Samochód nie przełącza się na LPG. Problem z elektrozaworem?

29 Lip 2016, 09:57

Witam.

Mam problem z przełączeniem się samochodu na LPG, zaraz po tym gaśnie. Bak jest pełny. Poniżej fotki tych wtyków od elektrozaworu. Czy to może być to? Jeden wygląda na nadtopiony. Oskrobałem je trochę i potraktowałem odrdzewiaczem ale nic. Nie ma tego charakterystycznego kliknięcia i samochód zaraz po tym gaśnie. Czy dostane gdzieś takie wtyczki i czy sam je wymienię? Jestem kompletny laikiem. Czy wizyta w warsztacie będzie konieczna? Dzisiaj wieczorem mam wyjazd. Jazda na benzynie nie wchodzi w grę.

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
OAsterka
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 03 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Astra
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lip 2016, 10:23

Przeczyść męskie styki na elektrozaworze papierem ściernym i dopiero psiknij kontaktem lub coś w tym stylu do zmywania i zabezpieczeń połączeń elektrycznych.
Wtyczki które trzymasz na zdjęciach są to z tego co widzę zwyczajne konektorki żeńskie ([link do oferty na Allegro wygasł]) trzeba tylko dobrać odpowiedni rozmiar (szerokość). Zdejmujesz te niebieskie peszle ściągając je na przewody, następnie obcinasz konektorki. Zdejmujesz izolację z przewodów i zakładasz nowe konektorki. Naciągasz tą niebieską osłonkę i podpinasz do elektrozaworu. Jeżeli tu jest problem to na pewno pomoże :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Lip 2016, 17:19

Jesteś wielki. Dzięki za potwierdzenie usterki. Dorwałem takie konektorki w elektronicznym, groszowa sprawa. Połączyłem końcówki kabli i spiąłem tym konektorkiem. Hula :) niestety ta niebieska osłona nie chciała zejść. Musiałem ją rozciąć i zeskrobać, a całość zaizolować po prostu taśmą izolacyjną. Swoją drogą najpierw podpiąłem 3 kable, ten żółty też, bo myślałem że odpadł. Po podłączeniu trzech na panelu zaczęło mrugać na czerwono "R". Po odcięciu tego trzeciego kabla sytuacja wróciła do stanu sprzed awarii. Dziękuję bardzo. Sporo zaoszczędziłem.
OAsterka
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 03 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Astra
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Lip 2016, 13:19

Takie osłonki na konektorki też można kupić za grosze w sklepie. Taśma izolacyjna niegługo wytrzyma - pod wpływem ciepła z silnika z czasem zacznie sie kleić i puszczać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sie 2016, 08:36

MotoAlbercik napisał(a):Taśma izolacyjna niegługo wytrzyma - pod wpływem ciepła z silnika z czasem zacznie sie kleić i puszczać.
Dokładnie, lepszym sposobem będzie kupienie koszulki termokurczliwej odpowiedniej średnicy i założenie. Przy takim rozwiązaniu nie powinno się nic dziać przez długi czas. Oczywiście warto raz na jakiś czas odpiąć wtyczki i psiknąć jakimś kontaktem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999