Samochod na ciezka zimowa droge

23 Wrz 2011, 00:22

Range Rover P38 rocznik 2000/01 to dobry wybor na droge, ktora zima jest porzadnie zasypa,a latem wyglada jakby saperzy sie na niej bawili?. Na szczescie mam jej tylko 3 km, co nie zmiena faktu, ze bede przejezdzal jakies 500 km miesiecznie po nowej szosie, ktora znowu zima jest zadbana ( odsniezona, posypana). No i dodam, ze klimatyzacja to podstawa
filozof
Nowicjusz
 
Posty: 4

23 Wrz 2011, 06:34

A na tej drodze, jest czesto duzo nie ubitego sniego, tak ze osobowka sie na nim zawiesisz? Bo jak jest ona po prostu oblodzona, to wystarczy osobowka z 4x4 + jakies opony zimowe ze sredniej polki cenowej.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

23 Wrz 2011, 17:04

Osobowka bardzo czesto nie daje sobie rady, a nawet gdyby było inaczej to wole miec pewnosc, ze wyjezdzajac z garazu dojade na miejsce i nie bac sie utkniecia w śniegu
filozof
Nowicjusz
 
Posty: 4

23 Wrz 2011, 18:56

Kolego zależy jak porządnie ta droga jest zasypywana. Jeśli tak jak u mnie to nie pomoże Ci żaden nawet terenowy samochód z napędem 4x4. Ja znalazłem inny sposób na to i póki co jestem tylko zadowolony. Teraz nie boję się, że nie dojadę gdzieś bo będzie zasypane. Powiedz może jaki masz budżet na ten cel.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Wrz 2011, 20:25

Dobra terenowka da rade, Patrol(i nie tylko Patrol) na BFG A/T jest w stanie po pol metrowym nie ubitym sniegnu jezdzic. I nie wiem czy wlasnie na taki mega snieg nie beda lepsze wlasnie BFG A/T od typowych zimowek na asfalt, chyba ze jakies dedykowane zimowki pod terenowke kupic, bo 1-sze lepsze do SUVow to typowe na asfalt sa.

A od RR P38, jak chcesz koniecznie terenowke, ja bym wolal osobiscie Jeepa Grand Cherokee, V8 + LPG w automacie oczywiscie. Ale Subaru Forester dla przykladu sobie tam na 100% poradzi, a na asfalt duzo lepsze autko. Symetryczny naped 4x4 powinien swoje tam wlasnie zrobic.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

23 Wrz 2011, 21:53

Dobra terenowka da rade, Patrol(i nie tylko Patrol) na BFG A/T jest w stanie po pol metrowym nie ubitym sniegnu jezdzic.


Bez obrazy ale jeśli 50 cm jest dla Ciebie mega śniegiem to nie mamy o czym rozmawiać. Nawet najlepsza terenówka na PORZĄDNIE zaśnieżonej drodze zawiesza się.
Pół metra sypkiego śniegu brałem 80 - tką quattro bez problemów, może nie na raz, ale wezmę, a zapewniam Cię, że to w porównaniu z tym co mam u siebie to nie jest zasypana droga, wręcz niemalże przejezdna. Więc bądź łaskaw i nie ucz mnie, bo od dobrych 6 lat walczyłem z zimą różnymi sposobami, od Fronter, Vitar, Patroli na Case 5140 skończywszy obecnie a i tak nie zawsze daje radę. I tak nieraz porządnie zaśnieżona droga jest możliwa do odśnieżenia tylko przez pług wirnikowy na Zile. Więc bez obrazy ale 50 cm w dodatku sypkiego śniegu to nie jest zaśnieżona droga.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    AutoSalon - Bass i Tuning Show, Lublin 2012 / relacja
    W dniach od 21 do 22 kwietnia 2012 roku w Centrum Targowm Międzynarodowych Targów Lubelskich odbyła się kolejna edycja Targów Motoryzacyjnych AUTOSALON i Targi Tuningowe - Car Audio BASS&TUNING SHOW. Wiosenne ...

24 Wrz 2011, 00:10

No 50cm pewnie Forester I gen ogarnie spokojnie, ale co do Audi Quatrro to bym nie byl taki pewny(przeciez one maja przeswit jak osobowki normalne, z 20cm), chyba ze przod tyl rozjezdzic jak sie przod zawiesi, bo przy 4x4 jak srodkiem auta na zaspie nie wisisz to wycofasz raczej.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

24 Wrz 2011, 08:07

Zaspa to nie sypki śnieg - mylisz pojęcia. W zaspie auto zachowuje się zupełnie inaczej. A co do Audi quattro - sypki śnieg o głębokości ok 50 cm zrobisz nią, ale powtarzam, sypki śnieg, przejadę bo auto ciągnie na 4 koła, z racji w miarę dobrej przyczepności sporo odgarnę zderzakiem, ale tak jak mówię, sypkiego śniegu - puchu, nie nawianego. Z resztą nie nakazuję Ci wierzyć, możesz wpaść do mnie w sezonie zimowym to się przekonasz.

Autor nadal nie podał budżetu. Więc nie bardzo wiemy co można doradzać, no chyba że w ciemno to Subaru Forester, BMW X5.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Wrz 2011, 15:39

Budzet do 25 tyś. I raczej skłaniałbym sie do segmentu SUV, bo typowa terenowka jest mało wygodna przy 100 km/h, no chyba, ze sie myle i sa terenowki dobrze wyciszone i z nieco bardziej miekkim zawieszeniem nie wytrzesa mi flakow przy duzej predkosci
filozof
Nowicjusz
 
Posty: 4

24 Wrz 2011, 16:02

Forester I gen, ma bardzo dobre zawieszenie jak chodzi o asfalt. Autko bardzo trwale i udane, tylko kupic w miare zadbanego, to nie takie proste. Blokady oczywscie w nim nie znajdziesz, ale symetryczny 4x4 da spokojnie rade, wolnossace w manualu maja reduktor. Za Rav4 II bys tez mogl sie rozejrzec spokojnie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

24 Wrz 2011, 21:17

Jak ma byc SUV to polecam Jeepa Granda Szerokiego. Chyba nic lepszego z SUV'ów nie znajdziesz.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok