Samochód do 7tys z LPG lupo, polo, arosa, ibiza...?

13 Gru 2013, 00:33

Witam.

Niedlugo bede musial kupic jakis maksymalnie oszczedny samochod, tak wiec zeby zrobic to po kosztach bedzie musial juz zawierac instalacje LPG (wiem, wiem ze mozna sie naciac na zle zalozona instalacje, ale zalozmy ze trafie dobrze), ewentualnie cena bedzie musialabyc na tyle niska ze zakladajac lpg zmieszcze sie w tych +/- 7 tysiacach. Jedyne wymagania to, niezawodnosc i ekonomia. Przez pewien okres czasu bede musial przebolec i jezdzic takim cudakiem. Zastanawialem sie nad autami z grupy VAG np. polo 6n (mooze 6n2 jakby dolozyc), lupo, seat ibiza IIfl, arosa, moze jakas corsa. Znam sie na autach i mam sprecyzowane swoje kryteria w tym wypadku, ale tak z ciekawosci ciekaw jestem co doradzicie.
czarnyblack
Nowicjusz
 
Posty: 20

13 Gru 2013, 05:04

Lupo jest rejestrowane na 4 osoby...więc spróbuj "to' później odsprzedać..! :)
Polo o wiele lepszy wybór i łatwiej "zbywalne'. mankamentem tego twojego VAG-a jest ...rdza!!! A tutaj koszty doprowadzenia auta do porządku mogą być spore. :yes:
Mechanicznie celujesz w bezpieczny wybór ale musisz znaleźć auto w naprawdę dobrym stanie,a to nie będzie takie proste jak się wydaje...Do tego chcesz tego co wszyscy szukają czyli auta z lpg... Będzie bardzo ciężko znaleźć dobre takie auto. Zobaczysz! :yes:
Moim zdaniem powinieneś poszerzyć paletę aut do poszukiwań. Prędzej kupisz za 7k dobrze utrzymanego i całego z ocynku Citroena Xsarę,Fiata Bravo/Brava niż Ibizę... Zastanów się jeszcze i popatrz na otomoto np ,jak to wygląda w cenach i rocznikach,w wyposażeniu itp. Naprawdę wiem co mówię !!! Z resztą... sam się przekonasz. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2013, 08:52

A myślałeś może nad Peugeotem 306? Dostaniesz takiego po lifcie i w ładnym stanie tylko uwaga na tylną belke.
Tutaj wersja w bogatszej wersji jak na tamte czasy [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Gru 2013, 10:33

Francuskie auta odpadaja, bo mam w domu peugeota 206 z salonu, czyli jestesmy pierwszym wlascicielem i fajna skarboneczka z niego. A co do rdzewienia polowki, to wydaje mi sie ze w 6n2 juz tego efektu nie ma, 6n owszem. Jeszcze sobie poprzegladam oferty.
czarnyblack
Nowicjusz
 
Posty: 20

13 Gru 2013, 10:39

Na podstawie jednego egzemplarza tak twierdzisz? Fajnie wiedzieć :)
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Gru 2013, 13:45

Znajomy miał 307, ta sama sytuacja - skarboneczka, umpel mial jeszcze kiedys 306 i tez narzekal, kuzynka pare lat temu kupila renault clio z salonu i juz po 20 tysiacach chyba wahacze do wymiany :) Ktos kiedys powiedzial, ze francuskie samochody sa dla ludzi bogatych, bo trzeba w nie pakowac hajs co chwila - cos w tym jest.
czarnyblack
Nowicjusz
 
Posty: 20
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora
    Przed zamontowaniem akumulatora należy za pomocą ciepłej wody oczyścić klemy (zaciski akumulatorowe) i podstawę mocowania akumulatora. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć montaż. Należy także pamiętać, iż ...

13 Gru 2013, 15:00

Jednym się psują ople i vw a innym renault i peugeoty :) nie ma reguły. Ja ze swoich obserwacji i ludzi siedzących we francuzach nabrałem przekonania iż francuskie auta były w latach 90 jednymi z lepszych, pomimo narzekań niedouczonych naszych rodzimych mechaników.

Dlatego pozostaje zakup oklepanego niemca, będzie równie awaryjnie ale może kilka zł taniej na częściach.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

13 Gru 2013, 15:52

Scenic - 200 tys przebiegu był jak nowy,a teraz stara Laguna 287 tys i nic przy niej nie trzeba wymieniać... nawet przeguby ma oryginalne...:) Wystarczy o auto dbać na bieżąco. :) Fabia II w "firmie" 70 tys przebiegu-całe nowe zawieszenie w zeszłym miesiącu oraz nowe hamulce wraz z linkami od ręcznego... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2013, 16:50

Barol napisał(a):Na podstawie jednego egzemplarza tak twierdzisz? Fajnie wiedzieć :)


Ale czy Barol nie widzisz pewnych sygnałów z rynku że coś jednak jest nie tak... :?:
Że często żabojady można kupić w cenie kiepskiego roweru... :?:

Jeżeli chodzi o mnie to pan dbający o moje auta cywilne był głównym mechaniorem w ASO puga przez 8lat...chcesz z nim pogadać o szczegółach tego jak wyglądała praca w serwisie i co naprawiano??? A powiedz czemu używa wszystkich innych aut tylko nie FR???

Zgodzę sie z Wami wszystkimi można trafić sztukę zadbaną i jak się mało jeździ to pocieszyć się bezawaryjnością ale jak ktoś tak jak ja bije kilometry to nie wyobrażam sobie robienia tego pugiem albo renią.

Czemu mój przyjaciel jak kupił 14szt reni. do firmy to po trzech latach tylko modli się żeby spłacić leasing i zapomnieć o tej marce...???
Czemu w połowie tych aut wymieniane były silniki???

Ostatnio negocjowałem zakup LSa430ki z przebiegiem 560tyś.km w którym silnik chodził jak nowy a zawias pneumatyka działał i w książkę miał wpisaną regeneracje amorów przy 350tyś. czy któś sobie wyobrazi zawias cytryny np: XM po 500tyś,km??

Wiecie co nie którzy że mam zajawkę na ściganie się przechodziłem wszystko to co jedzie szybko i czemy nie zostałem przy szybkim pugu tylko wolę coś z tojki z silnikiem mającym 20lat.
Gdzie często sam silnik kosztuje tyle co dfwa auta FR...

Ktoś pewnie powie że 205/106 itd GTi są ok.... i ja to potwierdzę są ok. ale wszystko to co nie miało znaczka gti nadawało sią na śmietnik.

Jeszcze raz powtórzę możemy dyskutować nowa tojak vs nowy pug ale jeżeli chodzi o stare tojki i żabojady porównania nie ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Gru 2013, 17:17

A może Astra F 1.6 8v? Za 5k w dobrym stanie i dobrym wyposażeniem i 2k zostaje na gaz.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Gru 2013, 20:09

szybki zależy jak trafisz,mam znajomego informatyka który robi mi z komputerem jak nawali i ma teraz drugiego francuza i jest mega zadowolony (wcześniej miał Peugeota 106 a teraz ma 207). Miał kupować coś znanego - Seat Leon ale poszedł w innym kierunku.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Gru 2013, 00:09

W rodzinie była 206,kupiona jako nowa w salonie w 99roku,sprzedana w obce ręce w zeszłym roku,nie sprawiała problemów mimo rzadkiego używania (więcej stała w garażu jak jeżdziła).
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Gru 2013, 02:04

ja w swoim starym saxo 1.1 na 230 tys kilometrów miałem jeszcze łożyska oryginalne... a belka dopiero przy 270 tys zaczęła siadać, ale trochę się ją pod reperowało a silnik nie do zajechania na 280 tys chodził jak żyleta, żaden golf nawet z większym silnikiem nie miał polotu ( wiem bo ścigałem się na lotnisku) do około 280 tyś czyli tyle ile go miałem lałem olej pełen syntetyk i nie żarł ani nie ciekł nigdzie, blacha ocynk jak nie naruszyłeś nie gniło nic, części do francuzów o wiele tańsze niż do Niemca czy japońca w tym segmencie i w tym roku były, wykonanie w środku oceniam na bardzo dobre i niektóre rozwiązania bardzo ciekawe, np nawiew po środku wyciągany, jak ktoś wie o czym mówię.

Największa wada nie belka , a hamulce !!! belka kosztuje ale kupujesz ją raz na 300 tyś a hamulce źle pomyślane skonstruowane w tym aucie były często się zapiekały i zjeżdżały. 2 razy do roku można było przy nich grzebać normalnie. jak te wszystkie razy policzysz do kupy to wychodzi więcej niż belka.
Mateusz0001
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: AUDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

14 Gru 2013, 02:14

z francuzami jest jest podobnie jak z audi i volkswagenem

cytryna to takie francuskie audi
a peugot to taki francuskie vw
Mateusz0001
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: AUDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

14 Gru 2013, 13:47

Trafiłeś na jakiś wyjątkowy egzemplarz z tym Saxo :mrgreen:
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003