* Należy kliknąć na grafikę PPM i zaznaczyć otwórz w nowej karcie, lub pokrewne
W grafice tabela preferowanych pojazdów.
Witam Proszę o pomoc w wyborze samochodu. Budżet do 8 tyś. Wiem, że było dużo takich tematów, jednak czas płynie, ceny się zmieniają a preferencje użytkowników są różne. Dlatego zakładam nowy post. Z góry zaznaczam – proszę o wypowiedzi ludzi, którzy rzeczywiście mają coś do powiedzenia. Na alfe mogę wydać 5-6 tyś, pozostałe do 8. Mam odłożone coś na opłaty i drobny serwis na start. Którym z powyższych samochodów mogę się zainteresować, żeby utrzymanie mnie nie zjadło a w zamian mógłbym przyjemnie jeździć. Dużo nie jeżdżę, ale np. na 2.0 bezn nie mogę sobie pozwolić. Mój słaby punkt to 2.5 VW z tiptronikiem – jeździłem taką a6 znajomego i dla mnie bomba 65% jazda „koło komina”, 35% odcinki 50-60 km. O krótkich odcinkach dieseli są różne opinie. Czy po zagrzaniu świecy i przytrzymaniu trochę na jałowym (po skończonej jeździe też) mogę kupić diesla do jazdy koło komina ? Spodziewać mogę się większego spalania niż podają statystyki – sugeruję się raportami spalania z autocentrum.pl Diesele 1.9 i 2.0 mają bardzo zbliżone spalanie, więc tę kwestię można pominąć. Kwestia zdrowej blachy w zależności od stanu modelu, w210 ciężko o zdrowego. Zawiecha słaba w alfie i VW tez – drogi wielowachacz. Jak się ma sprawa elektryki oraz awaryjności elektroniki?
Jeśli napisałem coś niezgodnego z prawdą to proszę o poprawę i wyrozumiałość
Niech Cię ręka boska broni przed alfą 2.0 TS w gazie za 5k i Passatem/A4 za 8k... Na audi co najmniej 10k. Silnik TS w alfie jest dość problematyczny, diesel o wiele lepszy ( jeden z najlepszych na rynku ) ale jeśli nie jesteś miłośnikiem marki to odpuść... O mercach sie nie wypowiem bo się nie znam. Focus ok ale raczej bliżej 9-10k podobnie jak Stilo. Vectra ok ale tylko z lpg , ode mnie jeszcze Toyota Avensis I , Hyundai Sonata/ Elantra, Fiat Marea. P.S ts- twin spark a nie sport Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Trochę mnie przeraziłeś. Jest dużo ofert w tych przedziałach cenowych, wiadomo nie są to młode roczniki. Mogę podać kilka przykładów, które mnie interesują. Sorry za TS, powinno być twin spark, gdzieś mi utkwiło w pamięci sport zamiast spark. Jeśli chodzi o alfę to są opinie o drogich częściach, co mnie nie przeraża, jest dużo zamienników i używek. Atfy stylizacją bardzo mi się podobają. Co do vectry i focusa to raczej drugi plan...
Na co zwrócić uwagę przy 2.0 TS w Alfie? Oglądałem passata z Truskolasów, trzeba włożyć w niego trochę. Alfe JTD z Częstochowy również. Boję się trochę JTD ze względu na eksploatacje(rozrząd, dwumasa, wtryski - można się wpakować). Chyba, że się mylę.
Podaję kilka przykładowych ofert: [link do oferty na Olx wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do oferty na Olx wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do oferty na Olx wygasł] [link do oferty na Olx wygasł]
matisss92 napisał(a):Jeśli chodzi o alfę to są opinie o drogich częściach, co mnie nie przeraża, jest dużo zamienników i używek. Atfy stylizacją bardzo mi się podobają.
Nie chodzi tu o ceny części, zamienników jest sporo, tylko o ogólną awaryjność (sporo drobnych, wkurzających usterek) 2.0 TS to naprawdę średnio udany silnik a już z gazem to kaplica. Jeśli już to diesel - optymalny wybór (zwłaszcza 2.4-b.fajnie jedzie). Silniki JTD (w przeciwieństwie do wg mnie trochę gloryfikowanych TDI) są niedoceniane. W przeciwieństwie do TDI coś sobą reprezentują - mówię tutaj o kulturze pracy. JTD to już nowożytna konstrukcja. Silnik koncernu VAG swoje korzenie ma w początku lat 90-tych. Mówiłeś o Audi. Pomyśl o 100 C4/A6 C4 (czy jak tam są oznaczane) z rzędowym 2.5 TDI pod maską.
Bateria magnezowa. Czy nowa technologia zastąpi baterie litowo-jonowe? Naukowcy z Toyota Research Institute of North America (TRINA) oraz University of Houston opracowali nową katodę i nowy elektrolit do baterii magnezowych. Wyniki prac zostały opublikowane w czasopiśmie naukowym Nature Energy. ...
Miejskie auta ze 100-konnymi benzynowymi silnikami Samochody wyposażone w silnik Diesla stają się coraz mniej popularne, a ich udział na rynku globalnym – po raz pierwszy w historii – spadł w tym roku do poziomu poniżej 50 proc. Równocześnie zyskują auta ...
a6 c4 z rzędowym 2.5 to rzeczywiście dobra myśl, znajomy "mechanik" mówił mi o nim już jakiś czas temu i w tych pieniądzach powinienem trafić coś ciekawego, trochę kwadratowa jest i ciężko będzie znaleźć dobrze utrzymany, ale alternatywa jest dobra. Dzięki za wypowiedź i czekam na kolejne. A6 c4 rozważę
Mam jeszcze kilka pytań. Czy w passacie b5 1.9 110 KM jest koło dwumasowe? Co jest najbardziej awaryjne w 2.0 TS Alfy - na co zwrócić uwagę? Jak się ma silnik 1.9 JTD 140KM możliwe że JTDm?
P.S. Jeśli chodzi o omege b lub b-fl to co sądzicie o 3.0 lub 3.2 z gazem?
Mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na temat laguny 1.9 DCI oraz mondeo 2.0 TDDI. Co do mondeo to wiem, że trzeba wydać więcej - fajna sprawa bo jest bez pompo-wtrysków i ma łańcuch rozrządu. Poznałem opinię na temat 2.0 TS z Alfy, co powiecie na 1.6 lub 1.8 w TS ?
kon146 napisał(a):Tak jest koło dwumasowe ale Twój budżet nie pozwala kupić dobrego Passata B5, a tym bardziej w dieslu..
Masz rację kon146. Według mnie to może jeszcze jakiegoś diesla w b4 może wyrwie ale w b5 to raczej nie chyba że chce sporo zapłacić za gruntowny remont silnika bo tak w tym przypadku chyba się skończy.
Laguna II to królowa lawet. 1.9 DCI - taki sobie, co 70k trzeba robić turbine. Mondeo okej ale znaleźć z małym przebiegiem też graniczy z cudem. Poza tym trzeba mieć min 10k
kon146 napisał(a):Mondeo okej ale znaleźć z małym przebiegiem też graniczy z cudem.
A dlaczego? Bo wiele aut jest pofirmowych i nie tylko, idealnie sie nadawały do pokonywania dużych odcinków, ze względu na wysoki komfort jazdy, bardzo dynamiczne i oszczędne silniki, pojemny bagażnik. Te auta to już niestety przeżytek, większość to zajeżdżone rzęchy.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.