Samochód na bardzo dlugie regularne trasy

02 Gru 2014, 18:10

Z racji ,że dostałem ciekawa ofertę współpracy muszę zakupić lepszy samochód , auto będzie jeździło regularnie na trasach po całej Polsce + regularne trasy do Włoch , Austrii , czasem Niemiec i mam nadzieje ,ze ominą mnie trasy do Hiszpanii.Wszystko zależy od ilości klientów ale jeśli wszystko poszłoby zgodnie z planem to tak średnio 7tys. miesięcznie i ok. 80tys. rocznie.

Z racji takich odległości szukałbym czegoś komfortowego i bezawaryjnego .o silnika to na razie jak najbardziej ekonomiczny nie wykluczam ,ze następny będzie benzyna wysokolitrażowe, ale wszystko zależy od tego jak interes będzie się rozwijał.Co do skrzyni mam dylemat boje się automatów ale na takie odległości chyba by się mnie przydał.


Autem raczej będę jeździł sam ale z racji ,ze jadę tam służbowo w interesach to będę zabierał ze sobą sprzęt(laptop , kamera ,aparat fotograficzny) +ubranie na kilka dni. Stawiałbym raczej na samochód o nadwoziu kombi .


Dodatkowo ale nie jestem tego pewny jak to zostanie rozwiązane i chyba to zdeterminuje samochód. Jest to ,że jest opcja ,ze będę musiał zabierać próbki do badania i ich waga będzie wynosić od 100-300kg .Ale tak jak pisałem nic pewnego .


Cena jak najmniejsza , najprawdopodobniej kasę będę pożyczał od rodziny bo sam niewiele mam, max 30tys.( w tej cenie musi się zamknąć wtedy wszystko , naprawa , opony , ubezpieczenie itd.) ale najchętniej 10-20tys. Biorę pod uwagę samochody starsze , proste konstrukcyjne , tak aby były na początek a później jak pojawia się zlecenia zakupić coś nawet nowego z salonu . Dlatego nie wykluczam nawet aut 20-letnich (choć mogą budzić politowanie wśród klientów) .
Szczerba36
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: B4 1,9TDI

02 Gru 2014, 18:24

BMW 7
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Audi A8 D2
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Merc S
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Gru 2014, 18:56

Szczerba36 napisał(a):ale najchętniej 10-20tys. Biorę pod uwagę samochody starsze , proste konstrukcyjne


jak jak zawsze polecam Lexa GSMK2 430 lub MK2 300 w obu przypadkach bardzo niska strata na wartości oraz w miarę normalne koszty eksploatacji. Do tego 430ka ma śmiesznie niskie spalanie PB/LPG jak na swoje wymiary.
No i jeżeli myślisz o późniejszej zmianie to fajne jest to że nie ma praktycznie utraty wartości ponieważ decydujący jest stan autka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Gru 2014, 19:29

Stary diesel w widłach to troche ON wypije. Ja bym szukał benzynki zagazował ją. Większy zbiornik w bagażnik dać i mozna śmigać. Na pewno taniej wyjdzie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Gru 2014, 21:31

ode mnie w140 4.2 w gazie : )
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

04 Gru 2014, 09:26

Tylko wlicz koszt instalacji LPG dla V8 heh :) bo tylko w gre wchodzą auta bez gazu i zakładanie koniecznie nowej instalacji. Inaczej zapomnij o gazie bo bedziesz klął.
Warto obadac gdzie na trasie są stacje LPG lub czy bardziej bedzie Ci pasowac CNG...
Niestety w PL CNG odpada.
Ja bym celował od 2.4 R4 lub max V6.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?
    Udział w wypadku lub stłuczce niesie za sobą lawinę konsekwencji. Najważniejsze jest życie i zdrowie uczestników zdarzenia, ale zaraz potem nasza uwaga skupia się na uszkodzonym samochodzie. Wyłączenie pojazdu z użytkowania ...

04 Gru 2014, 10:45

A ja bym Ci polecił zainwestować w dobre AC z autem zastępczym, dobre opony to podstawa i jedno to kupić drugie to kupić pakiet startowy, jeżeli auto ma być tak solidnie użytkowane to musisz patrzeć na stan techniczny i ile musisz do samochodu dołożyć żeby był perfekcyjny pod względem technicznym. Ja bym szukał jednak czegoś młodszego bo nawet głupie przewody hamulcowe jak Ci w DE popękają w starym szrocie to będziesz miał problem. Oszczędnym dieslem przejedziesz 1000 km na jednym baku.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

04 Gru 2014, 11:12

No dokładnie stary szrot to nie jest dobry pomysł tym bardziej w widłach. Autko powinno byc proste w obsłudze i mało awaryjne. Gdyby w gre wchodził sedan ciekawą opcją jest Hyundai Sonata 2.4 R4. Bagażnik 500 litrów.
Ewentualnie jakis diesel?? Tu pomysłów nie mam :) Gdyby nie zawodna elektronika można pomyśleć nad 2.0 HDI 110KM w pugu albo C5 ale to moim zdaniem zbyt duze ryzyko w takie auto wchodzic jak beda regularne długie trasy.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2014, 12:53

Bardzo chętnie wybrałbym taka limuzyny ale mam dwa felery :
-nie wiem czy pisałem wchodzi praktycznie tylko w grę auto w nadwozi kombi ew. SUV z racji czy nie będę woził tych próbek a załadunek próbek o wymiarach powiedzmy 1*1*0,2m i wadze 100kg może być bardzo kłopotliwy do sedana , zwłaszcza jakbym chciał a jednym razem zawieść 3 takie próbki do badania.Ale nie jestem pewny czy będę to woził , w początkowym stadium ,,dorabiania się" mogą zajść takie potrzeby by zaoszczędzić na transporcie.
- w wypadku gdym się chciał przespać itd. jest utrudnione w takim aucie

Poważnie zastanawiałem się nad C5 II 2,0 HDI mogłem taką kupić w wakacje z rocznika 2009 w cenie 23 tys. ( full wersja bez pneumatyki i automatycznego ręcznego i automatycznej skrzyni) w kwocie 30tys. miałbym ubezpieczenie , Assistance i pakiet startowy ( było to zrobienia zawieszenie).
Wtedy maiłem tez do wyboru Berlingo 2005 2.0 HDI 90 KM za połowę tej kwoty (10tys. auto + ubezpieczenie i pakiet startowy)
Niestety teraz nie ma nic do wyboru i stąd to pytanie.


Z BMW chodzi mnie po głowie E65 :
[link do oferty na Allegro wygasł]
ale tka jak pisałem z racji ,że nie wiem czy nie będę woził tych próbek to nie mogę na razie podjąć się wyboru auta o nadwoziu sedan.

Grand Cherokee WJ 2,7 CRD ew. 4,7 w benzynie +gaz.
[link do oferty na Allegro wygasł]

Myślałem tez o Mercedesach klasy E (W220 lub W221)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ewentualnie o 307 SW lub Astrze kombi.
Tylko mam obiekcje czy nie z małe to są samochody

Ewentualnie można by było zastanowić się nad taka prawie nową Fabią kombi tylko trochę mały bagażnik i chyba za słaby silnik jak na takie trasy:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnim moim kandydatem jest Octavia II 4x4 1,9 TDI


Nadal mam dylemat z ta automatyczną skrzynia czy nie będzie to najsłabszy element tego auta i najbardziej awaryjny .Z drugiej strony obawiam się sprzęgieł i dwumas bo przyznam się szczerze nie jestem zbyt sprawnym kierowca pomimo posiadania długi okres prawa jazdy.

A tej pracy podejmuje się , bo mogą być z tego całkiem przyzwoite pieniądze. Zresztą jak się nie wskoczy an głęboką wodę to się nigdy człowiek pływać nie nauczy.
Szczerba36
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: B4 1,9TDI

04 Gru 2014, 16:39

Silniki poniżej 2.0 to odpuść w trasy to kiepski pomysł. Z tych co podałeś ja bym celował w C5 w kombi z racji, ze to bardzo wygodny samochód o sporym bagazniku ponad 550 litrów.
Silnik 2.0 HDI 136KM da rade z powodzeniem FAPem się nie przejmuj ani silnikiem bo to dobra jednostka. Tu problem leży w elektronice, która szwankuje.
Dwumas i spzregło wymieniasz raz na ok 150tys km. W automacie nie ma tego problemu, ale trzeba wymieniać olej i dołożyć dodatkową chłodnicę oleju.
C5 ma automaty Asin także serwis do nich nie jest utrudniony bo uzywa się je w wielu autach.
Ogólnie automat jest wygodny jak się daleko jezdzi.

Suvy i terenówki w trase przemilczę bo szkoda o tym gadać.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2014, 16:51

czy ten temat to jakieś jaja? Auto na bardzo dugie trasy więc co tu do jasnej ciasnej robi Fabia która nadaje się do miasta.. :x
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Gru 2014, 17:24

Nie ma co się spinać chyba facet nie orientuje się bo niby jak zestawił Fabie z Grand Cherokee :D oba auta nijak się mają do zachodnich autostrad większych przebiegów ze sporymi prędkościami.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2014, 22:35

Szczerba36 napisał(a):C5 II 2,0 HDI mogłem taką kupić w wakacje z rocznika 2009 w cenie 23 tys. ( full wersja bez pneumatyki
mam jakieś dziwne wrażenie, że wszystkie C5 miały pneumatykę ale może się mylę
No z tą Fabią to pojechałeś :D ja tam nie chciał bym męczyć się za własne pieniądze w takim gniocie :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Gru 2014, 18:02

mike1735 napisał(a):mam jakieś dziwne wrażenie, że wszystkie C5 miały pneumatykę ale może się mylę

C5 pierwszej generacji wszystkie miały. W drugiej generacji uboższe wersje miały konwencjonalne zawieszenie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Gru 2014, 18:29

Ale po co się męczyć z wynalazkami typu C5 jak trasy mają być długie więc potrzeba wygody i ekonomii. GS MK2 V8 spali w trasie około 10-12l pb przy normalnej jeździe i około 13l lpg. co daje w przeliczeniu 6,5l ON. Auto jest mega trwałe, wygodne i szybkie...a do tego nie traci na wartości tak mocno jak np; cytrynka więc zawsze parę tysiączków do przodu.
Już nie wspominając o dużych dieslach w starych autach i ich serwisie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe