Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 20:34

Witam :) Potrzebuje jakiś fajnych propozycji samochodów do tuningu (nie nie chodzi mi o wieś tuning ani nic z tych rzeczy... wyłącznie tuning mechaniczny). Moje wymagania:
- koszt samego samochodu max 20 tyś

- silnik najlepiej 1,9-2,5

- musi wiele wybaczać

- samochód na drogę

- Odpadają wszystkie samochody: audi,BMW,VW, (nie to nie prowokacja, każdy ma swoje
zdanie a według mnie ich sylwetka mi się nie podoba i każdy taki samochodzik ma a ja wole mieć coś wyjątkowego)

- musi mieć dobre oryginalne podzespoły

- samochód od 2003r, starsze raczej nie wchodzą w grę (i tak 11 letnie auto jest już stare :))

- Mam 15 tyś na tuning (tu może ktoś powiedzieć, to kup sobie za 35 tyś samochodzik i będzie szok masakra, jestem początkującym mechanikiem... Chyba nie muszę dalej tłumaczyć dlaczego tak :p Pasja od dziecka gdy oglądałem szybcy i wściekli i grałem w nfs
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Sie 2014, 20:38

Ja mogę polecić
-BMW (jakieś e46 np. 2.5)
-Ford (Mondeo v6)
-Honda (Civic, Accord V-TEC)
ogólnie coś z japonców jeszcze, może Galant albo Lex IS
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Sie 2014, 20:54

Koniu :) BMW odpada :) pisałem w wymaganiach

I raczej żadne z podanych modeli nie przypadło mi do gustu. Może accord ale fajny model to tylko 1997r to 17 letnie auto!
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Sie 2014, 21:08

Jesteś mechanikiem i patrzysz na wiek aut :shock: :lol:
Nie rozumiem :no:

Zobacz na pierwsze A8, albo Lexusa LS400
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

03 Sie 2014, 21:25

No tak, ale jestem początkujący, ledwo co skończyłem szkołę. A prawda jest taka, że zanim ogarnę mechanikę żebym każdą usterkę rozwiązał potrzebuje jeszcze 4-5 lat :) A samochód warto jest mieć młody bo skarbonki raczej nikt nie szuka :p Sam osobiście się sparzyłem Eclipse 1993r 2 miesiące go miałem nie wiem czy tydzień pojeździłem i teraz odpoczywa na szrocie :D...
Ale starsze samochody prócz podstawowych wymian tuningowych będą wymagały wielu napraw renowacyjnych podzespołów zmęczonych i wyeksploatowanych... Nie wspominając o naprawach blacharskich... W sumie to brałbym mecenasa bo naprawdę mi odpowiada ale jest za ciężki i tuning merola nie należy do tanich a 15 tyś pójdą na same podstawowe rzeczy...
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Sie 2014, 05:43

Rocznikiem sie nie jeżdzi :!:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW X Coupé 2001
    BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...

04 Sie 2014, 07:33

Dobra temat zszedł już daleko z głównego tematu :) Znacie jakieś dobre godne polecenia samochody piszcie. Przerósł Was temat też piszcie to jakoś będę musiał sobie radzić w inny sposób :)
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Sie 2014, 08:57

Może Forda Mustanga IV?
Ew wczesną V ale budżet raczej za mały.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

04 Sie 2014, 09:39

Tradycyjnie BMW e46 ale tu trochę zluzuj z rocznikiem, przeróżne kompaktowe VAG z 1.8t typu S3, Leon, coś mniejszego jak Ibiza też z czymś większym pod maską. Mówię to z przykrością, jednak najlepsze będzie coś z VAG, bo części od groma i łatwo toto ogarnąć
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Sie 2014, 13:56

Masz ostre wymagania tylko z kaską kiepsko... za 20k będzie trudno o bazę pod tunning. :)

A tak właściwie napisz o jaki tunning Ci chodzi bo jak mechaniczny i pałer to tylko turbo...
Jak zawiasy, listewki srewki to wszystko...
Jaki napęd preferujesz bo jeżeli kupisz FWD turbo to i tak wyżej tyłka nie podskoczysz...a może AWD lub FWD

Na początek proponuje Ci colta czt ponieważ...
- stosunkowo łatwo się tunninguje
- mało waży więc szybko jedzie
- podzespoły ma odporne na koksowanko szczególnie silnik MIVEC (poczytaj)

Jak złapiesz troszku wiedzy i praktyki pomyślisz o EVO 7-9 tytan tunningu z którego można wycisnąć naprawdę dużo. :ok:

Jest jeszcze więcej marek ale podaj coś przykładowego i opisz to co w/w napisałem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Sie 2014, 17:01

No prawdę mówiąc żadne z powyższych propozycji mi nie leżą nie tylko wizualnie ale też i mechanicznie dla mnie to straszny szajs. Do colta nigdy w życiu już nie wsiądę, na jazdach kiedyś poprosiłem nauczyciela czy mogę szybciej pojechać, sprawa wyglądała tak że on już odcinał a nawet dobrze nie wykorzystałem biegu... A po za tym przy wypadku 100km/h z colta zostaje harmonijka a przykładowo z silvi jakoś ten silnik osłoni mnie trochę. Wziąłem sprawy w swoje ręce i wygląda to tak ze uderzam prawdopodobnie w nissany
nissan sx200 czyli sławna Silvia

Zapomniałem dodać że mam znajomości w Niemczech i Holandii więc dobry i tani model wyhaczę tak jak i tam chcę zrobić tuning. I tak większość czasu spędzam za granicą :)
Myślałem tam na silnikiem 2.0 L DOHC Turbo-I4 (SR20DET) 250KM oczywiście Spec-R
Siedzi już tam 6 biegowa skrzynia biegów a to duży plus jeden bieg przy tej mocy:)
Samochód jest naprawdę lekki bo to tylko ok 1280kg.
Przy Tym samochodzie wole dołożyć 5 tyś do kwoty i za 10 tyś trochę go podrobić.

Jedynym minusem jest kierajka na prawej stronie ale może uda mi się trafić na model z przełożoną już kierajką.
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Sie 2014, 17:46

Przełożenie "kierajki" to koszt min 5-6 tysięcy dla cywilnych aut, tu będzie pewnie drożej. No chyba że kupisz jakiegoś ulepa składanego u Mietka w stodole..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Sie 2014, 17:53

PomocDrogowa napisał(a):Jesteś mechanikiem i patrzysz na wiek aut :shock: :lol:
Nie rozumiem :no:


Wiesz to działa w dwie strony. Dla mechanika łatwiej naprawiać starsze prostej konstrukcji auta bez elektroniki. Jeżeli spojrzymy na to z innej perspektywy, pod względem ewentualnej późniejszej odsprzedaży auta to rocznik ma duże znaczenie
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

05 Sie 2014, 19:58

Za takie pieniądze nie znajdziesz nic ciekawego w tych rocznikach.
Ja na twoim miejscu bym szukał starszych samochodów.
Starsze wiadomo że mogą mieć oznaki korozji ale będą miały duszę :ok: a młodsze nie :no:
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2014, 21:12

toreto1 napisał(a):Zapomniałem dodać że mam znajomości w Niemczech i Holandii więc dobry i tani model wyhaczę tak jak i tam chcę zrobić tuning. I tak większość czasu spędzam za granicą Myślałem tam na silnikiem 2.0 L DOHC Turbo-I4 (SR20DET) 250KM oczywiście Spec-RSiedzi już tam 6 biegowa skrzynia biegów a to duży plus jeden bieg przy tej mocy:)Samochód jest naprawdę lekki bo to tylko ok 1280kg.Przy Tym samochodzie wole dołożyć 5 tyś do kwoty i za 10 tyś trochę go podrobić.Jedynym minusem jest kierajka na prawej stronie ale może uda mi się trafić na model z przełożoną już kierajką.
toreto1 napisał(a):A po za tym przy wypadku 100km/h z colta zostaje harmonijka a przykładowo z silvi jakoś ten silnik osłoni mnie trochę. Wziąłem sprawy w swoje ręce i wygląda to tak ze uderzam prawdopodobnie w nissanynissan sx200 czyli sławna Silvia

Dla Twojej wiadomości s14 przy czt od strony bezpieczeństwa jest z epoki kamienia łupanego. Silvia to konstrukcja z 94r więc nie oczekuj cudów do tego rdza, rdza i rdza.
Oczywiście silvia wygrywa RWD nad FWD ale mówisz coś o bezpieczeństwie.


Co do reszty Twojej wypowiedzi to same sprzeczności ponieważ silvia ma silnik sr czyli konstrukcyjne początki lat 90. Do tego niby ma być bezawaryjnie a na dzieńdobry polecą Ci panewki, musisz pilnować Yki, i zacznie stukać VTC to takie abecadło w black topie.
Trzeba też dołożyć brak zawiasu i hebla. Oczywiście nie piszę tu że może coś źle wybiera albo hamuje tylko nie wykonuje tych czynności.
Pisałeś o tunningu więc sr-a jak chcesz podkręcić to musisz dołożyć chłodnice oliwy, inną chłodnice cieczy itp. Generalnie sr przy silnikach mivec jest delikatnie mówiąc cienki jak d..a węża. Co ciekawe snujesz jakieś wywody o tunningu a nie wiesz że właściciele sr-ów za głowicę taką jak mivec dali by się pokroić czyli ve.
Twoja droga jest totalnie z tyłka bo zamiast jeździć to będziesz przekładać i kombinować no bo silvia jest z 2003r a to samo auto LHD tylko na inne rynki produkowali od 94-00 no ale rocznik się liczy.
Ciekawe jak chcesz przełożyć silvie żeby nie wyglądała jak ulep...skoro wnętrze jest tylko od sylvuśki.
Pod koniec swojej przygody koszty wyjdą Cię tyle co np.: EVO9 przy którym silvia i jej sr-ek jest starowinką ze śmiesznym silniczkiem.

Jak się upierasz przy SRku to kup sobie s14a podkręć go prostymi sposobami na 300KM i trochę NM (problem tego silnika) dołożysz zawias i hebel a ole silvie bo popłyniesz a s14a to samo.

p.s

Sorki pominąłem fakt że szukasz białego kruka specR z lepszym heblem i zawiasem ale i tak za 20k i przkładka :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe