Samochód do 50tys. zł

07 Lis 2016, 11:30

Dzień dobry. Chciałabym kupić samochód za max. 50tys. zł., żeby nie rdzewiał i oczywiście był jak najmniej awaryjny z silnikiem diesla o pojemności min.1.8. Zastanawiam się nad audi a3 z 2008 roku 1.9TDI i fordem focusem 2013 2.0. Czy te samochody są ocynkowane? Jest w nich filtr dpf? Są z nim problemy? A może ktoś poleci jakieś inne modele sedan/suv/hatchback? Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
Ostatnio edytowany przez daria00040, 07 Lis 2016, 12:29, edytowano w sumie 1 raz
daria00040
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

07 Lis 2016, 11:54

Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Lis 2016, 12:07

1. Nie dps a dpf, jest obowiązkowy w każdym turbodieslu od 2006r.
2. Silniki benzynowe są z reguły mniej awaryjne i o wiele tańsze w serwisowaniu od silników diesla
3. 1.9TDI BXE montowany a a3 ma wadę fabryczną panewek, znane są przypadki wykrzywienia wałów i przysłowiowego "wyjścia korbowodu bokiem"
4. Kupno focusa z dieslem 2.0 jest prawie niemożliwe, tych samochodów jest w PL bardzo mało
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lis 2016, 12:21

5. W A3 są też wersje BKC (najlepsza, DPF był tu opcją - wiele wersji na rynku jego nie ma) i BLS, które nie mają problemów z panewkami.

P.S. DPF są obowiązkowe od 2009 r.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

07 Lis 2016, 12:37

A jak sprawdzić w audi, czy to silnik BKC, czy BXE? A jakie samochody z silnikiem benzynowym są warte uwagi? Niestety nie znam się za bardzo, a większość osób poleca samochody z silnikiem diesla.
daria00040
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

07 Lis 2016, 12:44

Jeśli nie jeździsz w długich trasach to diesel jest nieopłacalny i bez sensu.
W Focusie możesz spokojnie zwrócić uwagę na 1.6 EcoBoost
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Flagowy SUV Lexusa zostanie zelektryfikowany
    Koncern Toyota zapowiedział przyspieszenie upowszechniania samochodów zelektryfikowanych – hybrydowych, hybryd plug-in oraz aut czysto elektrycznych, zasilanych akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi. ...

07 Lis 2016, 12:45

diesel nie nadaje się na krótkie odcinki bo nie zdąży się nagrzać przez co więcej spali i szybciej się zużyje, ja wiem że polacy uwielbiają ropniaki powtarzając stereotypy jakie to diesele są super bo niby mało palą ale prawda jest taka że zimny silnik spali więcej, poza tym osprzęt nowszego diesela jest droższy w naprawie
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Lis 2016, 12:48

Ten mit niestety jest powielany przez "starsze" pokolenie głównie. A mój TDI pali 5 litrów, super oszczędny. Tak, ale nie spojrzy ile pali w zimę po odpaleniu i dojechaniu 3 kilometrów do pracy. W trasę okey, ale w trasie to nawet moja benzyna pali 6 litrów, więc gdzie ta oszczędność jak padnie dwumasa, czy wtryski.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lis 2016, 12:52

daria00040 napisał(a):A jak sprawdzić w audi, czy to silnik BKC, czy BXE?


Tą informację znajdziesz na wlepce w bagażniku po prawej stronie otworu na koło zapasowe albo na tabliczce na prawym kielichu (lewy górny róg po otworzeniu maski, zasłania ją zbiorniczek wyrównawczy).
Koledzy i koleżanka mają rację - diesel nie na krótkie odcinki, w szczególności 1.9 TDI - w mieście głośny przez swój klekot i denerwujący z uwagi na przełożenia skrzyni biegów niedostosowane do takiej jazdy.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

07 Lis 2016, 12:58

Jak masz 50 tys to lepiej golfa vi 2,0 tdi common Rail.
Znajdziesz takiego. 2009-2010 i bedzie juz nowocześniejszym autem niz audi a3 8p z 2003.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Lis 2016, 13:00

Właśnie głównie będą to krótkie odcinki i raczej kupię coś z silnikiem benzynowym. A co jeszcze polecacie oprócz forda? Chodzi, żeby samochód nie rdzewiał i był jak najmniej awaryjny.
Bardzo dziękuję za wcześniej udzielone odpowiedzi i rady :D
daria00040
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

07 Lis 2016, 13:15

Napisz czego oczekujesz od auta, jaka wielkość itd
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lis 2016, 13:23

Raczej hatchback lub sedan, pojemność silnika od 1.8, mało awaryjny, nierdzewiejący, spalanie do 8,5l/100km
daria00040
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

07 Lis 2016, 15:05

Honda Civic IX 1.8 ? Za 50 tyś już można coś kupić.
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

07 Lis 2016, 18:12

Zobacz na Renault Megane III, Hyundai i30 i Kia Cee'd
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010