Samochód klasy C/D do 18.000zł

22 Lut 2017, 17:09

Witajcie! Podobnych tematów jest kilka(naście), jednak chciałbym założyć swój własny aby zebrać trochę informacji w kupę :yes:

Poszukuję pierwszego własnego samochodu. Mam 25lat ale do tej pory korzystałem z samochodów rodziców, a później mieliśmy z dziewczyną autko segmentu A. Przyszedł czas i potrzeba na zakup drugiego, a co najważniejsze, większego samochodu. Do dyspozycji mam 18.000zł (+/- jakiś haczyk). W tym budżecie chciałbym kupić samochód, oraz wykonać podstawowy serwis. Jeśli trafi na auto PB, to w tym budżecie musi się znaleźć także instalacja LPG.

Autko będzie jeździło w trasach po 100/200km regularnie, 2/3 razy w tygodniu. Dodatkowo w niewielkim mieście na krótkich dystansach. Roczny przebieg raczej nie większy niż 30tyś km. Z tego względu pod uwagę brałem jedynie silniki benzynowe z opcją, że po zakupie założony zostanie gaz. Rynek przeglądam już od ok 3 miesięcy i doszedłem do wniosku, że w tym budżecie łatwiej będzie trafić diesla niż kupić zadbaną benzynę, którą będzie sens gazować. W związku z tym chciałbym zaczerpnąć porady czy pchać się w awaryjne diesle mając zaoszczędzone 3-3.5 tyś zł na instalacji gazowej czy jednak poszukać benzyny i założyć gaz.
Samochodem chciałbym pojeździć przynajmniej 3 lata w związku z tym patrzę na zakup bardziej przyszłościowo. Chciałbym uniknąć drogich części eksploatacyjnych i kosztownych napraw, na tyle na ile jest to możliwe w używanym samochodzie. Przestałem rozglądać się za Audi i BMW, schodząc na ziemie i szukając trochę młodszego rocznika pośród marek jak Mazda, Opel, Honda czy Saab.

Przechodząc do sedna:

1. W wymienionym budżecie kupić diesla, zrobić podstawowy serwis i użytkować czy odłożyć 3 tyś na samą instalację i szukać starszej, tańszej benzyny?
2. Czy któryś z wymienionych samochodów wybitnie odstaje od reszty stawiki i nad nim powinienem się skupić?
- Vectra C Lift - 1.8 PB 140KM lub 1.9 CDTI 150km
- Saab 9-3 1.8T 150KM
- Honda Accord 2.0 i-VTEC 155KM lub 2.2 i-CDTi 140km
- Mazda 6 Lift 2.0 MZR 147KM lub 2.0 MZR - CR 143KM
- Peugeot 407 2.0 140KM lub 2.0HDI 136KM

Osobiście najbardziej skłaniam się ku VC po lifcie. Bardzo podoba mi się GTS lecz w budżecie 18K ciężko o benzynę 1.8 tym bardziej z odłożonym budżetem na instalację LPG. Łatwiej znaleźć 1.9CDTI 150KM ale czytałem, że te silniki sprawiają problemy. 120KM to jednak za mało do wygodnej jazdy... Mazda stoi na drugim miejscu jednak ruda ja uwielbia i wiem to z doświadczenia z dwiema M6 :angry:

Mam nadzieję na merytoryczne wypowiedzi i pomoc w podjęciu decyzji :ok:
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

22 Lut 2017, 21:19

Nikt nic nie doradzi? :(
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

22 Lut 2017, 21:55

1. Przy takim użytkowaniu skupiłbym się na pb
2.
- vectra ok, ale poszukałbym przedlifta z 1.8/122. Wersja 140km ma mechaniczną regulację luzów zaworowych - warto mieć to na uwadze.
- saab ok, możesz szukać 1.8T, 2.0t i 2.0T, to ten sam silnik. Pierwsze dwa różnią się tylko programem, najmocniejszy ma inne turbo.
- nie znajdziesz accorda nadającego się do jazdy bez większego wkładu za taką kasę, już nie wspominając o lpg
- wadę mazdy znasz, ale warto szukać, masa szrotu na rynku
- 407 spoko

Popatrz na citroena c5 2.0, lagunę mk2 po fl 2.0, volvo s60, mondeo mk3 2.5,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Lut 2017, 21:58

PMarcin napisał(a):2. Czy któryś z wymienionych samochodów wybitnie odstaje od reszty stawiki i nad nim powinienem się skupić?
- Vectra C Lift - 1.8 PB 140KM lub 1.9 CDTI 150km
- Saab 9-3 1.8T 150KM
- Honda Accord 2.0 i-VTEC 155KM lub 2.2 i-CDTi 140km
- Mazda 6 Lift 2.0 MZR 147KM lub 2.0 MZR - CR 143KM
- Peugeot 407 2.0 140KM lub 2.0HDI 136KM


Vectra C 1.8 140KM- pamiętaj o regulacji luzu zaworowego na LPG
Accord z dieslem (w dobrym stanie) nieosiągalny w tym budżecie.
Mazda 6 z dieslem - ZDECYDOWANIE odradzam, benzyna jest ok.

Pozostałe auta można polecić, po prostu szukaj auta w najlepszym stanie, nie skupiaj się na jednym modelu.
Diesli jest bardzo dużo na rynku wtórnym, ale większość wymaga inwestycji.

Jeśli nie jeździsz dużo po dziurawych drogach to ciekawą opcją jest Peugeot 407 - bardzo udane silniki diesla (2.0), benzyna też jest ok pod LPG i pali stosunkowo mało. Na minus - auto nie jest zbyt wygodne do miasta (przedni zderzak, długi zwis przedni) i mała ilość miejsca na tylnej kanapie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lut 2017, 10:20

Najchętniej kupił bym vectre C po lifcie. Samochód zbiera dobre opinie, ma swoje mankamenty jednak stosunkowo niedrogie i niezbyt uciążliwe. Podoba mi się także stylistycznie w wersji GTS jak i caravan. Problem z wyborem jednostki napędowej. Najłatwiej znaleźć egzemplarze z silnikiem 1.9 cdti 150km. Mi ta jednostka bardzo odpowiada jednak znalazłem kilka tematów że jest ona bardziej awaryjna niż wersja 120km. Informacje były ogólne i zazwyczaj kończyły się na tym, że wersja 120km jest mniej awaryjna i bardzie polecana przez mechaników. Nic konkretnego :(

Czy mogli byście powiedzieć ile w tym prawdy a ile niewłaściwej obsługi? Wersja 120km to za mało i wtedy będzie trzeba szukać starszej, przedliftowej benzyny. Może nawet 2.0 turbo jeśli budżet pozwoli ;)
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

23 Lut 2017, 11:10

Ogólnie kupno nowoczesnego diesla to już "ryzyko wliczone", jak kupisz wersję 120 KM to nie znaczy, że się nic nie posypie w ciągu miesiąca ;)

Benzyny nie chcesz? Dołożysz gaz i masz spokój i ekonomiczny i z naprawami.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Pogoda zmienną jest - wiatr, deszcz i burze
    W lecie pogoda bywa bardzo zmienna. Podczas jednej podróży możemy doświadczyć opadów deszczu, gwałtownych burz oraz porywistego wiatru. Wybierając się na wakacyjne wyjazdy pamiętajmy o tym, aby być odpowiednio ...

23 Lut 2017, 11:27

No benzynę wolał bym zdecydowanie tyle, że w budżecie 18 tys musiał bym kupić samochód starszy i mieć odłożone jakieś 3tys na instalację ;) Ogólnie to benzyna u mnie jest na pierwszym miejscu ale ciężej o nią.

Jak juz wspomniałem. Diesla jest łatwiej kupić, kupię nowszy a ewentualne 3tys zamiast z LPG mogę wsadzić a ewentualnie naprawy/prewencję.
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

23 Lut 2017, 11:33

Ciekawe czemu diesla jest łatwiej kupić, skoro w salonie był droższy, do tego jest lepszy, mało pali i ma duży moment obrotowy? :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lut 2017, 11:59

Dobra to biorąc pod uwagę benzyny, jaki silnik wybrać ?
1.8 fajny do gazu, ale niezbyt mocny jak na dynamiczną jazdę
2.2 direct silnik dynamiczny, ale nie nadaje się podobno do gazu. Prawda to?
2.0t mój ideał jednak ciężko z nim będzie.
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

23 Lut 2017, 12:08

Masz 2.2 wielopunktowy, nie direct - tu LPG podpasuje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lut 2017, 12:28

Mówisz o ecotec do 2005r?
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

23 Lut 2017, 18:12

yep, direct jak sama nazwa wskazuje ma bezpośredni wtrysk
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lut 2017, 18:41

Czyli silnik jest tylko w przed liftach a mi zależy na polifcie :( zostaje jedynie 1.8
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

23 Lut 2017, 19:07

Albo wóz albo przewóz, osobiście wolałbym starsze auto z lepszym silnikiem, ale ja na wygląd nie patrzę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lut 2017, 19:39

Ja wolę nowsze autko. Będzie to środek transportu a nie wyścigowa sztuka. Oczywiście musi w trasie wyprzedzać bez oporów ale trzeba będzie się zadowolić 1.8 :)

Przedlifta nie skreślam całkowicie. Jeśli trafi się ładna sztuka z silnikiem 2.2 to wezmę ją.
Ile w przybliżeniu może kosztować sensowna instalacja do 1.8 i 2.2?
PMarcin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam