Samochód do pracy , trwały i niezawodny do 20 tys

15 Cze 2015, 12:58

Witam
Szukam samochodu do pracy trwałego i niezawodnego do 20,000 zł.
Samochodu dla którego 20-30 tys km rocznie to nic takiego
i którego ewentualne naprawy nie pochłoną mojego budżetu zbyt bardzo.
Ogólnie mówiąc szukam samochodu nie do zajechania. Mam na oku upatrzone kilka modeli ale nie wiem który z nich będzie lepszy : Toyota Corolla e12 1.6 16v 110 km (podobno na łańcuszku rozrządu) , Seat Toledo/Leon 1.9 TDI 90 lub 110 km, Mazda 3 1.6 105 km. Nad nimi się zastanawiam , prosiłbym o pomoc w wyborze poprzez opinie na temat każdego auta a jeśli ktoś znałby lepsze samochody to proszę pisać. Miałem do tej pory Focusa mk1 1.8 TDCI 100km kupiłem z przebiegiem 160.000 km pojeździłem 2 lata nie dobiłem jeszcze 200.000 km a poszła pompa wtryskowa z wtryskami koszt ponad 4 tys w aucie wartym około 6-7 tys. No i więc przymierzam się do zmiany samochodu. Przypominam że szukam samochodu w miarę bezawaryjnego , trwałego i z tanim kosztem eksploatacji.
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2015, 14:21

karol100a napisał(a):mk1 1.8 TDCI 100km kupiłem z przebiegiem 160.000 km pojeździłem 2 lata nie dobiłem jeszcze 200.000 km


To, że tyle miał na liczniku, nie oznacza, że to jego prawdziwy przebieg. ;)

Moim zdanie szukaj benzyny pod LPG: Toyota Corolla E12 1.6, Honda Civic VII 1.6, Opel Astra H 1.8 (tanie części). Mazdę 3 szukałbym 2.0 spali około 1l więcej przy dużo lepszych osiągach, a na LPG to mała różnica. Autem będziesz dużo jeździł po mieście czy w trasie?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Cze 2015, 15:07

Ossy napisał(a):To, że tyle miał na liczniku, nie oznacza, że to jego prawdziwy przebieg.

Moim zdanie szukaj benzyny pod LPG: Toyota Corolla E12 1.6, Honda Civic VII 1.6, Opel Astra H 1.8 (tanie części). Mazdę 3 szukałbym 2.0 spali około 1l więcej przy dużo lepszych osiągach, a na LPG to mała różnica. Autem będziesz dużo jeździł po mieście czy w trasie?


co do przebiegu to został potwierdzony u znajomego mechanika a poza tym kupiłem go z pewnych rąk z dołączoną całą historią serwisową więc co do przebiegu nie mam wątpliwości a wracając do wyboru samochodu to jeżdzę głównie w trasie sporadycznie w mieście
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2015, 15:18

Jak się kupiło TDCI to się nie dziwię..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Cze 2015, 15:19

Koniu napisał(a):Jak się kupiło TDCI to się nie dziwię..


ano kierowałem się opiniami z internetu przy zakupie i na dobre mi to nie wyszło :)
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2015, 15:36

Jak głównie trasy to można rozważyć również diesla np. Opel Astra H 1.9 CDTI (120 KM), ale najtaniej wyjdzie benzyna z instalacją gazową.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Cze 2015, 15:48

Ossy napisał(a):Jak głównie trasy to można rozważyć również diesla np. Opel Astra H 1.9 CDTI (120 KM), ale najtaniej wyjdzie benzyna z instalacją gazową.


Diesel 1.9 cdti ma chyba DPF i wogóle chyba podobna konstrukcja do mojego forda czyli listwa common-rail , pompa wtryskowa te sprawy.
Wolałbym benzynę z lpg, właśnie chodzi za mną Toyota Corolla e12 1.6 z lpg ale nie wiem jak tam u niej z awaryjnością . Chciałbym się ograniczyć tylko do napraw czysto wynikających z przebiegu czyli filtry, rozrząd i takie tam ale coś mi się wydaje że takich samochodów już nie ma
Ostatnio edytowany przez karol100a, 15 Cze 2015, 15:54, edytowano w sumie 1 raz
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2015, 15:53

Szukaj więc Corolli z polskiego salonu z potwierdzonym przebiegiem bez LPG, sam załóż jakąś lepszą instalację gazową i będzie ok. Podobno żarówki często się przepalają w tej Corolli. Ewentualnie możesz poszukać Astry H z 1.8 125KM - auto bardzo dobrze znosi LPG, nie jest nadmiernie awaryjne, a jak coś się popsuje to części są najtańsze z tym segmencie (kompakty).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Cze 2015, 16:05

Ossy napisał(a):Szukaj więc Corolli z polskiego salonu z potwierdzonym przebiegiem bez LPG, sam załóż jakąś lepszą instalację gazową i będzie ok. Podobno żarówki często się przepalają w tej Corolli. Ewentualnie możesz poszukać Astry H z 1.8 125KM - auto bardzo dobrze znosi LPG, nie jest nadmiernie awaryjne, a jak coś się popsuje to części są najtańsze z tym segmencie (kompakty).


A z tych dwóch która byłaby lepsza Corolla czy Astra wiadomo nie da się wszystkiego przewidzieć ale tak pana zdaniem
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000