Samochód nie przełącza się na LPG. Problem z elektrozaworem?

29 Lip 2016, 09:57

Witam.

Mam problem z przełączeniem się samochodu na LPG, zaraz po tym gaśnie. Bak jest pełny. Poniżej fotki tych wtyków od elektrozaworu. Czy to może być to? Jeden wygląda na nadtopiony. Oskrobałem je trochę i potraktowałem odrdzewiaczem ale nic. Nie ma tego charakterystycznego kliknięcia i samochód zaraz po tym gaśnie. Czy dostane gdzieś takie wtyczki i czy sam je wymienię? Jestem kompletny laikiem. Czy wizyta w warsztacie będzie konieczna? Dzisiaj wieczorem mam wyjazd. Jazda na benzynie nie wchodzi w grę.

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
OAsterka
Obserwowany

Prawo jazdy: 08 03 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Astra
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lip 2016, 10:23

Przeczyść męskie styki na elektrozaworze papierem ściernym i dopiero psiknij kontaktem lub coś w tym stylu do zmywania i zabezpieczeń połączeń elektrycznych.
Wtyczki które trzymasz na zdjęciach są to z tego co widzę zwyczajne konektorki żeńskie ([link do oferty na Allegro wygasł]) trzeba tylko dobrać odpowiedni rozmiar (szerokość). Zdejmujesz te niebieskie peszle ściągając je na przewody, następnie obcinasz konektorki. Zdejmujesz izolację z przewodów i zakładasz nowe konektorki. Naciągasz tą niebieską osłonkę i podpinasz do elektrozaworu. Jeżeli tu jest problem to na pewno pomoże :)
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1999

29 Lip 2016, 17:19