Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 15:43

Kumpel ma Lupo SDI i byłem naprawdę pod niesamowitym wrażeniem. Wszystko tam ma porobione na full. To daje naprawdę radę.



Więc teraz zasiadam przed komputerem i zaczynam dzwonić jak z częściami co i ile. O wynikach napiszę niedługo.
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Sie 2014, 16:05

Też łyka BMW 2.0? :naughty:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Sie 2014, 16:34

LUPO to jeździ dziewczyna mojego kolegi, to tak jak kupić Seicento i robić tuning...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Sie 2014, 19:28

A co w tym takiego złego w polce jest kilka siczent naprawdę szybkich przynajmniej ja wiem o dwóch z mocą około 250 km więc z tego to raczej bym się nie śmiał jak ktoś chce to ze wszystkiego da się coś zrobić. Kwestia motywacji samozaparcia i oczywiście pieniędzy.
KOLEŚ31
Początkujący
 
Posty: 60
Prawo jazdy: 11 05 1999
Auto: honda civic ek3
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2014, 22:28

Nawet jakby miały osiemset koni to i tak obsrać bym nie chciał.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Sie 2014, 22:42

Wśród moich znajomych są dwa dłubane sejaki i obydwa nieżle sobie radzą,jeden jeżdzi na silniku z Lancii Y 1.2 a drugi ma dłubane 1.2 16V z Punto.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kopiowanie samochodów
    Policyjne źródła donoszą,że w ostatnim czasie bardzo wzrosła ilość kradzionych samochodów.A właściwie nie kradzionych,ale kopiowanych.Polega to na tym,że kradzione sa dokumenty samochodu i na ich podstawie jest ...

07 Sie 2014, 23:09

toreto1 napisał(a):A z coltem dobra zrobie mu silnik i całą mechanikę


Ale zrozum że w colcie nie robisz silnika wszystko jedzie na serii no i poczytaj o głowicy mivec.

toreto1 napisał(a):ale nie chce mieć małego autka z malutką maseczką. Wole samochód typu Nissan Silvia


Ale długośc maski nic tu nie znaczy silvia to auto z 94r które ma broblemy z rdzą a pod względem bezpieczeństwa nie jest prymusem. Do tego nie posiada trakcji więc zimą współczuje.

toreto1 napisał(a):Gdyby nie było inaczej to już bym kupił :
VW lupo GTI

Chłopie opanuj się... co tam chcesz tuningować obsra..ne 1,6 n/a pamiętające króla Świeczka...
toreto1 napisał(a):Szybki widzisz te samochody mi się spodobały i chciałem usłyszeć wasze opinie na ten bo na pewno jakoś trochę lepiej się znacie od demnie w temacie samochodów do tuningu

Tuning jest to całkowicie inny dział motoryzacji i nawet Ci co myślą że się znaja to i tak się nie znają.
toreto1 napisał(a):Dobra jeśli chodzi o tego Mitsubishi Colt to co sądzicie o piątej generacji. I co jest lepsze Colt czy Lupo GTI ???

A co chcesz tuningować przy lupo no i silnik lupo przy colcie jest delikatnie mówiąc śmieciem.
toreto1 napisał(a):Kumpel ma Lupo SDI i byłem naprawdę pod niesamowitym wrażeniem. Wszystko tam ma porobione na full. To daje naprawdę radę.

A co ze swistakiem juz nie daje rady??? :D
Rozmawiamy o tuningu a nie o wywalaniu kasy w błoto.
toreto1 napisał(a):Więc teraz zasiadam przed komputerem i zaczynam dzwonić jak z częściami co i ile. O wynikach napiszę niedługo.

O jakie Ci części chodzi... Weź pod uwagę że to co usłyszysz w większości przpadków nadaje sie do podarcia 4erech literek szczególnie o przeróbkach takich kaszalotów jak sdi.
KOLEŚ31 napisał(a):A co w tym takiego złego w polce jest kilka siczent naprawdę szybkich przynajmniej ja wiem o dwóch z mocą około 250 km więc z tego to raczej bym się nie śmiał jak ktoś chce to ze wszystkiego da się coś zrobić. Kwestia motywacji samozaparcia i oczywiście pieniędzy.

Proszę Cię ... moc o niczym nie świadczy a biorąc pod uwagę że często sam wykres jest fikcją to nie pisz takich niuuusuff bo ktoś sobie zrobi kuku.

Jako ciekawostke zapodam Ci temat że przy konstruowaniu foki RSa i nowego typeRaturbo nie było problemu z mocą i niutem tylko z zawiasem który przeniesie takie parametry motorowni na asfalt więc jak KOLES myślisz Mietek z Pcimia który wykręcił seja jest lepszy od konnstruktorów hondy czy może jego sej jest gównian...y???

A więc wracając do tematu:

Jeżeli chcesz tuningować nissana RWD to nie sylvie tylko s14a, jeżeli chcesz tuningować FWD to tylko silniki turbo padały różne propozycje.

A jak chcesz fajnie pojeździć bez zbędnego pitolenia to kup sobie mocną betę w manualu i zapierniczaj... średnio nadają się do dłubania ale jakieś drobnostki przy dobrym stroicielu możesz podrobić na zasadzie żeby autko lepiej sie zbierało w pewnym zakresie obrotów ale nie licz na fajerwerki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sie 2014, 10:11

Sprawa wygląda właśnie tak że ten samochodzik ma mi służyć na wieczorne wypady dlatego zależało by mi na RWD. Do codziennej jazdy mam już Clio z wystarczającą mocą 110KM i pali malutko tam jest napęd FWD i trochę mnie to zniechęca żeby kupować taki samochód. Kto by nie mówił tylni napęd zawsze da większą frajdę. Poważnie się zastanawiam nad S14 i Colt seria V choć do złudzenia mi przypomina Honde civic. Co uważacie o Nissan s14 ?
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Sie 2014, 11:43

To trochę słabo Twój kolega ogarnia swoje auto albo ma skisłe to 320i, skoro clio 1.6 go obleciałeś. :lol:

Jakiś lepszy tuning to dziesiątki tysięcy pln, do tego wojny z rudą w starych japońcach itd itd.

Według mnie kup sobie E36 328i coupe i zrób tuning n/a, w tym silniku można sporo ugrać. Będzie najtaniej i najmniej problemów.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Sie 2014, 13:16

nie to nie była 320 tak to powiedziałem chyba teraz dowiedziałem się że to 318 podobna z wyglądu https://www.google.pl/search?q=BMW318&c ... B569%3B431


i jak mówiłem tam jest podstawowy silnik nic tuningowany prócz bacioskiego tuningu wizualnego :D



i co z tym nissanem s14.


Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Sie 2014, 15:24

toreto1 napisał(a):i co z tym nissanem s14. Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.


Coś wieczorkiem na spokojnie mogę Ci naskrobać tylko obawiam się że ja napiszę a Ty później powiesz że jednak biorę sejczento turbo gti :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sie 2014, 21:01

szybki napisał(a):
toreto1 napisał(a):i co z tym nissanem s14. Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.


Coś wieczorkiem na spokojnie mogę Ci naskrobać tylko obawiam się że ja napiszę a Ty później powiesz że jednak biorę sejczento turbo gti :D



Haha rozwaliłeś mnie hahah. Kurde powiem Ci że chyba jestem w stanie zaryzykować do nissana s14 bo w nim jest coś takiego że mówię "k*rwa to jest to !!"

W sumie to już zajawka do nissana jest już od 1 tech :) Pamiętam jak taki koleś po napisaniu matury tak zajebiście się pożegnał. Pod szkołą spalił kapora i jak wleciał w zakręt na drifcie myślałem że popłaczę ze szczęścia xDD To było w sumie piękne u nas w samochodówce że nawet jak ktoś nie miał kasy to i tak próbował tuningować samochód :D I mój pierwszy samochód mercedes c200 gleba przyciema, bbs, prawie 170 KM i kompresor. I nie pisał bym nawet tego tematu gdyby nie fakt że pojechałem na wakacje do pracy a starszy brat pożyczył autko i mi go skasował... Nic z niego nie zostało ale za to cenie mercedesy bo nic się nie stało mojemu bratu prócz złamanego nosa i jego dziewczynie przeciętego ramienia....


Myślałem nad mercedesem ale prawda jest taka że jest pięknie puki coś się nie zepsuje bo jak się coś popsuje to przeważnie za 3-4 koła.. A części tuningowe są do niego drogie żeby to miało sens bytu. Po za tym są bardzo ciężkie a sportowe wersje ultra lekkie nie są osiągalne na mój budżet xDD Ale też rozważam nad mercedesem bo prawie 6 lat sie nim bawiłem (dostałem go od mamy na 18 i byłem przy każdej jego usterce)
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Sie 2014, 23:23

toreto1 napisał(a):nissana s14 bo w nim jest coś takiego że mówię "k*rwa to jest to !!"


To słowo na "k" ujeło mnie :mrgreen:

Nissan s14 kupujesz i robisz starter wymieniasz płyny tylko pamiętaj wszystko naj olej motul/amsoil/millers 15/20w50/60.
Wymień płyn hamulcowy koniecznie. Silnik sprawdzasz kompresję, sprawdzasz czy olej bierze, sprawdzasz wałki czy są ok. no i powinieneś sprawdzić wał bo często lubi popękać ale to sa koszty. Jedź na hamkę jak będzie trzymać w miarę serię to działaj dalej. Hamka najlepiej obciążeniowa.
Zwróć uwagę na vtc czy stuka z rańca i szukaj mechaniora ogarniającego "Y"ki
Sprzęgło wysyłasz do radzika i dajesz mu dodatkowo używany docisk. Z dwóch złoży jeden. Docisk kupny musi być na nity.

Przed tuningami robisz zawias gwint z odpowiednim springiem np: hsd (mogę Ci dać namiary na tanio i dobrze), rozpórki tylko nie takie za 200zł...
Hebel są rózne szkoły czylo od maximy a33 do skaja gts r33
Szpera może być 1way
Skrzynia wytrzyma do około 450-500Nm w razie awarii jest tani sposób na nią. Dyfer i półośki no limit.
Stage1 około 300KM 320Nm
Dolot, wydech koniecznie z DP, ICek najlepiej z nissensa na zamówienie, pompa paliwa walbro, regulator ciśnienia paliwa, EBC z solenoidą np greddy, bloł off, świniak...

Wszystko musi być profi bo np: kiepski materiał ICka zdejmie Ci 50Nm co i tak jest bolączką sr-ów .
Dalej szukasz strojeniowca tylko pamietaj nie rób tego na podstawie opowieści o dziwnych dokonaniach polskich tunningowców. Jak coś na PW dam Ci namiary na kolesia od SRów.

Stage2 w sumie zrób satge1 i coś później się wymyśli.
Do tego etapu musisz uzbroić głowę i to konkretnie, prawdopodobnie założyć inne turbo z innym kolektorem, ECU SA, przepływka z32, przemyśleć maf/map sensorki bo już nie pamiętam do ilu barów zapodawały...śrubki głowy arp..itp

Zanim zaczniesz myśleć o stage2 po taniości możesz zapodać inny aktuator i turbinę od gti-ra/pulsara t28 ar86 bo seryjnie masz ar60.

Stage3 głupota ale kujesz silniczek 12k w plecy a i tak nie przeniesiesz na asfalt.
Stage4 mega głupota głowica VE moc około 600KM :ok:

No i myśl od razu o chłodzeniu oliwy silnika, innej chłodnicy, wiekszej misce olejowej i misce dyfra...

P.S.
Dam Ci namiary na strojeniowca ale dopiero jak coś złożysz... do tego człowieka opłaca się jechać nawet 1000km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2016, 15:17

A o jaką generację i silnik Colta dokładnie chodzi? Bo mnie to zaciekawiło.
impactQuake
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

19 Sie 2016, 19:03

Colt VI (Z30) silnik 4g15 t
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe