Samochód do ok. 18tyś ? Benzyna do zagazowania.

04 Maj 2018, 20:13

Hasło: pękające tuleje cylindrów - chyba coś tam gdzieś było słychać o opcji zamknięcia bloku czy jakoś tak, po prostu fabryka mocno wysiliła te silniki a same w sobie są słabe, nie są wytrzymałe a raczej przy takich silnikach nikt nie dotyka gazu jakby parzył i potem bywa różnie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2018, 20:26

Czasem te tuleje nie dotyczyły Focusa ST? W zwykłych 2.5T na pewno przepustnice siadają.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Maj 2018, 20:42

Wydaje mi się że w każdych, chyba inaczej jest np w 2,3T czy 2,4T - podobno o dziwo trwalsze

A przepustnica też bywa problematyczna.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2018, 16:19

Czyli pod względem bezawaryjności raczej słaba opcja? ;/ a może coś z bmw? jakies e46 ? im wiecej czytam o tych wszystkich samochodach tym bardziej głupieje :oops:
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

05 Maj 2018, 18:31

Jeśli zaczniesz tak wybrzydzać to nic nie kupisz.
Te pękające tuleje to "usterka" na poziomie wycierających się wałków w accordzie. Trafi się w jednym czy dwóch na sto egzemplarzy. Swoją drogą warto zaznaczyć, że ów tuleje nie pękają same z siebie a w wyniku przegrzania silnika i/lub pałowania na zimnym.

Szukanie mocnego e46 w kraju, gdzie te auta mają taką grupę "klientów" jaką mają jest imo głupim pomysłem. Strata czasu i kasy,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Maj 2018, 18:45

Pionek napisał(a):2,4T - podobno o dziwo trwalsze


W 2.3 T5 nie zdarzają się te awarie.
W 2.5T są rzadko, ale ten silnik był mniej popularny niż 2.4T. Najczęściej ta awaria dotyczy 2.5T w wersji 300KM (S60R).
Jeśli chodzi o 2.4T to pęknięta tuleja jest najczęściej skutkiem przegrzania (na forum Volvo można poczytać o wielu przyczynach przegrzania), podam 2 przykłady:
-poprzedni właściciel kleił chłodnicę byle jak przez co zasyfiła się tak, że tylko pół chłodnicy było sprawne, a dół chłodnicy się zamulił,
-ktoś wstawił zamiennik termostatu, który po rozgrzaniu "upuszczał" trochę płynu chłodniczego, co sprawiało, że w niespodziewanych momentach wyskakiwał niski stan płynu chłodniczego.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pickup ŠKODA FUNstar
    Nowy samochód marzeń 23 stażystów ze Szkoły Zawodowej ŠKODA Auto to zuchwały Pickup ŠKODA FUNstar. Koncepcja tego pojazdu, opartego na nowej ŠKODZIE Fabia, jest rezultatem projektu "samochód ...

05 Maj 2018, 20:36

Dla mnie to jest wada fabryczna i po prostu myśląc o intensywnej jeździe trzeba sie z tym liczyć, bo za chwilę okaże się że w TFSI można lać lepszy olej i nie będzie go brać a tak na prawdę to bierze olej 1 na milion aut.
Moim zdaniem 2,5T po całości są kiepskie zarówno S60 210 koni jak i 300 R jak Focus ST itd..
to nie są pancerne silniki a takich wersji nikt nie bierze żeby zmieniać biegi przy 2 tys, to potem może się okazać ze trzeba "robić" taki silnik.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2018, 22:20

Jestem w stanie założyć się, że gdyby 2.5t było produkcji VAG, to Twoje stanowisko wyglądałoby zupełnie inaczej :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Maj 2018, 22:26

No tak, Inviego i Ossego stanowiska też byłyby by inne bo w każdym temacie wciskają ludziom marki szwedzkie z Volvo na czele, nie patrząc na wady, natomiast każde TSI żłopie olej nieważne z jakiego rocznika.
Trzymajmy się faktów, ja nie mówie że TSI jest cudowne ale zależy jaki rocznik.
Tak samo 2,3T, 2,4T są fajne natomiast na sąsiednich forach o tematyce sportowej można poczytać o problemach z T5 ...2,5T itd..Volvo S40, S60, Focus ST itd..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2018, 10:04

Pionek napisał(a):No tak, Inviego i Ossego stanowiska też byłyby by inne bo w każdym temacie wciskają ludziom marki szwedzkie z Volvo na czele, nie patrząc na wady


A ja dam głowę, że nie dalej jak 2 dni temu odradzałem komuś saab'a :mrgreen:
Nie patrząc na wady? Ile spektakularnych wad/wpadek możesz wskazać w volvo? Tyle samo co w autach konkurencji? TSI/FSI w VAG? Silniki z bezpośrednim wtryskiem BMW?
To są po prostu przemyślane, porządne i powinniśmy je polecać.

Nie jesteśmy na forum o tematyce sportowej, nikt tu nie pisze o pałowaniu i podnoszeniu mocy a o normalnej, przyjemnej jeździe gdzie korzystasz ze świetnego momentu już od samego dołu.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2018, 10:28

Przeglądam ogłoszenia i widzę że niektóre volvo mają 230 inne 220km. Od czego to zależy ?
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

06 Maj 2018, 11:18

FAabrycznie było 210
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2018, 11:44

Nawet na wikipedii jest mowa o 230, więc może coś Ci się pomyliło? Jest to różnica wynikająca z mapy czy jak? obydwa są dobre?
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

06 Maj 2018, 11:48

W S60 było 210 koni, w S40/V50 było do 03.2007 220KM, a od 04.2007 230KM. To te same silniki, mają 320Nm momentu obrotowego od 1500 do 5000 obr/min.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Maj 2018, 12:27

O no to teraz wszystko wiem :D czyli mówicie że raczej poza e46 z wymienionych samochodów każdy powinien być raczej sensownym wyborem? :) chyba wizualnie itd najbardziej w tym momencie przemawia do mnie volvo, tylko boje się troszke że instalacja LPG wyniesie krocie + do tego spalanie :/ może ktoś się orientuje ile kosztuje instalka do T5 ? i ile gaziuru w cyklu mieszanym wciąga?
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam