Samochód osobowy z kratką, zarejestrowany jako ciężarowy a zmiana OC

27 Kwi 2016, 10:53

Witam,

W przyszłym tygodniu będę kupował samochód, który posiada kratkę i jest zarejestrowany jako ciężarowy. Wszystko będę załatwiał na miejscu. Dopiero po (ze względów czasowych) zakupie będę się starał o zdemontowanie kratki i przerejestrowanie samochodu na osobowy. Nie wiem tylko co z OC - będą jakieś kłopoty formalnościowe albo dodatkowe koszta? Nie wiem jakie OC wybiorę - ponoć mają tam "szeroką ofertę". Mowa o Landcar w Starowej Górze k. Łodzi.

Dodam, że to będzie mój pierwszy samochód, więc jestem zielony w tych wszystkich sprawach, a chciałbym wiedzieć jak najwięcej dużo wcześniej.
Distrust
Nowicjusz

Prawo jazdy: 25 04 2016
Auto: Nie mam

27 Kwi 2016, 11:34

Generalnie wszelkie zmiany jakie robisz w aucie trzeba zgłaszać ubezpieczycielowi i oni już wystawiają aneks do polisy (czasami może się to wiązać z dopłatami, bądź zwrotami nadpłaconej składki). Zmiana z ciężarowego na osoby powinna zakończyć się zwrotem części składki dla Ciebie :)

Jeśli chodzi o wybór OC to zachęcam do skorzystania z naszej porównywarki (link w stopce) i postaramy się znaleźć coś taniej dla forumowicza jeśli dasz znać na PW 8)

Pozdrawiam,
Łukasz
mfind
Aktywny

Zdjęcia: 4
Auto: Volvo S40

27 Kwi 2016, 11:52

Szacunkowo jak duża jest różnica w składkach za osobowy vs osobowy zarejestrowany jako ciężarowy? Kilkadziesiąt / kilkaset zł?

Wszystko sprowadza się do tego by załatwić wszelkie sprawy na miejscu by móc wracać na kołach, bo Landcar jest 150 km od mojego miejsca zamieszkania. Tak więc OC też chciałbym u nich wybrać, a nie wiem co mają w ofercie - będę dzwonił dopiero w przyszłym tygodniu.

Obczajałem tą porównywarkę chwilę wcześniej, ale zrezygnowałem bo wymagała podania peselu lub imienia i nazwiska, a ja mam uczulenie na podawanie danych osobowych w internecie, więc unikam tego dopóki nie jest to konieczne :-)

Z tego co się orientuję to najtańsze OC oferują Aviva Direct i AXA Direct.