[40 000 zł] Samochód o "sportowym zacięciu"

14 Kwi 2017, 00:00

Witam,

Powoli przymierzam się do wymiany mojej Bawarki. Posiadam E46 320D z 99r. Poszukuję samochodu o sportowym zacięciu, chciałbym mieć silnik powyżej 190 KM (te moje 136 to trochę mało, mam wrażenie jakby z 50 już uciekło :lol: ), aby "do setki" miał poniżej 8 s. Rocznie robię około 30 000 km, głównie miasto (Warszawa), z 4 razy w roku dłuższa trasa (500 km), latem (czerwiec-sierpień) trasy 100-200 km raz/dwa razy w miesiącu. Wolałbym mieć teraz samochód w benzynie (ze względu na dźwięk silnika), lecz diesel ewentualnie mógłby być (wiem wiem wiem, że diesel trasa trasa trasa. Natomiast ja ze swoją Bawarką (jeżeli chodzi o silnik) nie miałem większych problemów). Chciałbym samochód z dobrym wyposażeniem (golasy odpadają). Kolor czarny lub biały. Jestem wielkim fanem marki BMW, także tą markę głównie bym preferował (inne marki premium też wchodzą w grę, golfy i inne wynalazki odapdają). Co do budżetu, to zależy od samochodu. Taką rozsądną górną kwotą będzie 40k. Maksymalnie na pewno nie chciałbym przekroczyć 45-50k. Oczywiście samochód nie musi być za 40-45k. Ma być o sportowym zacięciu oraz wyróżniać się na drodze.

Moje propozycję to:

BMW e46 coupe - wersja 328i lub 330i, tu powstaje pytanie. Zadbane egzemplarze z mpakietem, skórą oraz innymi bajerami kosztują powyżej 20-25k. Dla mnie to auto ma ponadczasowy design, z mpakietem oraz ładną felgą, zawsze będzie śliczne i będzie się wyróżniało na drodze. Natomiast czy warto za takie pieniądze kupować dosyć "stare" (niby to tylko cyferki dla tego samochodu) auto.

BMW e90 - tutaj wersja 325i lub wyższa, ewentualnie 330d. Raczej sedan, bo na dopieszczone, z dobrym wyposażeniem coupe przy tym budżecie nie będzie mnie stać.

Lexus IS drugiej generacji, raczej wersja 300, lecz nie wiem czy przy podanym budżecie uda się coś zadbanego znaleźć.

Już tak myślę nad tym jakiś czas i im dłużej myślę tym bardziej nie wiem jakiego wyboru dokonać. Co o tym wszystkim myślicie? Bardzo chętnie posłucham Waszego zdania oraz propozycji.

:piwo:
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

14 Kwi 2017, 10:13

wirus100 napisał(a):Ma być o sportowym zacięciu oraz wyróżniać się na drodze.

ciężko się wyróżnić na drodze jak na każdym kroku widzi się BMW szczególnie e46/e90/e60

wirus100 napisał(a):Lexus IS drugiej generacji, raczej wersja 300, lecz nie wiem czy przy podanym budżecie uda się coś zadbanego znaleźć.

IS 250 jak coś (II-generacja) - coś znajdziesz w górnych widełkach budżetu ale trzeba czekać/szukać
IS 300 pierwsza generacja (jak mój) - kupisz w super stanie z 2jz pod maską - wg mnie lepsza opcja niż 330i e46 z automatem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Kwi 2017, 11:12

Owszem, sporo jeździ e46/e90, ale perełki rzadko się widuje. Wystarczy nawet porównać wersję z pełnym m-pakietem do wersji bez m-pakietu. Niebo a ziemia. Lexus 1 generacji mi się podoba, tylko te zegary.. A wersja IS250 (2gen) ile ma do setki? Wujek google podpowiada że 8,4 s. W sumie to trochę słaby wynik jak na taki silnik z taką mocą, dla porównania e90 z 2l benzynką 170km ma 8.2. A jak wygląda modyfikacja silnika w lexie 2 gen? Da się zmienić mapę lub wprowadzić jakieś drobne modyfikacje żeby z tych 200~ kucy mieć trochę więcej?
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

14 Kwi 2017, 11:23

Nie żeby coś, ale według moich katalogów to mają identyczne przyspieszenie, w granicach 8,2 sekundy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Kwi 2017, 11:24

Tylko e90 ma 30 km mniej i 2.0 silnik. 200 konne silniki w e90 mają już 1 s mniej.
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

14 Kwi 2017, 11:31

Moimi propozycjami jest Bmw 3 e90 Coupe lub Bmw Z4 Coupe
Z4 widziałem dosyć zadbaną za 54100 do negocjacji
Jak będziesz miał Z4 to się wyróżniasz od wszystkich
A taka jest za ponad 60 000zł
Tu do niej link [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pozdrowienia dla was :D
SportCarsDog
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Wiosenny długi weekend "majówka"
    Przed nami majówka i wielu kierowców wybierze się ze swoimi rodzinami na odpoczynek. Zanim jednak wsiądziemy do samochodu, odpowiednio zaplanujmy podróż i przygotujmy się do niej. Wyjeżdżając na drogi ...

14 Kwi 2017, 11:37

Z4 odpada, z tym wyróżnianiem się to bardziej chodziło mi o to że ma cieszyć oko i się podobać :)
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

14 Kwi 2017, 13:11

Opel astra j GTC 1.6 T 180 km :ok:
Kolos
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: mazda 323f
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2017, 13:18

Gdzie w Astrze sportowe zacięcie? Ma to chociaż szperę?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Kwi 2017, 15:11

wirus100 napisał(a):Lexus 1 generacji mi się podoba, tylko te zegary..

i tutaj miałem identyczne wątpliwości (nienawidzę cyfr wpisanych w okrąg) ale mnóstwo ludzi zmienia zdanie jak je zobaczy - musisz zobaczyć na żywo

wirus100 napisał(a):dla porównania e90 z 2l benzynką 170km ma 8.2. A jak wygląda modyfikacja silnika w lexie 2 gen? Da się zmienić mapę lub wprowadzić jakieś drobne modyfikacje żeby z tych 200~ kucy mieć trochę więcej?

Nie patrz na czasy do setki... Ile razy korzystasz z tego parametru? Ważna jest elastyczność, a tutaj pojemność robi swoje.
Wg mnie więcej sportowego zacięcia ma I generacja. II poszła bardziej w stronę komfortu (mówię o prowadzeniu).
Wolnossących silników nie opłaca się tuningować, bo przyrost niewielki w stosunku do wydanej kasy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Kwi 2017, 15:16

wirus100 napisał(a):Da się zmienić mapę lub wprowadzić jakieś drobne modyfikacje żeby z tych 200~ kucy mieć trochę więcej?


Turbo / Kompresor.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Kwi 2017, 16:51

Dzięki Panowie,

Ten czas do setki to niby tylko cyferki, ale uwielbiam jak samochód ma depnięcie do 100km/h, nie musi mieć dużego v-maxa, ważne aby miał dobre przyśpieszenie. Ciężki to wybór, od pewnego czasu mnie to bardzo męczy. Jeżeli chodzi o e46 coupe vs lexus 1 gen to z wyglądu jednak bawaria, natomiast lexus 2gen vs e90 (szczególnie przedlift ma z tyłu światła jak w jakimś lanosie), to tutaj Lexus zdecydowanie wygrywa. Dzidzia a lexus is300 czy is350 2 gen? To chyba byłby najlepszy wybór. Piękny z wyglądu a pod maską spory zapas mocy.

Jeżeli chodzi o ople i inne tego typu wynalazki to od razu podziękuję..
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

14 Kwi 2017, 17:03

Chodzilo o lexa 1 gen, na 350 2 masz sporo za maky budzet

Popatrz na ar159 tbi, volvo s60r, saab'a 9-3 (moze nawet wyrwiesz turbox'a)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Kwi 2017, 17:12

A może od innej strony po niemiecku :D
Audi S4 B6 344 konie stałe quattro, tylko że sporo wersji w kombi..
na B7 chyba za mały budżet.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2017, 17:15

Najładniejsze jest to volvo s60, też o nim myslałem, bardzo mi się podoba, niestety panel środkowy odrzuca mnie w tym samochodzie na tyle że chyba ciężko byłoby mi się przyzwyczaić. Z ciekawości, z jakim silnikiem szukać tego volvo? A w ogóle występują lexy is300 2gen? Duża jest różnica w spalaniu między is250, is300 a is350? Ile musiałbym dołożyć żeby kupić wyższą wersję niż is250?

Audi odpada, podobają mi się modele od wersji b8
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam