Samochód LPG 20000

20 Gru 2018, 23:44

Cześć zbieram się powoli do wymiany mojej Hondy Accord VI na coś nowszego. Interesuje mnie samochód najlepiej w sedanie, mało awaryjny aby koszty naprawy nie były nie wiadomo jakie. :naughty: Jeżeli chodzi o rocznik to +2004 . Budżet, który mogę wydać na kupno to 20000 tys. Mój przebieg roczny mieści się w około 30000 więc chciałbym aby silnik nadawał się pod instalację LPG i dobrze z nią współpracował. :ok: Kolejnym priorytetem w wyborze jest ilość koni przydałaby się większa ilość w porównaniu do Accorda (136km) mierze teraz powyżej 150km, chcę aby nie było problemu z wyprzedzeniem gdyż 70% poruszam się po drogach krajowych oraz autostradzie. Samochód ma mi służyć do dojazdu do pracy 40km w jedną stronę i ewentualnie wypady na zakupy. Najważniejsze aby silnik nie był nie wiadomo jak skomplikowany w naprawie. :piwo:. Z moich propozycji to Skoda Superb 1.8t, Volvo s40,S60 w wersjach 2.0t 2.4 170km 2.5t 210km
Pawel090
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2018, 10:08

1. Superb spoko ale nie licz na jakieś super osiągi - duże to i ciężkie
2. S40 spoko
3. S60 spoko
4. Nie ma sensu odrzucać wersji 2.4/140 (w sumie najpopularniejszej). Wersja 170 różni się wyłącznie programem (więc zawsze możesz podnieść 140) a poza tym te dodatkowe 30 km jest dostępne tylko w górnym zakresie obrotów - ogólnie różnica jest powyżej 4500 - poszukaj charakterystyk i sprawdź sam.
5. Przy 2.0T uważaj bo sporo egzemplarzy to przekładane angliki
6. Zerknij na mondeo mk3 2.5/3.0
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Gru 2018, 16:16

Superb ma to do siebie, że ma dużo miejsca w środku i jak na 1.8 silnik nie takie złe osiągi bo 9,5s do 100km/h według "auto.centrum". :yes:
Natchnąłem się właśnie któryś raz w internecie z taką opinią że w volvo 2.4 s40/60 pomiędzy 140 km ,a 170 km jest tylko różnica powyżej 4.5 tys. obrotów to czyli musi coś musi w tym być. :roll:
Właśnie bardzo ciężko trafić te 2.0t i najchętniej bym go wybrał gdybym kupił Volvo chodzi o opłaty przy OC, ale dzięki za uwagę przy ewentualnych oględzinach auta będę z tym silnikiem będę miał to na uwadze. :)
Mondeo mk3 fajny wybór ale jeżeli miałbym wybrać między 2.5 a 3.0 to wybrałbym 2.5 ze względu na mniejsze opłaty OC. Tylko tak się zastanawiam jak współpracą tego silnika z LPG, bo niestety z tego co się orientuję silniki Forda źle znoszą gaz, czy to prawda?. :piwo:
Pawel090
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2018, 16:29

Powiedzmy, że "silniki forda" (oczywiście nie wszystkie) mają ceramiczne gniazda zaworowe (trochę delikatniejsze niż standardowe) i mechaniczną regulację luzów zaworowych (jak połowa aut na rynku). Ogólnie nie ma problemów z lpg ale trzeba to regularnie serwisować a nie jeździć dopóki się nie rozpadnie - a w tym kraju jeździ się "do końca" a później płacz, że trzeba naprawiać. BTW dotyczy to silników 1.6, 1.8 i 2.0 durateq
2.5 i 3.0 to zupełnie inna bajka, proste konstrukcje (bodajże z mazdy czy tam zrobione we współpracy z mazdą) i lpg będzie działało bez problemów.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2018, 03:15

Tak zacząłem przeglądać Mondeo i natchnąłem się z bardzo dużym rozstrzałem cen bo trafiałem po 8k nawet po 25k nie wiem czym to jest spowodowane. :no: Z reguły są do poprawek lakierniczych na tylnich błotnikach czy to jest wynik słabego zabezpieczenia antykorozyjnego przez Forda? :oops:
A może w tych moich wymaganiach znalazł by się samochód z skrzynią biegów 6-biegową ? :happy:
Pawel090
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2018, 10:10

1. Te auta mają już prawie 20 lat więc nic dziwnego, że jakaś korozja się pojawia
2. Polifty są lepiej zabezpieczone przed korozją

Co do różnicy w cenie
- mondeo mk3 2.5 V6 - dość popularny i najtańszy - te za 8k to już raczej końcówka ale przy 12-13 powinno być już ok
- mondeo mk3 3.0 V6 - mniej spotykany, wg znafców "lepszy"
- mondeo mk3 3.0 V6 ST220 - usportowiona wersja z innym zawiasem/hamulcami/dokładkami itd
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2018, 12:39

Zagłębiłem się w czytanie o Fordzie Mondeo Mk3 2.5 v6 170km i trafiłem na internecie na niepokojącą mnie informacje ,a mianowicie chodzi o uszczelkę pod głowicą, że siada po 200000 ,a nawet wcześniej. :oops: Najbardziej co mnie zaniekoiło to ,że koszt naprawy jest wysoki 4,500 jak tą uszczelką? :shock:
Pawel090
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2018, 14:05

Pawel090 napisał(a):siada po 200000 ,a nawet wcześniej.


No to nie masz problemu bo te auta mają na pewno najechane o wiele więcej. Zresztą imo to jakieś głupoty

Pawel090 napisał(a): Najbardziej co mnie zaniekoiło to ,że koszt naprawy jest wysoki 4,500 jak tą uszczelką? :shock:


Chyba razem z wymianą całego silnika :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2018, 19:26

Pawel090, a nie zastanawiałeś się że te wszystkie auta to ta sama bajka co Twój Accord VI? Mam to samo auto i dla mnie średnia opcja wybrać coś co ma 2 lata mniej w dowodzie w rubryce rocznik, a i tak pochodzi z lat 90.
Bo np Superb to jest Passat B5/A4 B5 czyli 95-97 rok, Volvo S40 - Focus z 98 itd..
Nie licz na skok jakiś super technologiczny to są starocie wszystko.
I nie zawsze auto 2 lata młodsze = w świetnym stanie, lepszym niż Twój accord, po prostu kupisz coś innego z innym znaczkiem, silnikiem.

Ponadto zamiast Superba wybrałbym Audi A4 B6 1,8T może nawet wersje "BEX" złapiesz 190 koni. Tylko że rocznikowo może być ciężko bo chcesz coś 2004+ zupełnie bezsensu.
Tak na prawdę Octavia II na płycie Golfa V to nowocześniejsze auto niż Superb I nawet jakby była z 2004 a Superb 2008.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2018, 20:53

Niestety masz racje z tym skokiem technologii,z tym wiekiem samochodu trzeba chyba zmienić troszkę priorytety :angry:
Fajna propozycja z tym audi ale tak prawdę mówiąc kupić samochód dajmy na to z 2002 za 20k to trochę nie za bardzo.
Octavie II bardzo mi się podobają ale niestety wszystkie silniki prócz 1.6 ,który nie dałby mi frajdy z jazdy nie nadają się do gazu ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa :?
Moją propozycją jest kia ceed 2.0 143km w wersji kombi ( wiem ,że mniejsza ilość koni niż napisałem wyżej, ale rocznik dobry można trafić i inna wersja niż sedan ale hatchback nie podobają mi się). :wink:
Jeszcze z takich innych typów mam Citroen C5 III generacji ale to już w dieslu bo w benzynie i gazie bardzo ciężko spotkać tylko jaki silnik w tym przypadku będzie dobry? Jak z elektroniką w tym samochodzie? Jakie typowe wady są? Czy hydropneumatyczne zawieszenie jest drogie w serwisie?
Pawel090
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2018, 21:18

Wiesz mamy 2019 rok prawie, FSI już trochę jest na rynku i jak widać da się założyć lpg, chociaż jest to bardziej skomplikowane i ciut droższe:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



C5 to chyba mówisz o II generacji? Tam jest cienko bo benzyny to wszystkie raczej słabe, były potem zdaje się jednostki THP takie sobie, no albo 3,0 V6 - ale dla mnie masz słaby budżet na dobre C5 II generacji z czymś konkretnym.

Może lepiej C5 I po lifcie 3,0 V6?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2018, 21:57

Pawel090 napisał(a):Citroen C5 III generacji
Pionek napisał(a):C5 to chyba mówisz o II generacji? Tam jest cienko bo benzyny to wszystkie raczej słabe, były potem zdaje się jednostki THP takie sobie, no albo 3,0 V6 - ale dla mnie masz słaby budżet na dobre C5 II generacji z czymś konkretnym.
w c5 II gen (przez niektórych zwanym IIIgen) dobre są 1.8 i 2.0, ale zdecydowanie nie ten budżet na coś konkretnego
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Gru 2018, 23:28

Pawel090 napisał(a): Czy hydropneumatyczne zawieszenie jest drogie w serwisie?
bardzo drogie i w dodatku wcale nie trwalsze niż zwykłe
Dodatkowo sama pompa ulega awarii

Typowe usterki to standard we Francuzach czyli elektronika jak i masa innych pierdół, hamulce nietrwałe i słabe, korozja przewodów hydraulicznych. Ogólnie poza komfortem i niezłym wyposażeniem to plusów wiecej chyba nie będzie, no moze jeszcze blacha nie naganna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Gru 2018, 01:04

Hydro bez ruszania wytrzymuje ok 200k (trzeba tylko pilnować płynu LHM. Jeśli miechy nie ciekną, to nic przy tym nie robisz. Jak cieknie, to zmieniasz/regenerujesz ten wadliwy i jeździsz dalej. Koszt może 1-1.5k na 200k, czyli średnio 2x lepiej niż wielowahacz w tymże modelu czy u konkurencji (którą pominę, bo będzie, że szkaluję)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Gru 2018, 10:56

Nie sądziłem , że można na bezpośrednim wtrysku instalację gazową założyć. W moim budżecie jakąś ciekawą Octavię II dałoby radę kupić? Czy musiałbym dołożyć ,jak tak to ile? Jaki silnik najlepszy ? Co z pozostałymi elementami, pytam pod kątem awaryjnosci?
To jak tak czytam wasze komentarze odpuszczę sobie tego Citroena.
Pawel090
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna