się nie opłaca bo to GTD czyli płacisz sporo za emblematy, czerwone dodatki itd
to jak to w końcu jest, bo Twoja narracja jest bardzo elastycznai dopasowujesz ją do tematu.

No bo tak.
Raz 15 letni Golf V GTI to zabijaka, cywilna wyścigówka, Nm od samego dołu, lata świetlne przed 1.8T, świetne zawieszenie i hamulce etc.
W kolejnym temacie GTD to już tylko kilka nalepek i dorówna mu podłubane TDI 110KM (5 biegowe :D ), a gdzie reszta, czyli hamulce i zawieszenie?

Tak, wiem - hejtuję, bo mnie nie stać, a 5 bieg w 110 jest długi i nie widać różnicy w porównaniu z 6 biegową skrzynią w GTD :ok: więc tej płyty nie ładuj do czytnika, bo te argumenty znam.

Koledzy moderatorzy - proszę mnie nie bić, to zwyczajne pytania i próba połaczenia kropek.

Co do tematu - mieszasz ze sobą dwa segmenty, więc na wstępie należałoby też zastanowić się, czego oczekujesz od auta w kwestiach, nazwijmy to, transportowych. Po obecnym aucie, wnoszę (sorry za generalizowanie, jeśli się mylę), że jesteś dość młody, więc pytanie, czy auta szukasz też trochę przyszłościowo w razie założenia ew rodziny (znów generalizacja, przepraszam :ok: Volva i Alfa są ciasne, Golf to średniak. A5 w sportbacku można traktować też jako takie auto "na przyszłość", ale tutaj raczej celowałbym w 2.0TDI (bo 3.0 TDI nie do końca spełnia wymagania + ciężko w tym budżecie o jedyną "słuszną" konfigurację, czyli 3.0 TDI na wypasie).

Do puli dorzuciłbym Peugeota 508
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Maj 2023, 15:59

robertkubica napisał(a):Audi bym sie nie pchal, kumplowi ostatnio sie zepsulo, co prawda 1.9t ale zas 6tysiecy zostawil u mechanika

A przy dieslu klasy premium to dużo ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2023, 16:05

mialo byc 1.8t* bo to benzyniak, a4 b5 z 98r ale tak to mi sie wydaje za duzo, 6000zl za naprawe zeby jezdzilo i co chwile takie numery ma... ale dalej mowi ze audi najlepsze :mrgreen:
robertkubica
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1

20 Maj 2023, 18:21

mike napisał(a):to jak to w końcu jest, bo Twoja narracja jest bardzo elastycznai dopasowujesz ją do tematu.

No bo tak.
Raz 15 letni Golf V GTI to zabijaka, cywilna wyścigówka, Nm od samego dołu, lata świetlne przed 1.8T, świetne zawieszenie i hamulce etc.
W kolejnym temacie GTD to już tylko kilka nalepek i dorówna mu podłubane TDI 110KM (5 biegowe ), a gdzie reszta, czyli hamulce i zawieszenie?

Tak, wiem - hejtuję, bo mnie nie stać, a 5 bieg w 110 jest długi i nie widać różnicy w porównaniu z 6 biegową skrzynią w GTD więc tej płyty nie ładuj do czytnika, bo te argumenty znam.

To jak to w końcu jest? są równi i równiejsi? Najpierw rozdajesz niesłusznie warny za off-topy jakieś niby, a potem sam je robisz??

Poza tym jak nie widzisz różnicy pomiędzy Golfem GTI z 2,0 turbo a GTD który ma zwykły 2,0 TDI silnik diesla to nie mam pytań.
Golf ma jeden silnik 2,0 TSI jako GTI
natomiast ma 3 wersje 2,0 TDI albo 2..zalezy jaka generacja i to jest w kółko to samo.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

20 Maj 2023, 18:53

Trevor napisał(a):Golf ma jeden silnik 2,0 TSI jako GTI


a ja myślę że mieszasz pojęcia oznaczeń silników/wersji TDI, GTI, TSI itp... :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

20 Maj 2023, 19:24

mike napisał(a): a 5 bieg w 110 jest długi i nie widać różnicy w porównaniu z 6 biegową skrzynią w GTD


Zapomniałeś, że chiptunig zmniejszenie rpm przy danej prędkości.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km