Samochód do 50tyś +-

17 Kwi 2016, 23:05

Witam,

Poszukuje samochodu do 50 tyś rocznik 2010 + . Diesel przebieg +- 200 000 tyś km. Mam na oku Opel Insignia , VW Passat oraz Audi A6, Volvo S60 . Moc +130 km. Samochód bardziej na trase oraz spalanie żeby nie było z kosmosu. :) Jakie autko bardziej polecacie .?
fabi96
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Fiesta

18 Kwi 2016, 03:38

Szczerze to ciekawą ofertą ostatnio wydaje sie nowe Tipo z salonu. Za 60k wyjeżdża się full wyposażonym kompaktem z gwarancją, znośnym wyglądem i całkiem niezłym oraz pojemnym wnętrzem.

Insyfini w życiu bym nie kupił. Kolubryna wielka z zewnątrz, ciasna w środku, a do tego ciężka, pali dużo, a jej deska wygląda jak chińskie klawiatury.

Może zamiast Passata jakąś Jettę? Podobna wielkość, a być może trochę świeższy i ładniejszy egzemplarz się znajdzie. Volvo S60 jest bardzo ciasne, A6 to wyższa półka, jeśli chodzi o koszty utrzymania (zresztą reszta daleko w tyle za nim nie jest).

Na trase to lepiej moim zdaniem wziąć coś wygodnego lub dobrze prowadzącego się - Accord, 508 lub C5 lub Mondeo, a jeśli spalanie ma być mniejsze to warto sięgnąć np. po Focusa lub Fluence'a. Tylko one też nie grzeszą przestrzenią.

Z propozycji, które podałeś, najbardziej przemawia do mnie Passat i S60 nawet mimo ciasnoty tego drugiego. Tu już trochę ciężki wybór.
MoonWalk
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 01 01 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Kwi 2016, 09:52

Z tego co słyszałem od pewnego mechanika to nie poleca brać żadnego Forda w Dieslu ale ile z tego prawdy to ja nie wiem : ) Chodzi mi rownież aby auto było wygodne na trasy więc jakieś małe w środku też nie powinno być. A co sądzisz o tym C5 . Tez mi się podoba , jak wygląda z awariami ? I cenami części.? To zostaje mi chyba tylko Passat lub C5 ewentualnie Mondeo. No chyba że jeszcze Skoda SuperB.

Edit: tak spoglądałem na tą Jette teraz też bardzo fajna . Co powiecie o niej ?
fabi96
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Fiesta

18 Kwi 2016, 10:08

fabi96 napisał(a):Z tego co słyszałem od pewnego mechanika to nie poleca brać żadnego Forda w Dieslu ale ile z tego prawdy to ja nie wiem : )

taki mechanik jak z koziej***

Lipne diesle były w Mondeo mk3 o oznaczeniu TDCi. Ten w mk4 to już silnik francuski 2,0HDi.
Na 2,0TDI uważałbym, bo można się przejechać
Przebieg sobie odpuść, bo może mieć tylko licznikowy, a nie realny.
Jetta to Golf sedan po prostu.

W tej cenie bardzo dobre opcje to Renault Laguna III 2,0dCi, Citroen C5 2,0HDi i Honda Accord VIII 2,2

Ile robisz km rocznie i gdzie, że chcesz diesla?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Kwi 2016, 10:15

Rocznie robię ok 30 tyś km . Głownie to do NIemiec. Czyli Jette nie polecasz ?
Z tego co napisałeś to najbardziej interesuje mnie C5 , Mondeo,Accord i właśnie ta Jetta, oraz Passat chyba że masz jakieś zastrzeżenia co do tego :)
fabi96
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Fiesta

18 Kwi 2016, 10:24

Jetta jest pozycjonowane klasę niżej co automatycznie przełoży się na komfort.

Najwygodniejsza opcja to C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem.

U mnie w firmie są Hondy Accord VIII, które mają nalatane po 400tys. i jeżdżą
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Kwi 2016, 10:29

A co powiesz o Passacie B7 ?
fabi96
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Fiesta

18 Kwi 2016, 10:46

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

Co powiecie o tych dwóch ?
fabi96
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Fiesta

18 Kwi 2016, 14:37

Passat B7 to tak na prawdę B6 po lifcie.
2,0TDI CR to poprawiona wersja awaryjnego na pompowtryskiwaczach - dalej są pewne wpadki jakościowe ale jest lepiej niż było
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Kwi 2016, 14:50

A może Renault Laguna III 2.0 DCI na full wypasie.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

18 Kwi 2016, 15:23

Laguna podoba mi się tylko w wersji kombi jednak nie chce już żadnego kombi :P

Czyli zostały mi do wyboru tak:
-Passat B7 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

-Honda Accord [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Citroen C5 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Które z tych aut nadaje się najlepiej na dalekie trasy i jest mało awaryjne ?

Jeszcze takie pytanie gdzie lepiej szukać w Polsce czy w DE . I dlaczego te same samchody za granicą są droższe o jakies 2-3 tyś euro ? :?: :D :D

Edit: otrzymałem oferte VOLVO S80 silnik 2.0 163km przebieg 193 rok 2011 za 50 tyś full opcja z alufelgami co myślicie ?
Ostatnio edytowany przez fabi96, 18 Kwi 2016, 15:25, edytowano w sumie 1 raz
fabi96
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Fiesta

18 Kwi 2016, 15:24

dzida napisał(a):Jetta jest pozycjonowane klasę niżej co automatycznie przełoży się na komfort.


To jest nieprawda. Jetta to konstrukcyjnie znacznie nowsze auto od Passata B7, które w dodatku okazuje się prawie tak samo przestronne jak Passat, jest prawie równie dobrze wykończone i ogólnie siedzi Passatowi na plecach, że się tak wyrażę... Ponadto jest lżejsza o ponad 100 kg (w wersji z takim samym silnikiem) = spali mniej. I nie jest to tylko przedłużony Golf, bo oferuje trochę więcej przestrzeni i komfortu niż hatchback ze względu chociażby na przedłużony rozstaw osi.

Renault Laguna III to dobre auto, jednak nie proponowałem go, bo technologicznie też jest to już nie najświeższa konstrukcja. Auto jest na rynku od 2007 roku i tak w zasadzi najlepiej sprawdza się w budżecie 30-40 tysięcy, gdzie bez problemu można znaleźć fajny egzemplarz z polskiego salonu. Ale w sumie podobny "problem" ma też Mondziak. Jeśli by Cię jednak interesowała, to jak najbardziej to auto można polecić - 2.0 DCi to stosunkowo trwały silnik, a auto kupisz taniej niż konkurencję i zapewne w lepszym stanie. Wadą jest ciasnota na tylnej kanapie, zresztą bagażnik też mógłby byc większy. Ale jeśli nie wozisz zbyt często wielu osób - to nie problem :)

Honda Accord 8. generacji to auto najpewniejsze z całego zestawienia. Osobiście nią nie latałem, ale zapewne jak to Honda fajnie skręca, hamuje i jedzie :naughty: Ponadto w tym wypadku masz pewność, że zawsze będzie skręcać, hamować i jechać. Wady? Na pewno wyższa cena zakupu niż konkurentów.

C5 to z kolei inna bajka. Hydropneumatyka idealnie nadaje się na trasy i pozwala wjechać tam, gdzie inne auta nie wjadą. Z drugiej strony wymaga trochę więcej troski - trzeba mieć pod ręką warsztat znający się na tych układach i po prostu o nie dbać, a nie lekceważyć objawów. Kolejna sprawa to taka, że trzeba znaleźć naprawdę pewny egzemplarz - powypadkowe mogą mieć problemy z zawieszeniem i elektroniką.
W przypadku C5 III generacji (a w zasadzie drugiej), Citroen poskąpił też trochę na jakości auta - wycieki z siłowników zdarzają się tam częściej niż w pierwszych dwóch wersjach modelu, chociaż trwałość zawieszenia jest raczej dobra, szczególnie porównując z innymi pneumatycznymi zawieszeniami na rynku.
Innymi zaletami są na pewno zazwyczaj bogate wyposażenie, wygodne fotele, dobre diesle i stosunkowo niska cena zakupu. Poza tym można poszukać wersji na sprężynach, tylko to w wypadku Citroena chyba mija się z celem? :P

fabi96 napisał(a):Jeszcze takie pytanie gdzie lepiej szukać w Polsce czy w DE . I dlaczego te same samchody za granicą są droższe o jakies 2-3 tyś euro ?


Bo przejeżdżając naszą granicę magicznie tracą zazwyczaj na wartości poprzez zanik historii i zmianę przebiegu ^^ A w zasadzie to zazwyczaj zyskują :wink:

Accord z zamieszczonego przez Ciebie ogłoszenia to 102 tys. km na liczniku miał zapewne jakieś 100 tysięcy temu. (albo i lepiej) W Passacie natomiast pewnie najłatwiej będzie Ci poznać historię pojazdu i jest chyba najpewniejszy, chociaż nie wiem jak z tym ogłoszeniem - bo niby osoba prywatna, a wygląda trochę handlarzowo. że się tak wyrażę.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tu masz dla przykładu pewne auto z realnym przebiegiem (wręcz dużym jak na nasze warunki). Możesz sobie teraz porównać rocznik i ilość km z tą Hondą, bo właśnie tego typu przebiegi to standard za naszą zachodnią granicą.
MoonWalk
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 01 01 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Kwi 2016, 15:49

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ten mysle ze spoko jest :)
fabi96
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Ford Fiesta

18 Kwi 2016, 15:51

No to do ASO z nim najlepiej i masz nowe auto.
MoonWalk
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 01 01 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Kwi 2016, 17:55

Pewny Opel Insignia: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Renault Latitude:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

No i Passssssssaaat ;)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006