REKLAMA
Witam.
Jak w temacie, potrzebuję pomocy w wyborze samochodu. Na ten cel mogę przeznaczyć do 15tyś. zł. Będzie używany głównie(zakładam ok.70%) przez moją mamę na dojazdy do pracy i na zakupy. Myślę, że z tego tytułu warto wspomnieć, że do pracy ma 6km w jedną stronę. Zakładam,że sama zrobi nim rocznie ok. 7000km, więc przebieg śmiesznie mały. Uwzględnić trzeba też wyjazdy na weekendy i wakacje. W sumie przewiduję roczny przebieg w granicy 10 000-12 000 tyś. km. Na chwilę obecną będzie to jeden z dwóch samochodów w domu(ja posiadam własny), jeszcze w tym roku możliwe, że coś małego pojawi się dla siostry.
Od razu z tego miejsca pojawia się moje pytanie odnośnie wyboru silnika. Jeśli benzyna to raczej z jakąś sekwencją, ale ciekaw jestem waszych opinii odnośnie diesla. Biorąc pod uwagę fakt, że diesel wolniej nagrzewa się nie jestem przekonany, czy odcinki rzędu ww. 6km są 'zdrowe' dla jakiegokolwiek z ropniaków.
Skłaniałbym się osobiście do rozwiązania b+g.
Wygląd kwestią gustu, jednak fakt, że to samochód dla kobiety. Bliżej więc mu do elegancji niż sportu.
Zależy mi na trwałości, nie chciałbym musieć co chwila dłubać w nim. Wolę jednak zapłacić więcej za daną cześć, ale by faktycznie warta była swojej ceny i nie było większych problemów ze zdobyciem jej. Niech samochód będzie maksymalnie bezpieczny, bym miał czyste sumienie puszczając ją samą w drogę.
Odnośnie nadwozia nie ma większych kryteriów. Fakt, że coś pokroju Toyoty Corolli w hatchbacku może być ciut za małe, ale nie chcę by był to karawan rozmiarów V70 chociażby. Passatem w kombi 4,5m dł. całkiem dobrze sobie radzi.
Typy, które obecnie sobie upatrzyłem to Audi A4 (technologia, jakość etc. chociażby quattro co biorę pod uwagę, aczkolwiek wiem, że łatwiej można trafić na jakiś przypudrowany złom), Lancia Lybra(elegancja, wykończenie, wyposażenie oraz sentyment do Kappy i Delty), Citroen Xsara Picasso(wysoka pozycja za kierownicą, wygląd zewnętrzny, pochlebne opinie zasłyszane u znajomych Pań), Volvo S/V 40(podobnie jak u Audi).
Opcjonalnie, biorę pod uwagę skrzynię automatyczną. Śmiem mieć obawy, że w tym przypadku z manualną skrzynią sprzęgło może mieć ciężkie życie. Nie chciałbym dwa razy częściej go wymieniać,nie wspominając o możliwości uszkodzenia samej skrzyni. Fakt, iż nie będzie to nowy samochód sprawia, że potrzebuję porad, bo sam nie miałem większej styczności.
Podobnie z napędem 4x4. Obecna zima jednak skłania mnie do takich rozważań. Nie bardzo wiem co innego po za Audi i innymi z koncernu VW można brać pod uwagę. Będę wdzięczny również za wszelkie opinie na ten temat.
Wiem, że w tym przedziale cenowym wybór jest duży, dlatego proszę o jakieś rozsądne i konkretne porady.
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Paweł