Samochód na co dzień z turbo 35 tys

01 Lis 2020, 19:38

Szukam dla siebie samochodu na co dzień. Służyć będzie mi głównie do dojazdów do pracy czyli 15km w jedną stronę. Oprócz tego wiadomo miasto, trasa czasem w weekendy.
Przebieg roczny 15 - 20 tys. Chciałbym żeby była to benzyna z turbo. Nie musi być mega mocna albo żeby auto fajnie się zbierało też w dolnych partiach obrotomierza.
Mój budżet to 35 tys. Segment C.
Co mi się podoba?
- Seat Leon III 1.4 TSI 122km - Słyszałem złe opinie na temat tych silników ale podobno to są już te poprawione i jest ok.
- Volkswagen Golf VII 1.4 TSI 122km - W sumie to samo co leon ale jednak Leon ładniejszy według mnie. Golf będzie droższy w zakupie?
- Alfa romeo giulietta 1.4 T-jet 120km - Słyszałem wiele dobrych opinii o silniku ale podobno bardzo twarde zawieszenie jest w tym samochodzie co mnie trochę martwi patrząc na nasze drogi.
- Ford Focus mk3 1.6 ecoboost 150km - Kolega z pracy ma takiego forda ale bez turbo i podobno świetne auto.
- Fiat bravo II 1.4 T-jet 120km - Niby poniżej budżetu ale auto wydaje się ok. Pytanie jak z trwałością na tle pozostałych aut? Nie jestem uprzedzony do fiata i jakby mi zostało w kieszeni kilka tys to bym się ucieszył w sumie.
Zauważyłem, że większość bravo w najlepszej wersji wyposażenia posiada silnik 1.4 multiair 140km. Naczytałem się, że jest to nietrwałe rozwiązanie. Nie wiem też ile kosztuje naprawa lub wymiana tego modułu?

Będę wdzięczny za porady.
guardian10
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Lis 2020, 22:04

Jak masz 35 tys to znajdziesz takiego Leona 1,4/140-150, to są już inne silniki, fajna charakterystyka i świetnie napędzają auto.
A golf? ciut lepsze materiały, może być droższy, musiałbyś sam sprawdzić.
Generalnie jak szukasz 1,6 Ecoboosta 150 w Focusie, to szukaj TSI też mocniejsze, tak samo T-jet też był 150 konny.

Jeśli chodzi o Bravo to jest to auto starsze od Golfa czy Leona, pochodzi z 2007, a do tego porównywanie mocy - typu 120 w Bravo i 1,6 EB 150 bezsensu.
Nie wiem też czy 35k na Bravo to nie przegięcie, generalnie w środku będzie staro i auto mniej nowoczesne od przedstawicieli grupy VAG czy nawet Focusa mk3.
A nie myślałeś bardziej o Tipo II? minimalnie dorzucisz coś albo i nie i masz 4-letnie Tipo 1,4-tjet.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2020, 11:30

1.4 tsi 140/150 km to nie w tej cenie z tego co zauważyłem. Tak samo Tipo 1.4 t jet 120 km, trzeba by do niego dołożyć przynajmniej z 10 - 15 tys żeby mieć w ogóle co wybrać.
guardian10
Nowicjusz
 
Posty: 8

02 Lis 2020, 16:22

guardian10 napisał(a):1.4 tsi 140/150 km to nie w tej cenie z tego co zauważyłem


Dokładnie, ale możesz kupić 1.4 TSI 122 w Golfie VII lub Leonie III i zrobić tuning na ~150KM.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Lis 2020, 18:15

A to ten sam silnik tylko programem się różni?
guardian10
Nowicjusz
 
Posty: 8

02 Lis 2020, 19:13

..oraz osprzętem np turbiną itd.
Gdyby tylko programem się różnił to byś 180 wyciągnął a nie jesteś wstanie.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Miejskie auta ze 100-konnymi benzynowymi silnikami
    Samochody wyposażone w silnik Diesla stają się coraz mniej popularne, a ich udział na rynku globalnym – po raz pierwszy w historii – spadł w tym roku do poziomu poniżej 50 proc. Równocześnie zyskują auta ...

02 Lis 2020, 19:20

Zerknij sobie na megane 3. Masz dwa silniki "do wyboru" - 1.4tce oraz 2.0tce. Technicznie obydwa ok więc bierzesz ten, który odpowiada ci osiągami, w razie potrzeby do obydwu założysz gazik. A jeśli ilość miejsca nie jest spektakularnie ważna to jest też świetnie wyglądająca wersja coupe
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Lis 2020, 19:37

I przy okazji trzymaj się Pan za kieszeń bo wersja Coupe wymaga tego, a mówią że to BMW jest drogie w naprawach :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4